Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2012

Ενίσχυση της εξωστρέφειας για την Πελοπόννησo

Γράφει η Αντωνία Μπούζα
 
Επιτέλους βλέπουμε από την Περιφέρεια Πελοποννήσου να ξεκινά μία ενωτική πρωτοβουλία, με τη συνέργεια του Επιμελητηριακού θεσμού της Πελοποννήσου.

Αναφέρομαι στην έκθεση Πελοποννησιακών Προϊόντων με τίτλο «Μύθοι, Γεύσεις & Ποιήματα», που λαμβάνει χώρα στην πλατεία Κλαυθμώνος στην Αθήνα.

Είναι μία δράση που τείνει να αλλάξει τον κανόνα, δηλαδή την άτυπη "αντιπαλότητα" των Πελοποννησίων.

Τι εννοώ; Πως εν τοις πράγμασι έγινε ολοφάνερη η δυσκολία εμπέδωσης στους πολίτες της Πελοποννήσου της αναγκαίας περιφερειακής συνείδησης, που μέχρι τώρα παραμένει όνειρο απατηλό και με τη λογική που ακολούθησε η Περιφέρεια μέχρι σήμερα, φαντάζει δύσκολο να αλλάξει.

Βλέπουμε τους συμβούλους πλειοψηφίας και μειοψηφιών, να περιχαρακώνονται γύρω από τα τοπικά συμφέροντα και ανάλογα με τον τόπο καταγωγής τους, να υπερθεματίζουν ή όχι τις πρωτοβουλίες της Περιφέρειας.

Η σημερινή πλειοψηφία, που ομολογουμένως ανέλαβε τα ηνία της Περιφέρειας στην αρχή του θεσμού του Καλλικράτη, όφειλε με σχεδιασμό και με διαβούλευση με τους κατοίκους των πέντε Νομών που απαρτίζουν την περιφέρειά της, να ενημερώσει για τις προοπτικές και τις διεκδικήσεις, της κάθε περιοχής .

Έτσι θα γνώριζαν άπαντες τι σχεδιάζεται για το μέλλον τους, ποίες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες θα διεκδικηθούν, ποία έργα και ποίες δομές θα υποστηριχθούν σε κάθε τόπο.

Δυστυχώς αυτό που ζήσαμε αυτήν τη διετία, είναι περιχαράκωση στις τοπικές διεκδικήσεις, έλλειψη οράματος και διάθεσης συνδιαλλαγής.

Δεν αξιολογήθηκε, πως η ενημέρωση για τη στόχευση της αναπτυξιακής προοπτικής του κάθε τόπου, θα ενίσχυε τη συνοχή και θα οδηγούσε σε λήξη των όποιων αντιθέσεων σε ολόκληρη την Πελοπόννησο.

Δεν αμφισβητείται πως γίνονται διάφορες προσπάθειες για να αναδειχθεί το σύνολο των πλεονεκτημάτων του Μοριά.

Προσπάθειες όμως, που παραπέμπουν σε παρελθοντολογική και ξεπερασμένη από την εποχή, διαχείριση.

Ένα παράδειγμα είναι, η μεταχείριση του τουριστικού προϊόντος του τόπου μας, όπου γίνεται ορατή η έλλειψη στρατηγικής στις πρωτοβουλίες μας.

Συμμετέχουμε σε τουριστικές εκθέσεις αμφιβόλου αποτελεσματικότητας όπου χωρίς τον απαιτούμενο σχεδιασμό για την όποια προσφορά και ζήτηση, αναδεικνύουμε άναρχα διάφορες περιοχές του Μοριά, αξιοθέατα και πλεονεκτήματα.

Δεχόμαστε να γίνουμε τιμώμενη περιοχή -που ισοδυναμεί σε τριπλάσιο κόστος, μόνο για τις εντυπώσεις- σε εκθέσεις που απευθύνονται σε
εξαιρετικώς περιορισμένο κοινό, χωρίς νέα επικαιροποιημένα έντυπα και συνεκτικότητα στην προβολή μας.

Τις δυνατότητες π.χ του διαδικτύου που θα βοηθούσε στην εξωστρέφεια και πληροφόρηση, δύο χρόνια τώρα δεν τις αξιοποιήσαμε όπως έπρεπε.

Χαθήκαμε από το τουριστικό προσκήνιο και πελαγοδρομούμε , κινούμενοι άκρως ερασιτεχνικά.

Ακόμη και η περίπτωση των πτήσεων χαμηλού κόστους στο Διεθνή Αερολιμένα Καλαμάτας, αντιμετωπίσθηκε ιδιαιτέρως πρόχειρα, χάθηκε η περσινή χρονιά και φέτος με το ενδιαφέρον της πρωτοβάθμιας αυτοδιοίκησης είχαμε θετική έκβαση της υπόθεσης.

Οπότε η συμμετοχή των Επιμελητηρίων όλης της Πελοποννήσου στην έκθεση Πελοποννησιακών Προϊόντων στην Κλαυθμώνος, θεωρώ πως κατ’ αρχάς είναι ένα θετικό βήμα -μένει βέβαια να δούμε όλες τις παραμέτρους- που πρέπει όμως να εξελιχθεί.

Ελπίζω να μη θεωρηθούν από την Περιφέρεια Πελοποννήσου οι ανησυχίες μου για την ενίσχυση του τουριστικού μας προϊόντος ως στείρα αντιπαράθεση, αλλά να βοηθήσουν σε προβληματισμό για τη βελτίωση της όποιας προσπάθειας καταβάλει η σημερινή πλειοψηφία.

Πεποίθησή μου είναι πως μόνο μέσω της συνέργειας, του δημιουργικού διαλόγου και της καινοτομίας, μπορούμε να προχωρήσουμε και να σταθούμε ισότιμα και ανταγωνιστικά πλέον στο διεθνές απαιτητικό περιβάλλον.

elzoni.gr