Η διαδρομή προς τον κάθε ιερό τόπο περιελάμβανε το πέρασμα από πολλά μέρη. Τα σημεία - κλειδιά που ακολουθούσε αυτός ο τελετουργικός χορός φαίνεται πως βρίσκονταν σε προκαθορισμένες με ακρίβεια αποστάσεις, όπως για παράδειγμα οι μεσαιωνικές "στάσεις του Σταυρού". Τα δίκτυα αυτών των σημείων - κλειδιών που σημάδευαν τις πορείες, από το ένα προσκύνημα στο άλλο. θεωρούνταν ότι έπρεπε να παραμένουν αναλλοίωτα και αιώνια, τόσο όσο και τα αστέρια.
Πραγματική η πορεία που ακολουθούσε ο προσκυνητής ήταν βασισμένη στην κίνηση των άστρων και στο περίγραμμα των αστερισμών και των ζωδιακών. Για παράδειγμα, η διαδρομή που περνούσε από : Τεγέα, Ελευσίνα, Ναό Αφαίας Αθηνάς, Ναό Ποσειδώνος Σουνίου, Αθήνα, αντανακλά το σχήμα του αστερισμού της παρθένου, ενώ η πορεία από ιερό σε ιερό στην περιοχή του Μαραθώνα αντανακλά το σχήμα του αστερισμού του Σκορπιού.
Για τους αρχαίους Έλληνες, κατόχους της προκατακλυσμιαίας γνώσεως, τα αστέρια αντανακλούσαν και συμβόλιζαν την αιώνιο ρυθμική τάξη. Τη διαβεβαίωση ότι ο κόσμος είναι μια δημιουργία με συνοχή και νόημα και όχι κάτι που έγινε τυχαία, όπως προσπαθεί να μας πείσει τους δυο τελευταίους αιώνες η επιστήμη, που αντικατέστησε προοδευτικά τη θρησκεία, ως αιχμή δόρατος της εκάστοτε εξουσίας. Η, με απόλυτα γεωμετρικά σχήματα, γεωγραφική κατανομή των ιερών τόπων στην επιφάνεια του ελλαδικού χώρου είχε αυτόν ακριβώς το σκοπό: να δώσει στην ανθρώπινη κλίμακα το ανάλογο της ουράνιας τάξης, για την εκμετάλλευση στο έπακρο όχι μόνο του δυναμικού της γης, αλλά και αυτής της κοσμικής ενέργειας. Αυτό φαίνεται από τον συγκεκριμένο προσανατολισμό που είχαν τα διάφορα ιερά. ώστε να παρέχουν συγκεκριμένες πληροφορίες ως προς την ευεργετική επίδραση του Ηλίου, της Σελήνης, των πλανητών και των άστρων.
Για παράδειγμα, 0 αστερισμός της Μεγάλης ’ρκτου, απαραίτητος για τον προσανατολισμό των ναυτικών, είναι γνωστός και με άλλα ονόματα όπως Καρότσα, Κιβωτός και Καράβι, ονόματα και έννοιες που διατηρήθηκαν και στην χριστιανική παράδοση . Η σύλληψη της ιδέας του ναού ήταν το ανακλώμενο είδωλο αυτού του ουράνιου καραβιού. τοποθετημένου επάνω στη γη. Στο ναό είχε αποδοθεί μονιμότητα και αμετάβλητη υπόσταση όπως αυτή των αστερισμών, επειδή θεωρήθηκε το κατάλληλο πρότυπο των αιωνίων μυστηρίων της Γαίας και όλης της δημιουργίας που συμβολιζόταν από τον Πολικό αστέρα, τον επί χιλιετίες φίλο οδηγό των θαλασσοπόρων Ελλήνων.
Παρακάτω παραθέτουμε μερικές χαρακτηριστικές εικόνες αστρονομικών σχηματισμών ,που έχουν αποτυπωθεί στη γήινη επιφάνεια, με την κατασκευή ιερών και πόλεων
Από τη μέχρι τώρα έρευνά μας υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις ότι σε κάποιες από τις περιοχές που είναι κομβικά σημεία στον επίγειο χώρο που σχηματίζεται το περίγραμμα των ουράνιων αστερισμών , υπάρχουν κάποιες εντυπωσιακές βραχομορφές που έχω ανακαλύψει στην Ελλάδα, χρησιμοποιώντας δικές μου ευρεσιτεχνίες και μικροηλεκτρονικά συστήματα.
Η πιό εντυπωσιακή , ίσως, είναι αυτή στην περιοχή ΚΑΣΤΟΡΙ (προφανώς η αρχέγονη ονομασία ήταν ΚΑΣΤΩΡ, ο ένας από τους Διόσκουρους, ο άλλος ήταν ο Πολυδεύκης) της Πελλοπονήσου. Εκεί στο σημερινό χωριό ΚΑΣΤΟΡΙ, έχω εντοπίσει μιά εντυπωσιακή βραχομορφή.
Η θέση της δημιουργίας (δε γνωρίζουμε πως έχει γίνει. Δεν είναι ολογραφικές αυτές οι μορφές, δηλαδή δεν είναι αγάλματα. Τις παρατηρεί κάποιος μόνο αν ξέρει την τεχνική να τις δεί. Η σκίασή τους είναι αυτή που τις κάνει ορατές, επομένως φαίνονται λίγο πριν νυκτώσει και συγκεκριμένες εποχές το χρόνο. Μία θεωρεία που έχουμε διατυπώσει φαίνεται εδώ) της συγκεκριμένης περίπου ανθρώπινης μορφής δεν είναι τυχαία
Κων/νος Ε. Στρωματιάς Πρόεδρος Ινστιτούτου Γεωπαθητικών Ερευνών Κύπρου
geoment.e-e-e.gr