Μείωση των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, αλλά αύξηση του συνολικού αριθμού των τροχαίων συμβάντων, έδειξαν οι στατιστικές της Τροχαίας, όπως αναλύθηκαν από τον διευθυντή Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. ενώπιον της μόνιμης επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Σύμφωνα με τους αριθμούς, ο περσινός στόχος να μειωθούν κατά 100 σε σχέση με το 2009 (συνολικώς 1463) οι νεκροί σε τροχαία, επιτεύχθηκε και ξεπεράστηκε, αφού η μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ήταν κατά 183, ωστόσο ήταν αυξημένοι κατά 5% οι σοβαροί τραυματισμοί και κατά 2% οι ελαφροί. Το πρώτο δίμηνο του 2011 οι νεκροί είναι 119 έναντι 152 της περυσινής αντίστοιχης περιόδου.
Όπως σημείωσε ο διοικητής της Τροχαίας τα περισσότερα θανατηφόρα συνέβησαν σε δευτερεύοντες επαρχιακούς άξονες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των 58 θανατηφόρων τροχαίων σε εθνικό δίκτυο, συνέβησαν στην Κορίνθου- Πατρών.
Για τα τροχαία οι καταγεγραμμένες αιτίες είναι η υπερβολική ταχύτητα, τα φθαρμένα ελαστικά, οι διαφημιστικές πινακίδες, η μη χρήση κράνους και ζώνης, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και το αλκοόλ.
Πεζοί σε ποσοστό 15% και δικυκλιστές με 35% συνιστούν τα μισά θύματα τροχαίων, ενώ οι μισοί από τους νεκρούς δεν φορούσαν ζώνη ή κράνος.
Οι αλλοδαποί συμμετέχουν σε ποσοστό 14% σε τροχαία, από τους οποίους το 50% είναι Αλβανοί.
Από την πλευρά των βουλευτών οι Παναγιώτης Κουρουμπλής, Παύλος Στασινός και Λάμπρος Μίχος (ΠΑΣΟΚ) επισήμαναν ότι οι αστυνομικοί στήνονται στα πλέον ακατάλληλα σημεία, όπου δεν χρειάζεται η παρουσία τους, μόνον και μόνον για να κόβουν κλήσεις.
Την ανάγκη σύνταξης μιας συγκροτημένης έρευνας από την Τροχαία για τα ατυχήματα επισήμανε η Λιάνα Κανέλη (ΚΚΕ), ενώ η Φωτεινή Πιπιλή (ΝΔ) ζήτησε από το διοικητή της Τροχαίας να γνωστοποιήσει σε πόσους οδηγούς πολιτικών, ή και ίδιους πολιτικούς έχει κόψει η Τροχαία κλήση, αλλά και να σκιαγραφήσει το ψυχογράφημα του αντικοινωνικού Έλληνα οδηγού.
Πηγή: newsbeast.gr
Σύμφωνα με τους αριθμούς, ο περσινός στόχος να μειωθούν κατά 100 σε σχέση με το 2009 (συνολικώς 1463) οι νεκροί σε τροχαία, επιτεύχθηκε και ξεπεράστηκε, αφού η μείωση του αριθμού των θανατηφόρων τροχαίων ήταν κατά 183, ωστόσο ήταν αυξημένοι κατά 5% οι σοβαροί τραυματισμοί και κατά 2% οι ελαφροί. Το πρώτο δίμηνο του 2011 οι νεκροί είναι 119 έναντι 152 της περυσινής αντίστοιχης περιόδου.
Όπως σημείωσε ο διοικητής της Τροχαίας τα περισσότερα θανατηφόρα συνέβησαν σε δευτερεύοντες επαρχιακούς άξονες, ενώ το μεγαλύτερο μέρος των 58 θανατηφόρων τροχαίων σε εθνικό δίκτυο, συνέβησαν στην Κορίνθου- Πατρών.
Για τα τροχαία οι καταγεγραμμένες αιτίες είναι η υπερβολική ταχύτητα, τα φθαρμένα ελαστικά, οι διαφημιστικές πινακίδες, η μη χρήση κράνους και ζώνης, η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα και το αλκοόλ.
Πεζοί σε ποσοστό 15% και δικυκλιστές με 35% συνιστούν τα μισά θύματα τροχαίων, ενώ οι μισοί από τους νεκρούς δεν φορούσαν ζώνη ή κράνος.
Οι αλλοδαποί συμμετέχουν σε ποσοστό 14% σε τροχαία, από τους οποίους το 50% είναι Αλβανοί.
Από την πλευρά των βουλευτών οι Παναγιώτης Κουρουμπλής, Παύλος Στασινός και Λάμπρος Μίχος (ΠΑΣΟΚ) επισήμαναν ότι οι αστυνομικοί στήνονται στα πλέον ακατάλληλα σημεία, όπου δεν χρειάζεται η παρουσία τους, μόνον και μόνον για να κόβουν κλήσεις.
Την ανάγκη σύνταξης μιας συγκροτημένης έρευνας από την Τροχαία για τα ατυχήματα επισήμανε η Λιάνα Κανέλη (ΚΚΕ), ενώ η Φωτεινή Πιπιλή (ΝΔ) ζήτησε από το διοικητή της Τροχαίας να γνωστοποιήσει σε πόσους οδηγούς πολιτικών, ή και ίδιους πολιτικούς έχει κόψει η Τροχαία κλήση, αλλά και να σκιαγραφήσει το ψυχογράφημα του αντικοινωνικού Έλληνα οδηγού.
Πηγή: newsbeast.gr