Δευτέρα 1 Απριλίου 2013

Υπερβολές και αλήθειες από την αποτίμηση της Περιφέρειας Πελοποννήσου για τουριστική έκθεση ΙΤΒ Βερολίνου!

Γράφει η Αντωνία Μπούζα
 
Η Πελοπόννησος είναι ένας δυναμικός τουριστικός προορισμός, που έστω και με καθυστέρηση, βγήκε ενιαία και με το απαιτούμενο BRANDING στις τουριστικές αγορές και αυτό είναι κάτι που χαιρετίζουμε όλοι, ευελπιστώντας για τουριστική άνοδο.

Η πολυπόθητη αύξηση της τουριστικής επισκεψιμότητας  θεωρείται φέτος αναμενόμενη, μετά και από τις στοχευμένες ενέργειες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης.

Η ΙΤΒ, ήταν σημείο συνάντησης για περισσότερους από 100 Υπουργούς και Υφυπουργούς όλων των χωρών, ενώ περίπου 6.000 δημοσιογράφοι και 250 blogger από 80 χώρες, κάλυψαν δημοσιογραφικά όλα τα θέματα και τις παράλληλες εκδηλώσεις των εκθετών

Η Γερμανίδα Καγκελάριος, Άνγκελα Μέρκελ, η οποία εγκαινίασε τη Διεθνή Έκθεση ITB, κάλεσε τους επισκέπτες να προτιμήσουν για τις διακοπές τους τα «πάσχοντα» κράτη της Ευρωζώνης όπως η Ελλάδα, η Ισπανία, η Πορτογαλία και η Ιταλία , για να ενισχυθούν οι πληγείσες από την ύφεση  οικονομίες τους.

Σημαντική η διαφοροποίηση από άλλες χρονιές και αυτό οφείλεται στην αλλαγή του κλίματος  επί το θετικότερον για τη Χώρα μας.

Η Περιφέρεια Πελοποννήσου, επέστρεψε από τη σημαντική αυτή διοργάνωση με κάποιο … παγκόσμιο βραβείο και μας ενημέρωσε, πως ήταν το μοναδικό βραβείο που έλαβε η Ελλάδα!

Καλοπροαίρετα και χωρίς ίχνος αντιπαράθεσης και κατανοώντας την ανάγκη όσων εργάζονται στο τομέα αυτό, να θέλουν να εμφανίσουν θετικά και ίσως θεαματικά αποτελέσματα των προσπαθειών τους, θα ήθελα να μπουν τα πράγματα στη σωστή τους βάση, διότι θεωρώ πως ακόμη και ο κ.Τατούλης δεν είναι γνώστης της πραγματικότητας, αλλά και οι Πελοποννήσιοι, πληροφορούνται τα τεκταινόμενα, με μεγάλη δόση υπερβολής.

Η Ελλάδα λοιπόν και παρά τα όσα περί του αντιθέτου ανέφερε η  Περιφέρεια Πελοποννήσου, βραβεύτηκε στην ΙΤΒ, για το πιο καλαίσθητο stand της Ευρώπης, στο διαγωνισμό «best of the best»  και πήρε το 2ο βραβείο, μετά την Τουρκία.

Πολλές Περιφέρειες της Ελλάδος, Δήμοι και τουριστικές επιχειρήσεις, συμμετείχαν σε διάφορους διαγωνισμούς, events, παρουσιάσεις και πολλά δρώμενα για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των επισκεπτών. Εξ άλλου η καινοτομία και η ευρηματικότητα κυριαρχούν στην προβολή και είναι στοιχεία απαραίτητα για να αναδειχθεί ένας προορισμός.

Από τις κορυφαίες στιγμές και εξαίρετες καινοτόμες κινήσεις προορισμών, ήταν η διαφήμιση της Κύπρου στα ταξί του Βερολίνου, το ευρηματικό περίπτερο της Ρόδου το οποίο είχε και μια εντυπωσιακή... παραλία καθώς και έναν hi tech Κολοσσό και το κυριότερο οι Κυκλάδες, που  κατάφεραν και ενέταξαν τον προορισμό τους, στο επίσημο video – υλικό της TUI Travel (ο μεγαλύτερος Tour Operator της Ευρώπης).

Η Πελοπόννησος, που για πρώτη φορά συγκροτημένα παραβρέθηκε στο μεγάλο αυτό τουριστικό γεγονός, έκανε μία αρκετά έξυπνη κίνηση και συμμετείχε σε διαφημιστική πρωτοβουλία μίας  διαφημιστικής εταιρείας στα πλαίσια της ΙΤΒ, τα GOLDEN GATE CITY, στα οποία η Ελλάδα δεν συμμετέχει σχεδόν ποτέ, ούτε άλλη Ελληνική συμμετοχή υπήρξε!

Με την κατάθεση ενός χρηματικού ποσού, λαμβάνουν μέρος στην αξιολόγηση διαφόρων κατηγοριών: Χώρες, επαρχίες, πόλεις, κοινότητες,  ξενοδοχεία, αλυσίδες ξενοδοχείων, αεροπορικές εταιρείες, ναυτιλιακές εταιρείες, τουριστικά πρακτορεία και γραφεία εκδηλώσεων, μουσικές και κινηματογραφικές  παραγωγές, σκηνοθέτες, κλπ

Οι κατηγορίες βραβείων είναι έντεκα  (11)και περιλαμβάνουν  βραβεία για διαφημιστικές ταινίες, ιστοσελίδες, καινοτόμες ιδέες μάρκετινγκ, μουσικές παραγωγές κλπ .

Οι τρεις καλύτερες συμμετοχές στις  11 κατηγορίες τιμούνται αντίστοιχα, με χρυσό  City Gate, αργυρό ή χάλκινο.

Στην… κατηγορία που βραβεύτηκε η Πελοπόννησος  δεν βραβεύτηκαν Χώρες, αλλά η επαρχία Κεράλα της Ινδίας και η επαρχία Αλμπέρτα του Καναδά!

Θετική η κίνηση αυτή, αλλά μόνο όταν μπει στη σωστή της διάσταση, χωρίς υπερτιμημένες προσδοκίες, υπερβολές και ανακρίβειες.

Εν αναμονή και άλλων πρωτοβουλιών, εύχομαι οι προσδοκίες των Πελοποννησίων να γίνουν πραγματικότητα και η φετινή τουριστική περίοδος για την οποία έχει εργασθεί σκληρά το Υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης και προσωπικά η Υπουργός κ. Κεφαλογιάννη, να είναι η καλύτερη των τελευταίων ετών!


-Η κ. Αντωνία Μπούζα είναι Αναπλ. Γραμματέας Γυναικείων Θεμάτων Ν.Δ και Μέλος Τομέα Τουρισμού Ν.Δ

elzoni.gr