Προειδοποίηση προς την κυβέρνηση απηύθυνε ο
Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Πέτρος Τατούλης «να μη διανοηθεί κανένας Υπουργός
να αλλάξει το φυσικό αντικείμενο της Ολυμπίας Οδού» κατά τη συζήτηση του
θέματος στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου τη Δευτέρα 22
Απριλίου 2013.
Το θέμα το εισηγήθηκε η Θεματική
Αντιπεριφερειάρχης κα Κωνσταντίνα Νικολάκου, αναφερόμενη στην πολιτική θέση της
Περιφέρειας Πελοποννήσου για την ολοκλήρωση της Ολυμπίας Οδού απαραιτήτως μέχρι
την Τσακώνα. Στην ίδια γραμμή ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας του
Περιφερειακού Συμβουλίου κ. Δημήτριος Δράκος, τόνισε την ανάγκη ένωσης όλων των
δυνάμεων της Πελοποννήσου προς το σκοπό αυτό, ούτως ώστε η φωνή της να ακουστεί
το δυνατόν ισχυρότερη.
Η πρόταση του Περιφερειάρχη κ. Τατούλη για την
έκδοση ενός αυστηρού ψηφίσματος προς την κυβέρνηση ότι «οποιαδήποτε παρερμηνεία
της βούλησης μας αποτελεί casus belli» υπερψηφίστηκε με αυξημένη πλειοψηφία από το σώμα.
«Αντιμετωπίζουμε την Πελοπόννησο ως ενιαία περιοχή
και για το λόγο αυτό βρισκόμαστε σε συνεννόηση με την Περιφέρεια Δυτικής
Ελλάδας και με την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων» δήλωσε ο κ. Τατούλης και πρόσθεσε
ότι «την ενδεχόμενη υλοποίηση μέρους του φυσικού αντικειμένου της Ολυμπίας Οδού
και όχι του συνόλου της θα την προσβάλλουμε και στα εθνικά και στα Ευρωπαϊκά
δικαστήρια καθώς η χρηματοδότηση ενός διευρωπαϊκού δικτύου που δεν έχει
υλοποιηθεί στο σύνολό του αντιβαίνει τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής».
Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί, τόνισε ο
Περιφερειάρχης, στη διαδικασία αναθεώρησης της σύμβασης παραχώρησης, γιατί
μπορεί η σύμβαση παραχώρησης να είναι θετική για εμάς, η αναθεώρηση ωστόσο
σημαίνει νέα σύμβαση παραχώρησης όπου εμείς δεν θα δεχθούμε καμία προσωρινή
αναστολή και καμία αναβολή υλοποίησης του έργου σε δεύτερο χρόνο.
Είναι αδιανόητο, σημείωσε ο Περιφερειάρχης, η
Ηλεία να μην ενώνεται με σύγχρονο οδικό άξονα με την Αχαΐα και με τη Μεσσηνία,
αλλά και με τον οδικό άξονα Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα και ενημέρωσε το
συμβούλιο ότι η Περιφέρεια Πελοποννήσου προβαίνει ήδη σε βελτιώσεις του άξονα
Τσακώνα – Καλό Νερό, ύψους 1,5 εκατομμυρίων ευρώ, με στόχο να εξαλειφθούν οι
επικίνδυνες στροφές.