Την
ανάγκη για άμεσες ενέργειες ώστε το σύνολο των παιδιών στην χώρα να
έχουν πρόσβαση στο εκπαιδευτικό σύστημα υπογραμμίζει ο βουλευτής
Κορινθίας Χρίστος Δήμας απευθύνοντας σχετικό ερώτημα στον Υπουργό
Παιδείας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα
ο Χρίστος Δήμας επικαλείται την τελευταία τριμηνιαία έκθεση του
Γραφείου Προϋπολογισμού του Κράτους και την πρόσφατη μελέτη του
Γερμανικού Ιδρύματος Bertelsmann,
σύμφωνα με τις οποίες η Ελλάδα βρίσκεται στη τελευταία θέση μεταξύ των
28 κρατών της Ε.Ε. όσον αφορά το ζήτημα της πρόσβασης των Ελλήνων στην
βασική υποχρεωτική εκπαίδευση, με την κρίση να ευθύνεται για την
επιδείνωση των σχετικών στοιχείων σε σχέση με το παρελθόν. Με βάση τα
στοιχεία αυτά ο βουλευτής Κορινθίας καλεί τον Υπουργό να απαντήσει για
τον σχεδιασμό της κυβέρνησης προκειμένου να ενισχυθεί η δυνατότητα
πρόσβασης στην εκπαίδευση για όσους αντιμετωπίζουν δυσκολίες αλλά και ζητά να πληροφορηθεί τον
εκτιμώμενο ή ακριβή αριθμό παιδιών στη χώρα που δυσκολεύεται να έχει
πρόσβαση στην βασική υποχρεωτική εκπαίδευση, τα κύρια εμπόδια που
αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά και τις ενδεχόμενες προβλέψεις αξιοποίησης
κοινοτικών πόρων από το νέο ΕΣΠΑ προς αυτή την κατεύθυνση.
Συγκεκριμένα στην ερώτηση αναφέρεται:
Προς: τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Ανάγκη ενίσχυσης της κοινωνικής δικαιοσύνης για την πρόσβαση στην εκπαίδευση
Σύμφωνα
και με την τελευταία τριμηνιαία έκθεση του Γραφείου Προϋπολογισμού του
Κράτους που επικαλείται σχετική μελέτη του Γερμανικού Ιδρύματος
Bertelsmann, η Ελλάδα βρίσκεται στη τελευταία θέση μεταξύ των 28 κρατών
της Ε.Ε. όσον αφορά τον δείκτη κοινωνικής δικαιοσύνης.
Ιδιαίτερη
αναφορά ωστόσο γίνεται για το ζήτημα της πρόσβασης των Ελλήνων στην
εκπαίδευση όπου η χώρα μας επίσης καταλαμβάνει την τελευταία θέση με την
κρίση να ευθύνεται για την επιδείνωση των σχετικών στοιχείων σε σχέση
με το παρελθόν.
Με βάση τα παραπάνω ερωτάται ο κ. Υπουργός:
-
Είναι σε θέση να μου παραθέσει τον εκτιμώμενο ή ακριβή αριθμό παιδιών
στη χώρα που δυσκολεύεται να έχει πρόσβαση στην βασική υποχρεωτική
εκπαίδευση;
- Ποια τα κύρια εμπόδια που αντιμετωπίζουν αυτά τα παιδιά;
- Ποιος είναι ο σχεδιασμός της κυβέρνησης για την ενίσχυση της κοινωνικής δικαιοσύνης στον τομέα της πρόσβασης στην εκπαίδευση;
- Στο νέο πολυετές δημοσιονομικό πλαίσιο (νέο ΕΣΠΑ – 2014-2020) υπάρχουν προβλέψεις αξιοποίησης πόρων προς αυτή την κατεύθυνση;