Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2015

Η παράκαμψη των οχημάτων από την Ν.Ε.Ο στο Δερβένι και η κατασκευή γέφυρας στα Λαλέικα




Από τον τ. Πρόεδρο της τοπικής Κοινότητας Δερβενίου κ. Χαρίλαο Βασ. Λαζανά , λάβαμε την παρακάτω επιστολή - πρόταση του , προς την Δημοτική Αρχή Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης, σχετικά με την παράκαμψη οχημάτων από την Ν.Ε.Ο μέσω της καταργηθείσης σιδ.γραμμής εις το ύψος του παλαιού σιδ.σταθμού και για ένα διάστημα περίπου 600 μ.(από Αθήνα προς Πάτρα) όπου θα επανέρχεται εις την Ν.Ε.Ο.και την κατασκευή γέφυρας στα Λαλέικα, και την οποία δημοσιοποιούμε. 

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

XΑΡΙΛΑΟΣ ΛΑΖΑΝΑΣ του Βασιλείου
τέως Πρόεδρος της Τοπικής Κοινότητας Δερβενίου
Τηλ.επικ/νίας: 6978417365
                                                                                                                    ΠΡΟΣ  ΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΤΟΥ    
 ΔΗΜΟΥ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟΥ-ΕΥΡΩΣΤΙΝΗΣ

                                                                                                                       (Υπόψη Προέδρου Δ.Σ κ.Νιάρρου)
                                                
         Κύριε Πρόεδρε κατ΄αρχάς σας ευχαριστώ για το ενδιαφέρον που επιδείξατε  εις την προηγούμενη επιστολή-πρότασή μου για την παράκαμψη των οχημάτων από την Ν.Ε.Ο μέσω της καταργηθείσης σιδ.γραμμής εις το ύψος του παλαιού σιδ.σταθμού και για ένα διάστημα περίπου 600 μ.(από Αθήνα προς Πάτρα) όπου θα επανέρχεται εις την Ν.Ε.Ο.

       Ο λόγος: Η κατασκευή υπόγειας διάβασης για ανάλογο χρονικό διάστημα περίπου 3-4 μηνών.  Το έργο εκτελείται από την ΕΡΓΑ ΟΣΕ μέσω της αναδόχου εταιρείας και θέλω να συμπληρώσω ότι εάν κριθεί ασύμφορο τότε ίσως εκτραπεί το ρεύμα κυκλοφορίας προς Πάτρα μέσω της Π.Ε.Ο.  Μπορείτε να φανταστείτε το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα δημιουργηθεί ειδικά στο κέντρο του Δερβενίου και μάλιστα τους θερινούς μήνες; Γιαυτό καλό θα ήταν  να τους ενθαρρύνουμε να υλοποιήσουν την αρχική τους σκέψη χώρια το κέρδος που θα έχουμε με την δημιουργία της επιμήκυνσης της παρακαμπτηρίου οδού, εφόσον περιέλθει και στην ιδιοκτησία του Δήμου με τις ανάλογες ενέργειες από μεριάς του Δήμου, όπως σας περιέγραψα εις την προηγούμενη επιστολή μου.
      Τώρα ένα νέο πρόβλημα  που ίσως δημιουργηθεί, εάν θα έχουμε έντονες βροχοπτώσεις είναι η κατασκευή παράλληλης γέφυρας εις την υπάρχουσα γέφυρα της ΝΕΟ από την ανάδοχο εταιρεία της ΟΛΥΜΠΙΑΣ ΟΔΟΥ. Ο λόγος κατασκευής της είναι και αυτός για την εκτροπή των οχημάτων όταν ανατιναχθεί  η παλιά γέφυρα  και αντικατασταθεί με νέα υψηλών προδιαγραφών. Μετά το πέρας των εργασιών τότε θα ανατιναχθεί  και η προαναφερθείσα  βοηθητική γέφυρα. Αυτά  λαμβάνουν χώρα 200 περίπου μέτρα ανατολικά της παράκαμψης που αναφέρθηκε προηγουμένως.
  Έως τότε όμως εγκυμονούνται κίνδυνοι   κατά τους χειμερινούς μήνες του 2016. Ο λόγος  είναι ότι η θεμελίωσή της γίνεται εντός  του Ζαχολίτικου ποταμού στο ίδιο σημείο όπου είχε παλιότερα στηθεί το γεφυράκι και το οποίο κατόπιν δικαστικής  αποφάσεως κατακρημνίστηκε  για λόγους ασφαλείας. Εάν λοιπόν ήταν επικίνδυνο το τόσο μικρό γεφυράκι  με τόσο λίγο μπετόν, πόσο μάλλον θα πρέπει να ανησυχούμε για την σημερινή μορφή του με τόσα Μ3  μπετόν που έχουν περιορίσει κατά πολύ τον πυθμένα του ποταμού!!
     Προτείνω λοιπόν τα εξής: 1/ Με δεδομένο ότι το δημόσιο έργο επ΄  ουδενί  λόγο δεν σταματά καθότι έχει και κοινωνικό χαρακτήρα, εμείς σαν Δήμος που τα τελευταία  5 χρόνια έχουμε την ευθύνη της αστυνόμευσης και καθαριότητας των ποταμών, αρμοδιότητα που πρώτα ήταν εις την Υπηρεσία ρεμάτων και ποταμών με έδρα την Κόρινθο , να ζητήσουμε από την ανάδοχο κατασκευάστρια  εταιρεία να έχει διαθέσιμο και σε ετοιμότητα το πολυμηχάνημα με τη τσάπα ούτως ώστε σε  μια   μεγάλη νεροποντή με συνέπεια  την υπερχείλιση σε αυτό το αδύνατο σημείο να αποτρέψει την πλημμύρα ειδικά των περιοίκων των βορίων οικιών με υψομετρική διαφορά. Αυτό γινόταν και  κατά το παρελθόν  από τον ιδιοκτήτη της οικοδομικής επιχείρησης που είχε κατασκευάσει το προαναφερθέν γεφυράκι και αισθανόταν υπεύθυνος. 2/Εάν δεν ανταποκριθεί η εν λόγω κατασκευάστρια εταιρεία, πρέπει να έχουμε το δικό μας πολυμηχάνημα – τσάπα διαθέσιμο και σε ετοιμότητα και  να ειδοποιείται ο χειριστής όταν αρχίζει και διαφαίνεται το πρόβλημα. 3/Μετά το πέρας των εργασιών και εφόσον γίνει η ανατίναξη  της εν λόγω βοηθητικής γέφυρας, πρέπει ο υπεύθυνος Αντιδήμαρχος να επιβλέψει για την πλήρη αποκατάσταση που θα είναι και η απομάκρυνση των μπετόν θεμελίωσης.


   Αυτό το τονίζω γιατί υπάρχει το κακό προηγούμενο εις την  άλλη κατά 200 μέτρα νοτιότερα του ποταμού γέφυρα της ΕΡΓΑ ΟΣΕ όπου η τότε κατασκευάστρια εταιρεία ΜΗΧΑΝΙΚΗ δεν απομάκρυνε  τα μπετά που έριξε για την κατασκευή υπόβαθρου  που βοήθησε να στηθεί το ξυλότυπο για την κατασκευή των οικοδομικών εργασιών, δηλαδή το καλούπωμα.Κατά συνέπεια υφίσταται ακόμα περιορίζοντας την ομαλή λειτουργία του ποταμού, έχοντας επιπλέον  μετατραπεί και σε χώρος νεκροταφείου αυτοκινήτων. Τα εγκαταλελειμμένα αυτά αυτοκίνητα σε περίπτωση   έντονης νεροποντής παρασυρόμενα θα επιβαρύνουν επιπλέον την ομαλή ροή του νερού προς τη θάλασσα.
     Όμως αυτά τα  προβλήματα μας δίνουν την διαπραγματευτική ικανότητα να ζητήσουμε από την ανάδοχο εταιρεία , πρωτοστατούντος του κ. Δημάρχου, μια πολύ σοβαρή εκδούλευση. Με αφορμή ότι στο σημείο αυτό έχουν  μεταφερθεί μηχανήματα προχωρημένης  τεχνολογίας (δύσκολο για να τα έχει  ένας Δήμος, ακόμα και πολύ μεγαλύτερος από τον δικό μας) ώστε να χρησιμοποιηθούν  για την κατασκευή γεφυριού με νόμιμη άδεια από την υπηρεσία ρεμάτων με δεδομένο ότι υπάρχει και υδραυλική μελέτη. Έτσι θα εκπληρωθεί και το πάγιο αίτημα των κατοίκων της συνοικίας Λαλέικα καθώς και των κατοίκων του διπλανού οικισμού Μεντουργιάνικων και όσων κατοίκων του ορεινού Πύργου που ερχόμενοι  στο Δερβένι να μετριάζουν την απόσταση αλλά να αποφεύγουν και το κυκλοφοριακό.
               Τέλος εύχομαι καλές γιορτές σε όλους και περιμένω επίσκεψή σας για επιτόπου ενημέρωση.
                                                                                                                                        Δερβένι 14.12.2015


Υ.Γ. Η υπηρεσιακή συμβολή του Διευθυντή της Τεχνικής Υπηρεσίας  κ.Χρόνη Καραγιάννη αλλά και η θεσμική του κ.Φάνη Μπρακούλια (που έχει σπουδές  επί του αντικειμένου)θεωρούνται χρήσιμες για την κατασκευή του γεφυριού.
Επίσης  παρακαλούνται οι αρχηγοί των συνδυασμών να ενημερώσουν τους συμβούλους τους και σεις κύριε πρόεδρε εάν κρίνετε αναγκαίο το Σώμα.
               


ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ:
1/ΔΗΜΑΡΧΟ κ.ΗΛΙΑ ΑΝΔΡΙΚΟΠΟΥΛΟ
2/ΑΡΧΗΓΟ ΜΕΙΖΟΝΟΣ    ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ      κ. ΒΛΑΣΗ ΤΣΙΩΤΟ
3/   >>      Α’   ΕΛΑΣΣΟΝΟΣ     >>                    κ. ΖΑΡΡΟ ΑΝΔΡΕΑ
4/   >>      Β’      >>                     >>                    κ. ΜΠΡΑΚΟΥΛΙΑ ΘΕΟΦΑΝΗ
5/ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟ ΕΡΓΩΝ   κ.ΚΑΣΣΙΟ ΔΗΜΗΤΡΙΟ
6/ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ κ. ΚΕΚΕΡΗ ΝΙΚΟΛΑΟ
7/ ΧΡΟΝΗ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ