Μαζί με τα νέα τμήματα αυτοκινητόδρομων που αναμένεται να παραδοθούν σε λίγες μέρες στην κυκλοφορία, έρχονται και οι ανάλογες προσαυξήσεις στα διόδια.
Μπορεί λοιπόν το υπουργείο Υποδομών να περιμένει τις τελετές παράδοσης των οδικών δικτύων για να γιορτάσει την «προσωπική νίκη της κυβέρνησης», ωστόσο
το συγκεκριμένο θέμα έχει πάρει τεράστιες διαστάσεις – αφού, σε μια περίοδο που οι Ελληνες πολίτες αδυνατούν να αντεπεξέλθουν σε βασικά αγαθά, οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ επιτρέπουν να τοποθετούνται διόδια παντού. Λίγες μέρες πριν, η επιβεβαίωση του κ. Φάμμελου πως σε Βαρυμπόμπη και Αγιο Στέφανο θα τοποθετηθούν διόδια και μάλιστα πριν ακόμη τελειώσει το 2017 έφερε τρομερές αντιδράσεις από κατοίκους των περιοχών. Βέβαια, το αρμόδιο υπουργείο συνεχίζει να τηρεί σιγήν ιχθύος αλλά ταυτόχρονα και να γιορτάζει τους νέους αυτοκινητόδρομους.
Από Απρίλιο
«Η μεγάλη προσπάθεια ολοκλήρωσης των έργων έχει αποδώσει. Από τις 31 Μαρτίου και μετά παραδίδονται στην κυκλοφορία όλοι οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας, λειτουργικά. Και μέχρι το καλοκαίρι, μέχρι τον Αύγουστο θα έχουν παραδοθεί στην τελευταία τους λεπτομέρεια. Από τις αρχές Απρίλη και κάθε εβδομάδα θα γίνεται μια παράδοση, μεγάλη, των αυτοκινητοδρόμων της χώρας. Πρώτος δρόμος που παραδίδεται είναι της σήραγγας των Τεμπών, του Πλαταμώνα, και της παράκαμψης του πέταλου του Μαλιακού ολοκληρωμένο στο 100% του έργου. Δεύτερος αυτοκινητόδρομος που παραδίδεται είναι της Κορίνθου-Πατρών πριν από το Πάσχα, ενώ θα ακολουθήσουν ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας, ο Ε65 και η Ιόνια Οδός. Πιστεύουμε ότι η χώρα αλλάζει σελίδα, πηγαίνει σε μια νέα γενιά έργων, έργων που θα συμβάλουν στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και στη δίκαιη ανάπτυξη», ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Ο… χάρτης
Τι φέρνουν όμως ουσιαστικά οι νέοι αυτοκινητόδρομοι; Τα διόδια για Αθήνα – Θεσσαλονίκη ήταν 30,45 (με επιστροφή 60,90) ευρώ. Ο νέος αυτοκινητόδρομος Αιγαίου ανέλαβε να φτιάξει το τμήμα των Τεμπών και σε εκείνη τη διαδρομή οι οδηγοί θα συναντήσουν δύο σταθμούς. Στο Μακρυχώρι, από 1,40 ευρώ που είναι, θα πάει 2,50 ευρώ. Δηλαδή αύξηση 1,10 ευρώ. Στη Λεπτοκαρυά, από 1,90 ευρώ, θα φτάσει τα 3,20 ευρώ. Αύξηση δηλαδή κατά 1,30 ευρώ.
Στη διαδρομή Ρίο – Ιωάννινα, τον νέο δηλαδή αυτοκινητόδρομο της Ιονίας Οδού, το κόστος διοδίων θα φτάνει τα 13 ευρώ (26 με επιστροφή).
Στην Ολυμπία Οδό (Αθήνα – Πάτρα), το κόστος διοδίων θα ανέρχεται στα 11,50 ευρώ.
Στον Ε65 (Ξυνιάδα – Τρίκαλα) οι οδηγοί θα πληρώνουν 13 ευρώ (με επιστροφή 26).
Μία εβδομάδα λοιπόν πριν από την έναρξη της επίσημης παράδοσης τμημάτων των αυτοκινητόδρομων, το υπουργείο Υποδομών με τις εταιρίες παραχώρησης φαίνεται να βγαίνουν και εκτός αρχικού χρονοδιαγράμματος. Η ημερομηνία που είχε συμφωνηθεί για την παράδοση των έργων ήταν η τελευταία μέρα του Μαρτίου, καθώς τότε υποβάλλονται οι τελικές εκθέσεις για την ολοκλήρωση των ενταγμένων στο ΕΣΠΑ 2007-2013 έργων. Ωστόσο, η επόμενη μέρα δεν θα βρει όλα τα τμήματα των δρόμων λειτουργικά. Παράλληλα οι οδηγοί θα έρθουν προ εκπλήξεως εφόσον θα δουν αυξημένες τις τιμές διοδίων.
ΜΑΡΙΝΑ ΞΥΠΝΗΤΟΥ
mxipnitou@e-typos.com