Το BOLERO CAFE&BAR διοργανώνει διαγωνισμό Tichu ! Το τουρνουά θα ξεκινήσει την 27/7/2012! Δηλώσεις συμμετοχής εώς και 20/7/2012 εντός του cafe&Bar Bolero με ομάδα 2 ατόμων καθώς και όνομα ομάδας! Η ενημέρωση των παικτών για την ώρα του διαγωνισμού θα γίνει μετά το τέλος των δηλώσεων συμμετοχής ! Let's Play !!
Π Ε Ο Αθηνών-Πατρών, 20009 Dervéni, Korinthia, Greece
Οι ελληνικές οδηγίες για το TICHU
Η τράπουλα του tichu είναι μία απλή τράπουλα (52 φύλλα), καθως και τέσσερα (4) επιπλέον –ειδικά- φύλλα.
(ειδικά φύλλα: mah-jong, φοίνικας, δράκος και σκυλιά)
Το βασικό παιχνίδι γίνεται με 4 άτομα, χωρισμένα σε 2 ομάδες που κάθονται ο ένας απέναντι από τον αντίστοιχο συμπαίκτη του. (Υπάρχουν παιχνίδια και με 6, αλλά και με περισσότερους παίκτες που όμως παίζονται σπάνια)
ΑΡΧΗ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ: Μοιράζονται 14 φύλλα σε κάθε παίκτη (52+4=56/4=14 ο καθε ένας).
Το παιχνίδι ξεκινά αυτός που έχει στα φύλλα του το mah-jong
Οι παίκτες τώρα προσπαθούν να «κατεβάσουν» συνδυασμούς καρτών που να «νικούν» τους συνδυασμούς των υπολοίπων παικτών (αρα αν ο πρώτος συνδυασμός είναι ζευγάρι, τότε όλοι οι παίκτες παίζουν υποχρεωτικά με μεγαλύτερα ζευγάρια – νικάει αυτός που κατεβάζει το μεγαλύτερο ζεύγος φύλλων πχ ΑΑ – 2 άσσοι). Ο παίκτης που νικάει στον γύρο, μαζεύει τα φύλλα (μπροστά του για να καταμετρηθούν στο τέλος) και ξεκινά με έναν συνδυασμό τον επόμενο γύρο.
Οι συνδυασμοί μπορούν να είναι οτιδήποτε απο:
1. Μονά φύλλα – Μονόφυλλα (πχ 2 , 8, J, A)
2. Ζευγάρια (πχ 22, 88, JJ, ΑΑ) Ή
Ζευγάρια στη σειρά (πχ 22-33, 55-66-77-88, ΜΟΝΟ συνεχόμενα!)
3. Τριπλά (πχ 222, 888, JJJ, AAA)
4. Φούλ – 3ίδια+2ίδια (πχ 222-44, 888-55, JJJ-66, AAA-QQ)
5. Κέντα – τουλάχιστον 5 φύλλα – μέχρι 14 ( πχ 2-3-4-5-6, 7-8-9-10-J-Q-K-A) πάντα πάνω από 5φυλλη κέντα παίζει 5φυλλη, πάνω από 8φυλλη παίζει 8φυλλη κλπ
Και οι ΜΠΟΜΠΕΣ (οι μπόμπες τα νικάνε ΟΛΑ και οι μεγάλες τις μικρές)
1. 4 ίδια φύλλα (πχ 4-4-4-4, Κ-Κ-Κ-Κ)
2. Φλός – Κέντα/χρώμα – τουλ 5 φύλλα (πχ 6-7-8-9-10-J-Q και όλα ίδιου χρώματος)
SOS: Δεν μπορείς να κάνεις μπόμπα χρησιμοποιώντας το φοίνικα!
Μπόμπα ΔΕΝ μπορεί να πέσει πάνω σε σκυλιά!
Μπόμπα ΔΕΝ πέφτει σε νεκρό χρόνο (όταν δηλαδή δεν υπάρχουν φύλλα στο τραπέζι αλλά περιμένουμε να παίξει κάποιος)
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΕΙΔΙΚΑ ΦΥΛΛΑ: Mah-jong, Σκυλιά, Φοίνικας, Δράκος
(δείτε τα με εικόνες ΕΔΩ)
1. Το Mah-jong καθορίζει το ποιός είναι αυτός που θα ρίξει τον πρώτο συνδυασμό της παρτίδας (αυτός που το έχει μπορεί να ξεκινήσει είτε με αυτό, είτε με οποιονδήποτε άλλο συνδυασμό θέλει) Το ΜJ μετράει ως 1. Είναι το μικρότερο φύλλο του παιχνιδιού - το μόνο 1 (ο άσσος είναι μόνο μεγαλύτερο απο το Κ) Μπορέι να παιχτεί είτε ως μονόφυλλο, είτε ως κέντα (πχ MJ-2-3-4-5 κλπ) Αυτός που έχει το Mah-jong έχει το δικαίωμα να κάνει μια «ευχή» δηλαδη να ζητήσει από τον επόμενο παίκτη να παίξει υποχρεωτικά ένα συγκεκριμένο φύλλο (όλα εκτός από τα ειδικά) – αυτός αν έχει το ρίχνει (ακόμα και βόμβα) αλλιώς ο επόμενος κλπ – η «ευχή» του MJ υπάρχει μέχρι να εκπληρωθεί.
2. Τα σκυλιά δίνουν τη σειρά σου στον συμπαίκτη σου (απένταντι). Είναι πολύ χρήσιμο αν έχεις πάρει γύρο και ο συμπαίκτης σου είναι έτοιμος να βγει (ΣΤΟΧΟΣ του παιχνιδιού είναι να «βγεις» -να κατεβάσεις όλα σου τα φύλλα) Τα σκυλιά μπορεί να είναι «βάρος» αν δεν έχεις καλό φύλλο γιατί πρέπει να πάρεις γύρο για να τα ρίξεις
3. Ο φοίνικας χρησιμοποιείται με 2 τρόπους: 1.Ως μπαλαντέρ σε οποιονδήποτε συνδυασμό και 2. Σε μονόφυλλα ως +0,5 από ότι υπάρχει στο τραπέζι δηλαδή πάνω από το 9 είναι 9,5 , πάνω απο J είναι J+0,5 και πάνω απο Α είναι Α+0,5 (μπορεί να τον νικήσει) Βέβαια όλα αυτά αντιρροπίζονται από το γεγονός οτι στην καταμέτρηση των πόντων μετράει ως -25 πόντους
4. Ο Δράκος είναι το υψηλότερο μονόφυλλο του παιχνιδιού (μπορεί να παιχτεί μόνο όταν παίζουν μονόφυλλα) και τα νικάει όλα (ακόμα και τον φοίνικα πάνω σε Α) Προφανώς βέβαια και αυτός, όπως και όλοι οι συνδυασμοί χάνουν από βόμβες. Ο δράκος μετράει στο τέλος ως +25 πόντοι, ΟΜΩΣ υποχρεωτικά αυτός και όσα φύλλα κερδιθούν στο γύρο του δίνονται σε έναν από τους δύο αντιπάλους (θα εξηγηθεί)
ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΕΙΣ πριν παίξεις το πρώτο σου φύλλο μπορείς να πεις TICHU που σημαίνει οτι αν ΕΣΥ βγεις πρώτος η ομαδα σου παίρνει +100 πόντους, αν όχι (ακομα κ αν βγει ο συμπαίκτης σου) η ομαδα σου χάνει 100 πόντους
ΑΝ ΘΕΣ ΝΑ ΡΙΣΚΑΡΕΙΣ ΠΟΛΥ μπορείς να πεις GRAND TICHU πριν πάρεις (στο μοίρασμα) το 9ο φύλλο σου (όταν θα έχεις 8 φύλλα) και αν βγείς 1ος παίρνετε +200 πόντους, αλλιώς -200.
ΠΟΝΤΟΙ: Οι ρηγάδες (Κ) μετρούν από 10 πόντους στην καταμέτρηση, τα δεκάρια (10) από 10 πόντους και τα πεντάρια (5) από 5 πόντους
Σύνολο πόντων 40+40+20=100 (+25 ο δράκος -25 ο φοίνικας) αρα τελικά 100 πόντοι παίζονται σε κάθε γύρο
ΑΝ βγει 1ος ο ένας και 2ος ο συμπαίκτης του τότε το παιχνίδι σταματάει κατευθείαν και η ομάδα παίρνει 200 πόντους (χωρίς καταμέτρηση) αυτο λέγεται ένα-δύο (1-2)
ΔΥΟ ΑΚΟΜΑ ΒΑΣΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
1. Στην αρχή κάθε γύρου ο κάθε παίκτης επιλέγει ένα φύλλο το οποίο το δίνει σε κάθε έναν από τους άλλους παίκτες (και στον συμπαίκτη του) αρα δίνει σύνολο 3 φύλλα και από την ίδια διαδικασία παίρνει πίσω 3 φύλλα (αρα έχει πάλι 14 φύλλα) ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΤΑ ΦΥΛΛΑ ΠΟΥ ΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΔΩΣΕΙ ΠΡΙΝ ΔΩΣΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ – γι’ αυτό οι αλλαγές γίνονται ταυτόχρονα και τα φύλλα είναι κλειστά μέχρι να ανταλλάξουν όλοι)
2. Στο τέλος του παιχνιδιού ο πρώτος παίρνει τα χαρτιά που έχει μαζέψει ο τελευταίος ενώ τα χαρτιά που έχει στα χέρια του ο τελευταίος (ο μόνος που δεν έχει βγει) τα παίρνει η αντίπαλη ομάδα
Αρα τελικά η νικήτρια ομάδα έχει τον πάκο του πρώτου, του τελευταίου, του συμπαίκτη και τα φύλλα που είχε στα χέρια του ο τελευταίος, ενώ η άλλη ομάδα έχει μόνο τον πάκο του παίκτη που βγήκε 2ος (εκτος και αν βγει 1ος και 4ος απ’ την ίδια ομάδα)
Αρα (βλέπε ΔΡΑΚΟ) για αυτό όταν δίνουμε τον δράκο (μετά από κερδισμένο γύρο) στην αντίπαλη ομάδα τον δίνουμε σε αυτόν που πιστεύουμε οτι θα βγει τελευταίος έτσι ώστε –αν κερδίσει η ομάδα μας- να έχει στους πάκους της τον δράκο (αρα τους +25 πόντους)
ΟΙ ΒΟΜΒΕΣ μπορούν να παιχτούν σε οποιοδήποτε χρονικό σημείο του παιχνιδιού και τα κερδίζουν όλα στον γύρο (χάνουν μονο απο ισχυρότερες βόμβες)