Ο καιρός σήμερα Σάββατο 23/02/2019 έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στις μετακινήσεις, καθώς η «Ωκεανίς» πλήττει με σφοδρότητα το μεγαλύτερο μέρος της χώρας. Σε ορισμένες δρομολογιακές γραμμές στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, λόγω των ισχυρών ανέμων που πνέουν σε πολλές θαλάσσιες περιοχές και φθάνουν κατά τόπους στα 8 με 9 μποφόρ και στο βόρειο Αιγαίο τοπικά τα 10, έχουν διακοπεί τα δρομολόγια.
Σύμφωνα με τις οδηγίες της πολιτικής προστασίας, καλό είναι να ακολουθήσετε τις παρακάτω οδηγίες,
πριν αποφασίσετε να οδηγήσετε στο κρύο και με επικίνδυνες καιρικές συνθήκες. Φροντίστε να ενημερώνεστε διαρκώς από το ραδιόφωνο και την τηλεόραση για την εξέλιξη των καιρικών φαινομένων. Οι επίσημες πηγές ενημέρωσης είναι η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ) και η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της Αστυνομίας, σήμερα Σάββατο 23/02/2019, υπάρχουν προβλήματα στις μετακινήσεις (Τελευταία ενημέρωση Σάββατο 23/02/2019, 23.00).
ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ
Διακοπή
κυκλοφορίας λόγω χιονοπτώσεων και βροχόπτωσης
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Δ.Α. ΑΧΑΪΑΣ
·Τ.Κ. Περιστέρας
–Χ.Κ.
·Από 20:45 ώρατης 23-02-2019,αποκλεισμός
στην γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου για τα δίκυκλα και τα φορτηγά οχήματα λόγω δυσμενών
καιρικών συνθηκών(ισχυροί άνεμοι).
·Ν.Ε.Ο Πατρών -Αθηνών ,Παράκαμψη Πατρών
–Εγλυκάδα από την 205ηχ/θ έως την 212ηχ/θ, διακοπή κυκλοφορίας για τα φορτηγά οχήματα, λόγω δυσμενών καιρικών
συνθηκών (ισχυροί άνεμοι).
Δ.Α. ΗΛΕΙΑΣ
·Οικισμός Μύλοι Δήμου Ανδρίτσαινας
–Κρεσταίνων.
·Επ.Ο. Κρεσταίνων-Ανδρίτσαινας, στο 40οχλμ (οικισμός μύλοι Ανδριτσαίνας) λόγωκατολισθήσεων.
·Επ.Ο. Λατζοϊου –Νεράιδας, λόγω έντονων
βροχοπτώσεων, από την γέφυρα του οικισμού Γραμματικού Δ.Δ. Λαντζοϊου.
·Επ.Ο. Χελιδονίου –Κρυονερίου Δήμου
Αρχαίας Ολυμπίας.
·Παραποτάμια Οδόςαπό το ύψος της
Παπαδούςέως την γέφυρα στα Άσπρα Σπίτια.
·Επ. Ο. Αλφειούσας προς Μακρίσσια, θέση
«Λίμνες», λόγω πτώσης βράχων & χωμάτινων όγκων.
ΓΕΝΙΚΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Δ.Α. ΑΡΚΑΔΙΑΣ
·Ε.Ο. Τρίπολης –Πύργου, από την Τ.Κ.
Λαγκαδίων έως την Τ.Κ. Λευκοχωρίου, λόγω κατολισθήσεων και καθίζησης,
·Ε.Ο. Ανώνυμη δημοτική οδός στη θέση
«Σπάρτα» ή «Κάναλος» της Τ.Κ. Πετρίνας του Δήμου Μεγαλόπολης Αρκαδίας , λόγω
καθίζησης του οδοστρώματος,
·Επ. Ο. Λεωνίδιου –Κοσμά από την 29οέως 31οχλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
·Τ.Κ. Μακρυσίου του Δήμου Μεγαλόπολης
και επί της κεντρικής οδού λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,·Επ. Ο. Μεγαλόπολης –Φαλαισίας, στο 17οχλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
·Επ. Ο. Μεγαλόπολης –Ίσαρη, στο 21οχλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
·Ανώνυμες Δημοτικές οδούς στην Τ.Κ.
Ραψομματίου του Δήμου Μεγαλόπολης Αρκαδίας, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος και
ρηγμάτων τοίχων,
·Επ. Ο. Τρίπολης –Καστρίου -Αγίου
Πέτρου-Άστρους, από την 28οέως την 37οχλμ, λόγω καθίζησης του οδοστρώματος,
·Επ. Ο. Βούρβουρων –Αγ. Πέτρου από την
Τ.Κ. Βούρβουρων Αρκαδίας έως την Τ.Κ. Αγ. Πέτρου, λόγω καθίζησης του
οδοστρώματος,
·Επ.Ο. Χαράδρου-Πλατάνου, στο 3οχλμ, λόγω κατολίσθησης μεγάλου όγκου φερτών υλικών και η κυκλοφορία
διεξάγεται μέσω της Ε.Ο. Καστάνιτσας –Πλατάνου,
·Επ.Ο. Ελάτης –Χρυσοβιτσίου –Στεμνίτσας
–Βυτίνας (Επαρχιακό –Δασικό δίκτυο του ορεινού όγκου Μαινάλου),
·Π.Ε.Ο. Τρίπολης –Καλαμάτας, από 50οχλμ ,η κυκλοφορία των οχημάτων διεξάγεται με δυσχέρεια και επισφαλώς και
μόνο από το ρεύμα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Τρίπολη, λόγω καθίζησης του
οδοστρώματος
Δ.Α. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ
·Ε.Ο. Καλαμάτας –Σπάρτης, από το 24ο–24,1οχλμ, λόγω καθίζησης οδοστρώματος.
Δ.Α. ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
·Ε.Ο. Μεσινού –Αρχ. Φενεού,απότο 1οχλμ,λόγω καθίζησης γέφυρας.
·Επ.Ο. Ξυλοκάστρου-Τρικάλων,από το 20οχλμ και άνω.
·Επ.Ο. Γκούρας -Κιάτουαπό το 6ο-18οχλμ
·Ε.Ο. Γκούρας -Δερβενίου από το 4οχλμ έως το 18οχλμ
·Ε.Ο. Γκούρας -Λυκούργιας. από το 12οέως το 18οχλμ.
Χρήση αλυσίδων λόγω χιονοπτώσεων – παγετού
ΓΕΝΙΚΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ
Δ.Α. ΑΡΚΑΔΙΑΣ
·Επ.Ο. Ελάτης –Χρυσοβιτσίου
–Στεμνίτσας –Βυτίνας (Επαρχιακό–Δασικό δίκτυο του ορεινού όγκου Μαινάλου).
·Επ.Ο. Βυτίνας –Αλωνίσταινας.
·Επ. Ο.
Λεωνιδίου -Κοσμά –Γερακίου, από το 15οέως το 35οχλμ.
·Επ. Ο.
Λεωνιδίου -Μαρίου -Αγ. Δημητρίοιυ, από το 27οέως το 35οχλμ.
·Στο Επ. Ο.
δίκτυο των Τ. Κ. Αγ. Ιωάννη, Αγ. Πέτρου, Άνω Δολιανών, Καστρίου, Καστάνιτσας, Πλατάνου, Σίταινας, και Χαράδου του Δήμου
Βόρειας Κυνουρίας.
Δ.Α.
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
·Ε.Ο. Ξυλόκαστρου–Ευρωστίνης,από το 20οχλμ και άνω.
· Επ.οδ. Ξυλοκάστρου-Τρικάλων, 14οχλμ και άνω.
· Επ.οδ.
Τρικάλων-Καρυάς,1οχλμ και άνω.
· Επ.οδ. Δερβενίου-Γκούρας,
10οχλμ και άνω
Επίσης, στην ανακοίνωσή της η Αστυνομία επισημαίνει για
τους πεζούς: Να περπατούν με μεγάλη προσοχή ιδιαίτερα τις πρώτες πρωινές και νυκτερινές ώρες,
καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα οι δρόμοι να είναι παγωμένοι. Να φροντίσουν να
φορούν τα κατάλληλα υποδήματα όταν πρόκειται να μετακινηθούν. Να προτιμούν για
τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Να αποφεύγουν να περπατούν στα
τμήματα των δρόμων και των πεζοδρομίων όπου υπάρχει παγετός.
Χρήση αντιολισθητικών αλυσίδων
Η Ελληνική Αστυνομία συμβουλεύει τους οδηγούς, σε
περιπτώσεις δυσμενών καιρικών φαινομένων, να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις
μετακινήσεις τους και να χρησιμοποιούν αντιολισθητικές αλυσίδες, όπου
απαιτείται η χρήση τους. Ως γνωστό, τα οχήματα δεν μπορούν να κινηθούν σε ολισθηρό οδόστρωμα, καθώς
οι τροχοί γλιστρούν πάνω στη λεία επιφάνεια. Σχετικά με τη χρήση των
αντιολισθητικών αλυσίδων οι οδηγοί θα πρέπει να έχουν υπόψη τους ότι :
Όσο περισσότερη επιφάνεια του πέλματος του τροχού
καλύπτεται με αλυσίδα, τόσο καλύτερη είναι η πρόσφυση, καθώς η επιφάνεια του
τροχού που πλέον έχει αποκτήσει τα εξογκώματα της αντιολισθητικής αλυσίδας
μπορεί να «πιάσει» στο χιόνι ή τον πάγο και να κινήσει το όχημα.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποιούνται μόνο όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα, καθώς προκαλούν φθορές τόσο στα ελαστικά, όσο και στο οδόστρωμα.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς.
Κατά τη χρήση των, οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι απαλές διότι μπορεί οι κινητήριοι τροχοί να έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τους υπόλοιπους τροχούς.
Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 20 με 30 χλμ/ ανά ώρα.
Για την τοποθέτηση και συντήρηση των αντιολισθητικών αλυσίδων οι οδηγοί θα πρέπει να συμβουλεύονται αντίστοιχα τις οδηγίες τοποθέτησης και συντήρησης που διαθέτουν.
Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι «τεντωμένες».
Σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις και τις οδηγίες των τροχονόμων και να διατηρούν τη ψυχραιμία τους. Η ψυχραιμία είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε τέτοιες περιπτώσεις.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες χρησιμοποιούνται μόνο όταν το οδόστρωμα είναι ολισθηρό. Δεν θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όταν το όχημα κινείται σε καθαρό οδόστρωμα, καθώς προκαλούν φθορές τόσο στα ελαστικά, όσο και στο οδόστρωμα.
Οι αντιολισθητικές αλυσίδες τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς.
Κατά τη χρήση των, οι κινήσεις του οδηγού πρέπει να είναι απαλές διότι μπορεί οι κινητήριοι τροχοί να έχουν μεγαλύτερη πρόσφυση, ενώ το ίδιο δεν συμβαίνει με τους υπόλοιπους τροχούς.
Η ταχύτητα που ενδείκνυται να κινείται ένα όχημα όταν φέρει αντιολισθητικές αλυσίδες δεν θα πρέπει να ξεπερνά τα 20 με 30 χλμ/ ανά ώρα.
Για την τοποθέτηση και συντήρηση των αντιολισθητικών αλυσίδων οι οδηγοί θα πρέπει να συμβουλεύονται αντίστοιχα τις οδηγίες τοποθέτησης και συντήρησης που διαθέτουν.
Οι σωστά τοποθετημένες αλυσίδες πρέπει να δείχνουν και να είναι «τεντωμένες».
Σε κάθε περίπτωση οι οδηγοί οφείλουν να συμμορφώνονται με τις υποδείξεις και τις οδηγίες των τροχονόμων και να διατηρούν τη ψυχραιμία τους. Η ψυχραιμία είναι ο καλύτερος σύμμαχος σε τέτοιες περιπτώσεις.