Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΟΣΛΗΦΘΗΚΑΝ 3.000 ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ...

Σε προσλήψεις 3.000 αναπληρωτών εκπαιδευτικών προχώρησε ο υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος ενώ αναμένεται να ανακοινώσει κι άλλες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών την Τετάρτη ...
για την ειδική αγωγή, προκειμένου να καλυφθούν εγκαίρως τα κενά στα σχολεία και θα ακολουθήσουν και νέες προκειμένου να καλυφθούν όλα τα κενά στα σχολεία.

Προτεραιότητα του υπουργείου Παιδείας είναι να υπάρχουν εκπαιδευτικοί σε όλες τις περιοχές της χώρας και κυρίως στα απομακρυσμένα νησιά και στις ορεινές περιοχές. Στόχος του υπουργείου είναι να ξεκινήσει η φετινή σχολική χρονιά με τα λιγότερα προβλήματα καθώς στην ουσία ο θεσμός των αναπληρωτών έχει φθάσει στο τέλος του και ο κ. Λοβέρδος πιέζει για ανατροπή της αναλογίας 1/10 στις προσλήψεις εκπαιδευτικών προκειμένου να προχωρήσει μέσα στο 2015 σε διαγωνισμό του ΑΣΕΠ, βάζοντας οριστικό τέλος στο ετήσιο θρίλερ που παίζεται κάθε χρόνο με το άνοιγμα των σχολείων.


Ο κ. Λοβέρδος κάνει «αγώνα δρόμου» προκειμένου να είναι καθηγητές και βιβλία στη θέση τους την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου που χτυπά το κουδούνι για τη νέα σχολική χρονιά, δίνοντας εντολή για «ολονυκτίες» στις αρμόδιες υπηρεσίες, πριν από τον αγιασμό. Ο κ. Λοβέρδος πάντως δηλώνει οτι τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά χωρίς προβλήματα την Πέμπτη, αφήνοντας ωστόσο να διαφανεί μία πολύ μελανότερη εικόνα για του χρόνου, καθώς το 2015 προβλέπεται μείωση κατά 50% των κονδυλίων για τους αναπληρωτές.

Μιλώντας στο «Πρώτο Θέμα» ο υπουργός παραδέχεται οτι τα αρχικά κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ήταν 22500, τα οποία μειώθηκαν κατά 16500, ύστερα από συστηματική δουλειά.

Η εξοικονόμηση 6.000 αναπληρωτών, όπως τονίζεται έγινε όχι με παράλογες συμπτύξεις τμημάτων ή με αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, αλλά με ορθολογική κατανομή του προσωπικού, μέσα από εθελούσιες μεταθέσει και αποσπάσεις με διεύρυνση των αναθέσεων μαθημάτων, χωρίς αυτό να αποβαίνει σε βάρος της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά και με σημαντική μείωση των αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε φορείς του υπουργείου ή και σε άλλες υπηρεσίες.

Από το υπουργείο υπενθυμίζεται οτι στις υπηρεσιακές μεταβολές των εκπαιδευτικών υπήρξε μία καθυστέρηση δυόμιση μηνών με ευθύνη της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας. Ο κ. Λοβέρδος υπογραμμίζει:«εμείς καταφέραμε μέχρι σήμερα να είμαστε εντάξει με τις προθεσμίες αλλά και να προσλάβουμε αναπληρωτές πολύ νωρίτερα σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια».

Ο υπουργός Παιδείας είναι σαφής πάντως ότι αν δεν αλλάξει η αναλογία 1/10 για τις προσλήψεις εκπαιδευτικών και δεν διενεργηθεί ταυτόχρονα διαγωνισμός του ΑΣΕΠ δεν είναι βέβαιο οτι τα σχολεία θα καταφέρουν να ανοίξουν το 2015. Σε ό,τι αφορά στους επιτυχόντες του προηγούμενου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ, που όμως δεν έχουν διοριστεί, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας κάνει λόγο για περίπου 360 διοριστέους του ΑΣΕΠ. Χωρίς να είναι απολύτως καθορισμένα τα στοιχεία αφορούν σε 406 εκπαιδευτικούς για τη Δευτεροβάθμια, από ειδικότητες όπως οικονομολόγοι, μηχανικοί, πληροφορικοί, καθηγητές Αγγλικής, Ιταλικής, Γαλλικής Φιλολογίας καθώς και για νηπιαγωγούς.

Την τελευταία τετραετία ισχύει το «όπου φύγει-φύγει» από τα σχολεία καθώς χιλιάδες εκπαιδευτικοί έχουν συνταξιοδοτηθεί , αφήνοντας χιλιάδες κενά στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παρά το γεγονός της μεγάλης εξόδου εκπαιδευτικών λόγω της μη ανατροπής του 1/10 στην εκπαίδευση που ζητεί συνεχώς ο κ. Λοβέρδος, δεν μπορούν να γίνουν προσλήψεις..Σύμφωνα με στοιχεία του υπουργείου Παιδείας μόνο το 2013 είχαν συνταξιοδοτηθεί 6.200 άτομα από το εκπαιδευτικό προσωπικό, ενώ το 2014 υπήρξαν άλλες 11.200 συνταξιοδοτήσεις χωρίς να γίνει καμία πρόσληψη ή διορισμός.

Την πεποίθηση ότι τα κενά των εκπαιδευτικών που υπάρχουν θα καλυφθούν εγκαίρως εξέφρασε ο Λοβέρδος και στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Κάρολο Παπούλια, με τον οποίο είχε συνάντηση με αφορμή τη νέα σχολική χρονιά. Ο κ. Λοβέρδος διαβεβαίωσε ότι είναι λιγότερα από ό,τι ανέμενε τα προβλήματα, τονίζοντας ότι μετά το άνοιγμα των σχολείων θα συνεχίσει τις περιοδείες του στη Θεσσαλία, την Ήπειρο και την υπόλοιπη Ελλάδα και τα νησιά, «ώστε να μην υπάρχει μέρος που να μην γνωρίζουμε, την κατάσταση που επικρατεί σε όλα τα Δημοτικά και τα Γυμνάσια», όπως είπε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά τους, οι εκπαιδευτικές ομοσπονδίες εκφράζουν την ανησυχία τους για τη νέα σχολική χρονιά, κάνοντας λόγο για κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό και γενικότερες ελλείψεις.