Πέμπτη 27 Μαρτίου 2014

Νέο «πονοκέφαλο» προκαλεί στην κυβέρνηση η απελευθέρωση ταξί, φορτηγών

Μετά από τα φάρμακα και το γάλα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών ανοίγει νέα μέτωπα, καθώς προβλέπει σημαντικές ρυθμίσεις για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί αλλά και των φορτηγών δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης.
Μετά από τα φάρμακα και το γάλα, το νομοσχέδιο του υπουργείου Οικονομικών ανοίγει νέα μέτωπα, καθώς προβλέπει σημαντικές ρυθμίσεις για την απελευθέρωση της αγοράς των ταξί αλλά και των φορτηγών δημόσιας και ιδιωτικής χρήσης. Τα μέτρα απαιτούν προαπαιτούμενα της τρόικας και κατατίθενται άμεσα στη Βουλή.
Οι οδηγοί των ταξί αντιδρούν έντονα στο ενδεχόμενο περαιτέρω ανοίγματος του επαγγέλματός τους και δηλώνουν έτοιμοι για κινητοποιήσεις. Εντός της ημέρας θα συνεδριάσει η ηγεσία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταξί και Αγοραίων (ΠΟΕΙΑΤΑ) για να αποφασίσουν τα επόμενα βήματά τους.
Πριν από τη συνεδρίαση, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, Ανδρέας Ανδρεάδης και ο πρόεδρος της ΠΟΕΙΑΤΑ, Θύμιος Λυμπερόπουλος, συναντήθηκαν με τον υπουργό Ανάπτυξης, Κωστή Χατζηδάκη, ο οποίος τους ανέφερε πως δεν αλλάζει το πλαίσιο απελευθέρωσης της αγοράς ταξί. Σύμφωνα με το ΑΜΠΕ, στη συνάντηση αποσαφηνίστηκε πως οι αλλαγές οι οποίες προωθούνται με το νομοσχέδιο είναι δύο και αφορούν την κατάργηση του ελάχιστου ορίου κυβισμού των υπό μίσθωση αυτοκινήτων με οδηγό (μέχρι σήμερα επιτρέπεται η ενοικίαση οχημάτων άνω των 1.500 κυβικών) και τη μείωση της ελάχιστης διάρκειας μίσθωσής τους από τις 12 στις έξι ώρες.

Η ΠΟΕΙΑΤΑ συνεδριάζει αυτήν την ώρα για να καθορίσει τη στάση της μετά και τις εξηγήσεις που έλαβε από τον υπουργό Ανάπτυξης.
Μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό MEGA, ο γενικός γραμματέας του Συνδικάτου Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ), Κώστας Δήμος, δήλωσε ότι άνοιγμα του επαγγέλματος έχει ήδη πραγματοποιηθεί και πως δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτές περαιτέρω ενέργειες. «Είμαστε τελειωμένοι. Χρωστάμε στον ΟΑΕΕ, κινδυνεύουμε με κατασχέσεις. Δεν θα το αφήσουμε έτσι. Θα απεργήσουμε και θα συγκεντρωνόμαστε σε λιμάνια και αεροδρόμια» είπε.
Στο σχέδιο νόμου πέρασαν ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στην «εργαλειοθήκη» του ΟΟΣΑ, οι οποίες προβλέπουν:
- Απελευθέρωση της δυνατότητας των ξενοδοχειακών μονάδων να χρησιμοποιούν ελεύθερα ενοικιαζόμενα οχήματα μετά οδηγού, ανάμεσα στα οποία δικυκλα και «γουρούνες».
- Άρση των περιορισμών στην δραστηριοποίηση των 9θέσιων οχημάτων, με απελευθέρωση διάφορων μορφών επιβατικού έργου που σήμερα ανήκει στα ταξί.
- Περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς των φορτηγών δημοσίας και ιδιωτικής χρήσης με άρση διαφόρων περιορισμών στις δραστηριότητές τους.
Επί της ουσίας, οι αλλαγές που προβλέπονται για τα ταξί οδηγούν στην εξομοίωση του έργου των ενοικιαζόμενων οχημάτων ΙΧ με αυτό των ταξί.
Αναλυτικότερα για τα ταξί προβλέπεται:
- Επέκταση της δυνατότητας χρήσης ιδιωτικών 7-9θέσιων βαν με οδηγό από όλα τα τουριστικά καταλύματα (ενοικιαζόμενα δωμάτια κ.λπ.) και όχι μόνο από τις μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες.
- Κατάργηση του κατώτατου ορίου κυβισμού για τα ΙΧ οχήματα που θα ενοικιάζονται με οδηγό. Μέχρι τώρα επιτρέπεται η ενοικίαση με οδηγό μόνο για τα οχήματα 1.500 κυβικών εκατοστών και άνω.
- Δυνατότητα στα τουριστικά γραφεία και τα γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να διαθέτουν πλέον ενοικιαζόμενα ΙΧ με οδηγό σε ενδιαφερομένους, προκειμένου να εκτελέσουν έργο των τουριστικών λεωφορείων ή των ΚΤΕΛ. Να μπορούν, δηλαδή, να μεταφέρουν μαθητές σε σχολεία και φροντιστήρια, στρατιώτες σε στρατόπεδα και λουομένους σε παραλίες. Μεγάλο τμήμα αυτού του έργου -κυρίως της μεταφοράς μαθητών- έως σήμερα καλύπτεται από τα ταξί ή τα ΚΤΕΛ.
- Κατάργηση της υποχρέωσης οι οδηγοί των ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων με οδηγό να έχουν οπωσδήποτε απολυτήριο Λυκείου και να γνωρίζουν τουλάχιστον μία ξένη γλώσσα.
- Παρέχεται η δυνατότητα ίδρυσης εταιρείας ενοικίασης μοτοποδηλάτων ακόμα και με ένα και μόνο δίκυκλο ή «γουρούνα». Μέχρι τώρα η ίδρυση τέτοιας επιχείρησης απαιτούσε τουλάχιστον δέκα δίκυκλα.
Την ίδια στιγμή, για τα φορτηγά προβλέπεται:
- Δυνατότητα μεταφοράς με τα ΙΧ φορτηγά ψυγεία και μη ευπαθών προϊόντων, εφόσον αυτά διαθέτουν τα απαραίτητα χωρίσματα και όχι ενιαίο αμάξωμα.
- Καταργείται ο περιορισμός στη χορήγηση αριθμού αδειών για οχήματα μεικτού βάρους έως 4 τόνων σε εφημεριδοπώλες - πρακτορεία Τύπου και διαμεταφορείς για τη μεταφορά υλικών συσκευασίας. Έτσι, ενώ μέχρι σήμερα οι διαμεταφορείς είχαν δικαίωμα μίας άδειας για φορτηγάκι έως 4 τόνων, πλέον θα μπορούν να εκδίδουν όσες άδειες θέλουν.
- Παρέχεται η δυνατότητα ταξινόμησης και μεταχειρισμένων λεωφορείων, στα οποία θα δοθούν νέες άδειες τουριστικών λεωφορείων. Εως τώρα νέες άδειες δίνονταν μόνο σε καινούργια οχήματα προδιαγραφών EUROV και πάνω.
- Εξομοιώνονται οι παλιοί με τους νέους μεταφορείς ως προς την υποχρέωσή τους να διαθέτουν χώρους στάθμευσης των οχημάτων τους, προκειμένου να πάρουν άδεια ΔΧ. Μέχρι τώρα οι παλαιοί μεταφορείς δεν είχαν τέτοια υποχρέωση.

eklogika.gr