Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Ο θρίαμβος του Twitter στην τραγωδία της Βοστώνης

Boston-tragedy
Όταν το 2008, η ” Οbama Team” επέλεγε να παραμερίσει ως ένα σημείο το Facebook, και να εστιάσει στο Twitter ως το social media που ταίριαζε καλύτερα στην εποχή, τη συγκυρία και τις ιδιαιτερότητας διάχυσης ενός πολιτικού μηνύματος, και μάλιστα στη “μεγαλύτερη σκηνή” του κόσμου, δηλαδή στις εκλογές για την ανάδειξη ενός πλανητάρχη, η συγκεκριμένη στρατηγική ξένιζε, και προκάλεσε συζητήσεις.
Το αποτελέσμα φυσικά δικαίωσε τα… παιδιά του Άξελροντ και του Μεσίνα, που είχαν κατανοήσει εγκαίρως ότι σε σχέση με το περισσότερο μαζικό και φλύαρο Facebook, το μάλλον εγκεφαλικό Twitter μπορούσε να πείσει περισσότερο, και να παρακινήσει για την “αλλαγή στην οποία μπορούσε να πιστέψει κανείς”.
Αυτά τα πέντε χρόνια που ακολούθησαν εκείνο το tipping point, το Twitter εξελίχθηκε ραγδαία. Όχι μονάχα ως μέσο διάχυσης των πολιτικών μηνύματων, αλλά και το πιο άμεσο μέσο μετάδοσης μιας είδησης. Στο Twitter επιλέγουν πρώτα να “ανεβάσουν” ένα θέμα που τους αφορά, ή μια είδηση, οι σημαντικότεροι “παίκτες” της διεθνούς σκακιέρας. Στην πολιτική, την οικονομία, την κοινωνία, τα media, ακόμη και τη θρησκεία, αν θυμηθούμε την ταχύτητα με την οποία ο Πάπας Φραγκίσκος έσπευσε να μας… παρουσιαστεί μέσω του Twitter της Αγίας Έδρας, μετά την εκλογή του.
Τα πρόσφατα γεγονότα της Βοστώνης, η τραγωδία με τους νεκρούς και τους τραυματίες στον Μαραθώνιο και όσα ακολούθησαν, με το ανθρωποκυνηγητό των υπόπτων, αποτέλεσαν τον ενημερωτικό θρίαμβο του Twitter. Από εκεί τα μάθαμε όλα εγκαίρως, με αμεσότητα και ταχύτητα που προδίδουν πλέον την αλλαγή εποχής που ζούμε και σε επίπεδο ενημέρωσης.
Το Twitter άλλωστε είναι προσωπικό και… αφιλτράριστο. Ήρθε για να μείνει. Το πραγματικό στοίχημα είναι… να διώξει. Παραδοσιακούς, ξεπερασμένους, συστημικούς. Στην πολιτική, στα media, παντού. Retweet λοιπόν…

ΜΑΝΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΔΗΣ / ysterografa.gr