Παρασκευή 26 Ιουλίου 2013

Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Λεύκτρο – Σπάρτη, μέχρι το τέλος του 2013.

https://mail-attachment.googleusercontent.com/attachment/u/0/?ui=2&ik=40fc3ecc9e&view=att&th=140163c9025517d7&attid=0.2&disp=inline&realattid=f_hjk2et361&safe=1&zw&saduie=AG9B_P8jwSnQG1R5bBsQuUL9P8qf&sadet=1374823640104&sads=iAokzHE5jWGyl26oVlaSQpzq268
 
Παραδίδεται στην κυκλοφορία ο οδικός άξονας Λεύκτρο – Σπάρτη, με παράκαμψη στο ύψος της Πελλάνας και των αρχαιοτήτων, όπως προέκυψε από τη σύσκεψη του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Πέτρου Τατούλη, του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Έργων κ. Ευστράτιου Σιμόπουλου και της Αντιπεριφερειάρχη Λακωνίας κας Αδαμαντίας Τζανετέα, στην έδρα της Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας την Πέμπτη 25 Ιουλίου 2013.

Στη σύσκεψη, στην οποία συμμετείχαν ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου κ. Γεώργιος Πουλοκέφαλος, οι Περιφερειακοί Σύμβουλοι κ.κ. Στρατηγάκος και Φλώρος, ο Εκτελεστικός Γραμματέας της Περιφέρειας Πελοποννήσου κ. Ιωάννης Σταματάκος και οι τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας, αποφασίστηκε επίσης η ολοκλήρωση της μελέτης του οδικού τμήματος Πυρί – Γύθειο, προκειμένου να συνδεθεί με την παράκαμψη της Σπάρτης, τμήμα Σκούρα – Πυρί, η ολοκλήρωση του οποίου, με απόφαση του Περιφερειάρχη κ. Τατούλη, εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης  21.450.000,00 €
Το έργο αφορά στην ολοκλήρωση κατασκευής και παράδοσης σε λειτουργία του νέου οδικού τμήματος της παράκαμψης Σπάρτης «Σκούρα – Πυρί» της ΕΟ. Τρίπολης – Σπάρτης – Γυθείου.
Το συνολικό μήκος της οδού είναι 8.299,67 m. Η τυπική διατομή της οδού είναι η β2σ που αποτελείται από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλάτους 3,75μ. και ακολούθως διαγράμμιση πλάτους 0,25μ. και Λ.Ε.Α. πλάτους 1,50μ. με συνολικό ασφαλτοστρωμένο οδόστρωμα πλάτους 2x5,50=11,00μ. Στα επιχώματα προβλέπεται ανασφάλτωτο έρεισμα και μετά επένδυση πρανών συνολικού πλάτους 1,50μ., όπου στα 0,75μ. γίνεται τοποθέτηση στηθαίου ασφαλείας. Σε περιοχές ορυγμάτων εφαρμόζεται τριγωνική επενδεδυμένη τάφρος (έρεισμα ρείθρο), πλάτους 1,55μ.
Προβλέπεται η κατασκευή:
Τριών ισόπεδων και δύο ανισόπεδων κυκλοφοριακών κόμβων
Δύο μεγάλων γεφυρών, του ποταμού Ευρώτα και του ρέματος Σκατιά
Τοίχοι αντιστήριξης στην περιοχή της Κάθετης Οδού 1α (μήκους 15,00μ. και ύψους 2,50μ.) και στη περιοχή του τέλους της οδού (ισόπεδου κόμβου
με την υφιστάμενη Ε.Ο.), μήκους 29μ. και ύψους 4,00μ
Εγκάρσια Τεχνικά έργα (20 κιβωτοειδείς και 18 σωληνωτοί οχετοί)

 Παράλληλα ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης, ύστερα από την θετική αξιολόγηση της Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής της Περιφέρειας Πελοποννήσου υπέγραψε και την απόφαση ένταξης για χρηματοδότηση από το ΔΕΠΙΝ – Πελοποννήσου 2007 – 2013 του έργου «ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΣΤHN Τ.Κ. ΞΗΡΟΠΗΓΑΔΟΥ», στο πλαίσιο της πρόσκλησης Νο 20 του ΔΕΠΙΝ- Πελοποννήσου, συνολικού προϋπολογισμού δημόσιας δαπάνης 550.00,00€.
Ο οικισμός Ξηροπήγαδου υδρεύεται σήμερα από Δεξαμενή η οποία βρίσκεται σε ύψωμα στα δυτικά της περιοχής μελέτης, και σε απόσταση ~250μ από τα πρώτα σπίτια του οικισμού. Από την δεξαμενή αυτή προβλέπεται να τροφοδοτηθεί, εκτός του οικισμού Ξηροπήγαδο, μέσω χωριστού αγωγού, η παραλιακή ζώνη στα βόρεια της περιοχής μελέτης.
Η μεταφορά του νερού επιτυγχάνεται με την ορθολογική επιλογή διαμέτρων και υλικού που δεν εγκυμονεί κινδύνους για την δημόσια υγεία, και εξασφαλίζει παράλληλα στεγανότητα και λιγότερες διαρροές. Επιπλέον με την πρόβλεψη κατάλληλων συσκευών ελέγχου εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία και συντήρηση του νέου-προτεινόμενου αγωγού. Τέλος, διασφαλίζεται η αντοχή των χρησιμοποιούμενων υλικών κάτω από τις δυσμενέστερες συνθήκες λειτουργίας με την χρήση σωλήνων κατάλληλης αντοχής .