Σάββατο 2 Αυγούστου 2014

Σε δύο ώρες Αθήνα - Πάτρα με προαστιακό από το 2017


Σε δύο ώρες θα καλύπτεται σιδηροδρομικά η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Πάτρας το 2017, καθώς πρόκειται να υπογραφεί άμεσα η σύμβαση για την ολοκλήρωση των υπολειπόμενων εργασιών στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Το έργο «κατασκευή υπολειπόμενων έργων υποδομής, επιδομής, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων σηράγγων για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο - Ροδοδάφνη» κατακυρώθηκε στην εταιρεία ΜΕΤΚΑ Α.Ε., η οποία προσέφερε έκπτωση 17,24%, και θα υπογράψει τη σύμβαση με την ΕΡΓΟΣΕ.

Με το έργο αυτό ολοκληρώνεται η κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών στο εν λόγω τμήμα, το οποίο απαιτείται για την πλήρη λειτουργία της γραμμής και περιλαμβάνει τη σιδηροδρομική υποδομή, την αποκατάσταση του παράπλευρου και κάθετου οδικού δικτύου, την κατασκευή της σιδηροδρομικής επιδομής, των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων στις σήραγγες και τα κτίρια εξυπηρέτησής τους και ηλεκτρονικού συστήματος σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση από το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας για τη σηματοτεχνική εξασφάλιση της γραμμής. Παράλληλα, περιλαμβάνει την εγκατάσταση συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS γραμμής επιπέδου 1 και Τηλεπικοινωνιακών Συστημάτων στο τμήμα από την έξοδο του σταθμού του Κιάτου έως το σημείο σύνδεσης με τη μελλοντική γραμμή που θα καταλήγει στο λιμάνι του Αιγίου πριν από τη στάση της Ροδοδάφνης.

Με τη σύμβαση αυτή ολοκληρώνεται ένα σημαντικό τμήμα της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων μεταξύ Κιάτου και Πάτρας, συνδέοντας ουσιαστικά την Πάτρα με την Αθήνα.

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 273 εκατ. ευρώ (με την έκπτωση, 227,043 εκατ. ευρώ χωρίς το ΦΠΑ). Το έργο χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» του ΕΣΠΑ 2007-2013, με προθεσμία περάτωσης 24

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ / kathimerini.gr