ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
2/7/2021
Επίκαιρη Ερώτηση προς τον Υπουργό Οικονομικών κατέθεσε ο βουλευτής Κορινθίας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Γ. Ψυχογιός, για τα τεράστια προβλήματα που έχει προκαλέσει το συνεχιζόμενο κλείσιμο της Διώρυγας της Κορίνθου.
Μέχρι σήμερα, και παρά τις παρεμβάσεις μας στη Βουλή και τις επισκέψεις του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Κορινθίας το προηγούμενο διάστημα στη Διώρυγα, η τελευταία παραμένει ακόμα κλειστή χωρίς χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας. Οι συνέπειες είναι καταστροφικές με την τραγική υστέρηση εσόδων για την Εταιρεία και το Δημόσιο, την συνεχιζόμενη ανασφάλεια των εργαζομένων, την παρεμπόδιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας αλλά και χιλιάδων ιστιοπλοϊκών και σκαφών αναψυχής που κατέπλεαν στην Κορινθία και όχι μόνο. Αποκορύφωμα της κυβερνητικής αδιαφορίας ήταν η επίσκεψη του Πρωθυπουργού στη Διώρυγα, ο οποίος όχι μόνο δεν ήξερε ότι το Κανάλι είναι κλειστό, αλλά δεν έδωσε και καμία ουσιαστική λύση για την επαναλειτουργία της.
Κατόπιν των ανωτέρω, ο βουλευτής Κορινθίας ζητά άμεσα απαντήσεις και ενέργειες από τα συναρμόδια Υπουργεία θέτοντας τα παρακάτω κρίσιμα ζητήματα:
Για ποιο λόγο δεν γίνονται οι αναγκαίες ενέργειες για να «ανοίξει» άμεσα η Διώρυγα της Κορίνθου και ποιο είναι τελικά το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της; Γιατί δεν αξιοποιούνται τα πλωτά μέσα που διαθέτει η Α.Ε.ΔΙ.Κ., καθώς και η εμπειρία του προσωπικού ώστε να προχωρήσει σύντομα και αποτελεσματικά η απομάκρυνση των χωμάτινων όγκων;
Ποια είναι η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο το διάστημα που παραμένει κλειστή και ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη μισθοδοσία του προσωπικού της Εταιρείας;
Ακολουθεί αναλυτικά η Επίκαιρη Ερώτηση:
2/7/2021ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό Οικονομικών
Θέμα: Παραμένει κλειστή η Διώρυγα της Κορίνθου. Μεγάλη η απώλεια εσόδων, μεγάλη και η αγωνία των εργαζόμενων και της τοπικής κοινωνίας
Η Διώρυγα της Κορίνθου αποτελεί ένα διεθνή, σύντομο και ασφαλή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών που εξυπηρετεί πλοία όλων των εθνικοτήτων, καθιστώντας την εύρυθμη λειτουργία της στρατηγικής σημασίας για την χώρα.
Οι κατά καιρούς καταπτώσεις των πρανών της Διώρυγας αντιμετωπίζονταν από τις Διοικήσεις με ίδια μέσα της Εταιρείας. Το ίδιο συνέβη και με αυτήν του 2018, όπου ταυτόχρονα λήφθηκαν πρόσθετα μέτρα ελάφρυνσης πρανών (μετά από υπόδειξη του ΙΓΜΕ), πραγματοποιήθηκε αγορά drone για την επίβλεψη της Διώρυγας με προληπτικές επεμβάσεις και ελεγχόμενες καταπτώσεις, καθώς και ελάφρυνση των πρανών μέσω της τεχνικής των air jackets, ενώ δημιουργήθηκαν νέα μεγαλύτερα αποστραγγιστικά κανάλια με επέκταση του υφιστάμενου δικτύου.
Στις 13/11/2020 και στις 21/11/2020 έλαβαν χώρα καταπτώσεις βράχων, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν με ίδια μέσα της Εταιρείας και στις 28/11/20 παραδόθηκε και πάλι στη ναυσιπλοΐα.
Στις 15/1/21 σημειώθηκε νέα κατάπτωση, ενώ στις 03/02 πραγματοποιήθηκε και νέα μεγάλη κατάπτωση που δεν έχει ακόμα αντιμετωπιστεί.
Στις 16/03/2021 καταθέσαμε σχετική Ερώτηση στα συναρμόδια Υπουργεία. Δυστυχώς μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Η Διώρυγα παραμένει κλειστή χωρίς χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας με συνέπεια την τραγική υστέρηση εσόδων για την Εταιρεία και το Δημόσιο, την συνεχιζόμενη ανασφάλεια των εργαζομένων, την παρεμπόδιση της ασφαλούς ναυσιπλοΐας αλλά και χιλιάδων ιστιοπλοϊκών και σκαφών αναψυχής που κατέπλεαν στην Κορινθία και όχι μόνο.
Επειδή η Εταιρεία δεν επιχορηγείται από τον κρατικό Προϋπολογισμό και τα έσοδα της προέρχονται αποκλειστικά από τις διελεύσεις των πλοίων,
Επειδή το Δημόσιο χάνει κάθε μήνα τεράστια ποσά από τη μη λειτουργία της και ιδίως την περίοδο από το Μάρτιο έως σήμερα που υπάρχει μεγαλύτερη κίνηση,
Επειδή η ανασφάλεια των εργαζόμενων ολοένα και εντείνεται, αφού όλο αυτό το διάστημα πληρώνονται από το αποθεματικό της Εταιρείας,
Επειδή με αυτό τον τρόπο απαξιώνεται και δυσφημίζεται η Διώρυγα σε διεθνές επίπεδο, ενώ τα μέσα της δεν συντηρούνται ούτε αναβαθμίζονται,
Επειδή το να παραμένει κλειστή έχει πολυεπίπεδες αρνητικές επιπτώσεις για την τοπική κοινωνία και αγορά, την Κορινθία και την Πελοπόννησο συνολικά,
Επειδή, όπως έχει αποδειχτεί και στο παρελθόν, παρόμοια φαινόμενα καταπτώσεων μπορούν να αντιμετωπιστούν με ίδια μέσα μέχρι να προχωρήσει η όποια συνολική αποκατάσταση,
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:1. Για ποιο λόγο δεν γίνονται οι αναγκαίες ενέργειες για να «ανοίξει» άμεσα η Διώρυγα της Κορίνθου και ποιο είναι τελικά το χρονοδιάγραμμα επαναλειτουργίας της; Γιατί δεν αξιοποιούνται τα πλωτά μέσα που διαθέτει η Α.Ε.ΔΙ.Κ. καθώς και η εμπειρία του προσωπικού, ώστε να προχωρήσει σύντομα και αποτελεσματικά η απομάκρυνση των χωμάτινων όγκων;
2. Ποια είναι η απώλεια εσόδων για το Δημόσιο το διάστημα που παραμένει κλειστή και ποια μέτρα έχουν ληφθεί για την απρόσκοπτη μισθοδοσία του προσωπικού της Εταιρείας;
Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Ψυχογιός