Προσωρινά μη διαθέσιμες είναι ορισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Power Pass.
Power Pass: Προσωρινά μη διαθέσιμες είναι ορισμένες ηλεκτρονικές υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Power Pass.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπηρεσίες που δεν λειτουργούν είναι αυτές που αφορούν τα επιδόματα. Αυτό σημαίνει πως όσοι θέλουν να υποβάλουν αίτηση για το Power Pass ή το Fuel Pass, θα πρέπει να περιμένουν μέχρι την αποκατάσταση του προβλήματος.
Τα αίτια του τεχνικού προβλήματος δεν έχουν διευκρινιστεί. Πάντως, κανονικά έχουν πρόσβαση στο taxisnet όσοι θέλουν να υποβάλουν τις δηλώσεις τους, η προθεσμία για τις οποίες παρατάθηκε ως τις 29 Ιουλίου.
Για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 7 και 8 είναι διαθέσιμη η πλατφόρμα του Power Pass ενώ αναμένεται και το άνοιγμα για τα ΑΦΜ που λήγουν σε 9 και 0. Μέχρι το Σάββατο θα έχουν ανοίξει όλα, ενώ η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων λήγει στις 30 Ιουνίου.
Η επιδότηση αφορά στους λογαριασμούς ρεύματος πρώτης κατοικίας ή φοιτητικής στέγης εντός Ελλάδος, που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022. Το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 60% της αύξησης της τιμής ρεύματος της πρώτης κατοικίας και, ανάλογα με το ύψος των λογαριασμών, μπορεί να ανέλθει μέχρι και στο ποσό των 600€.
Δικαιούχος του Power Pass είναι κάθε πολίτης που:
- είναι φορολογικός κάτοικος Ελλάδος,
- το καθαρό οικογενειακό του εισόδημα μετά την αφαίρεση των φόρων δεν ξεπερνά τις 45.000 ευρώ, με βάση τα δηλωθέντα εισοδήματα του φορολογικού έτους 2020,
- διαθέτει ΑΦΜ ο οποίος δεν έχει δηλωθεί ήδη ως εξαρτώμενο μέλος σε αίτηση που έχει υποβληθεί από άλλο πρόσωπο και
- επιβαρύνθηκε με συνολική αύξηση μεγαλύτερη των 30 € στους λογαριασμούς ρεύματος που εκδόθηκαν κατά το διάστημα από 01-12-2021 έως και 31-05-2022.
Η διαδικασία υποβολής αιτήσεων θα διαρκέσει μέχρι και τις 30 Ιουνίου. Κατά τις πρώτες ημέρες της λειτουργίας της, η πλατφόρμα θα ανοίγει σταδιακά για τους δικαιούχους, ανάλογα με το τελευταίο ψηφίο του ΑΦΜ τους. Από την Παρασκευή 17-06-2022 το vouchers.gov.gr θα είναι διαθέσιμο για πολίτες με ΑΦΜ που λήγει σε 1 και, μέχρι το τέλος της επόμενης εβδομάδας, η πλατφόρμα θα ανοίγει κλιμακωτά για το σύνολο των δικαιούχων και θα εκδίδονται νεότερες ανακοινώσεις.
H λειτουργία της πλατφόρμας είναι ιδιαίτερα απλή, καθώς χρειάζονται μόνο οι κωδικοί του πολίτη στο Taxisnet και το IBAN του λογαριασμού στον οποίο επιθυμεί να πιστωθεί η επιδότηση. Όλα τα υπόλοιπα στοιχεία αντλούνται αυτόματα μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Αναλυτικά:
- Ο πολίτης εισέρχεται στην πλατφόρμα με τους κωδικούς του στο Taxisnetκαι επιβεβαιώνει ότι τα στοιχεία του (ονοματεπώνυμο, ΑΦΜ, έτος γέννησης) που εμφανίζονται είναι σωστά.
- Ο πολίτης καλείται να επιλέξει αν επιθυμεί να υποβάλει αίτηση για τον ίδιο ή για προστατευόμενο μέλος της οικογένειάς του.
- Στην οθόνη εμφανίζονται τα στοιχεία της κύριας κατοικίας ανά μήνα (διεύθυνση και αριθμός παροχής). Τα στοιχεία αυτά ο δικαιούχος μπορεί:
- είτε να τα επιβεβαιώσει,
- είτε να τα τροποποιήσει μέσω της πλατφόρμας «Δήλωση Κύριας Κατοικίας για PowerPass» (https://www1.aade.gr/saadeapps3/powerpass/katoikia), η οποία έχει υλοποιηθεί από την ΑΑΔΕ. Ο πολίτης μπορεί να μεταφερθεί στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ μέσω του vouchers.gov.gr, κάνοντας κλικ στο σχετικό πεδίο που εμφανίζεται κάτω από τα στοιχεία πρώτης κατοικίας. Τα στοιχεία που δηλώνονται στην πλατφόρμα της ΑΑΔΕ καταχωρίζονται αμέσως. Έτσι, αφού ο δικαιούχος συμπληρώσει τα σωστά στοιχεία πρώτης κατοικίας, μπορεί να επιστρέψει στην πλατφόρμα του Power Pass και να ολοκληρώσει την αίτησή του.
- Στην ίδια σελίδα εμφανίζονται και τα πεδία ώστε ο πολίτης να συμπληρώσει το e-mailτου, το IBAN και το όνομα του τραπεζικού ιδρύματος όπου τηρείται ο τραπεζικός του λογαριασμός.
- Πατώντας «Υποβολή», ο πολίτης ολοκληρώνει τη διαδικασία κατάθεσης της αίτησης.
Για όσες ημέρες παραμένει ανοιχτή η πλατφόρμα υποβολής αιτήσεων, θα διενεργείται προέλεγχος και θα αποστέλλονται ειδοποιήσεις στους πολίτες για τυχόν διορθώσεις (μη υπαρκτή παροχή, λανθασμένη κατηγορία λογαριασμού κ.λπ.). Η εκκαθάριση των αιτήσεων, ο προσδιορισμός του ποσού επιστροφής και η καταβολή του στους δικαιούχους θα πραγματοποιηθούν κατά το πρώτο δεκαήμερο του Ιουλίου.
Διευκρινίζεται ότι οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν αίτηση τόσο για την κύρια κατοικία τους, όσο και για τη φοιτητική στέγη προστατευόμενων μελών που φοιτούν στην Ελλάδα.
Σε αυτές τις περιπτώσεις, ο πολίτης μπορεί να υποβάλει μέχρι και τρεις επιπλέον αιτήσεις για προστατευόμενα μέλη, ακολουθώντας κάθε φορά τα παραπάνω βήματα.
Επιπλέον, για όσους είναι υπόχρεοι να υποβάλουν πρώτη φορά φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, είναι απαραίτητη η υποβολή της φορολογικής δήλωσης πριν από την αίτηση για το Power Pass. Σε αυτή την περίπτωση, θα λαμβάνεται υπόψη το καθαρό οικογενειακό εισόδημα, μετά την αφαίρεση των φόρων, του φορολογικού έτους 2021.