Δείτε ολόκληρο το σημείωμα της ΝΔ:
Σε απάντηση ανυπόγραφου σημειώματος του Μεγάρου Μαξίμου (2.12.2016) και ενόψει της έναρξης αύριο, Τρίτη 6 Δεκεμβρίου, της συζήτησης στη Βουλή για τον Προϋπολογισμό 2017, επισημαίνονται τα εξής:
Κατηγορεί η Κυβέρνηση, με προχθεσινό της ανυπόγραφο σημείωμα τον Κυριάκο Μητσοτάκη, για δήθεν «ψέματα» και για «αντικοινωνικό πρόγραμμα». Ποιος; Ο κ. Τσίπρας, που υποσχέθηκε ότι θα καταργήσει το Μνημόνιο «με ένα Άρθρο και ένα Νόμο», για να υπογράψει μέχρι στιγμής δύο Μνημόνια (3o Μνημόνιο – Αύγουστος 2015 και Συμπληρωματικό Μνημόνιο – Ιούνιος 2016)! Και έπεται συνέχεια… Που υποσχέθηκε 13η σύνταξη για να πετσοκόψει όλες τις συντάξεις, κύριες και επικουρικές, κατώτατες, προσωρινές, χηρείας και να καταργήσει το ΕΚΑΣ! Που υποσχέθηκε κατώτατο μισθό 751 ευρώ/μήνα, για να προτείνει ο ίδιος 527 ευρώ/μήνα! Που υποσχέθηκε ότι θα καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ και όχι μόνο τον διατήρησε, αλλά τον αύξησε κιόλας καταργώντας φοροαπαλλαγές και αυξάνοντας τον συμπληρωματικό φόρο! Που υποσχέθηκε ότι θα στηρίξει τους αδύναμους, για να μειώσει το διαθέσιμο εισόδημα όλων των νοικοκυριών, να πετσοκόψει προνοιακά επιδόματα, να μειώσει στο μισό το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης και να περιορίσει τους δικαιούχους, να δώσει τέσσερις φορές λιγότερο κοινωνικό μέρισμα, να αδειάσει το καλάθι της νοικοκυράς, μέσω των αυξήσεων των τιμών που προκάλεσε η συνεχής και πέρα από κάθε λογική αύξηση άμεσων και έμμεσων φόρων.
Ο Ελληνικός λαός κρίνει και συγκρίνει τα «αριστερά παραμύθια» του «Τσίπρα του Ψεύτη» με τη Συμφωνία Αλήθειας του Κυριάκου Μητσοτάκη. Που μειώνει φόρους και δαπάνες. Που κάνει αποτελεσματικότερο το Κράτος. Που προωθεί μεταρρυθμίσεις και επιταχύνει τις αποκρατικοποιήσεις. Που φέρνει έτσι επενδύσεις, δουλειές, ανάπτυξη. Για αυτό, ο Ελληνικός λαός ζητά πολιτική αλλαγή. Για να μπει Οξυγόνο στην οικονομία και Ελπίδα στη ζωή του.
Η Δημοκρατία βασίζεται στους ενημερωμένους πολίτες που δεν θα άγονται, εμπαίζονται και φέρονται από ανεύθυνους λαϊκιστές. Για αυτό είναι αναγκαία η λεπτομερής αποδόμηση της προπαγάνδας της Κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, γράφει ο «Τσίπρας ο Ψεύτης» στο «non-paper» του (02.12.2016):
1ον. Οι μειώσεις φόρων που υπόσχεται ο κ. Μητσοτάκης «αφορούν αποκλειστικά τα κέρδη επιχειρήσεων (μερίσματα) και τις Ανώνυμες Εταιρείες»
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεσμεύτηκε, στη Συμφωνία Αλήθειας που παρουσίασε στη Δ.Ε.Θ., για ένα άλλο μείγμα πολιτικής, με λιγότερους φόρους, λιγότερες δαπάνες και αποτελεσματικότερο Κράτος. Και η δέσμευση αυτή υλοποιείται με μείωση του ΕΝΦΙΑ κατά 30%, με μείωση του φόρου σε όλες τις επιχειρήσεις στο 20%, από το 29%, με μείωση του φόρου στα μερίσματα στο 5%, από το 15%, με κατάργηση του ειδικού φόρου στο κρασί, με επαναφορά του Φ.Π.Α. στα αγροτικά εφόδια στο 13%, από 24%, με την αύξηση του ορίου υπαγωγής στο Φ.Π.Α. στις 25.000 ευρώ, από 10.000 ευρώ. Μείωση φόρων που ο κ. Τσίπρας λέει ότι αφορά τις Ανώνυμες Εταιρείες … Πάλι Ψεύτης. Πάντα Ψεύτης. Αλλά και προκλητικός απέναντι στα 5.500.000 ιδιοκτήτες ακινήτων, απέναντι στις εκατοντάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις, απέναντι στους 300.000 κατ’ επάγγελμα αγρότες και τους υπερδιπλάσιους απασχολούμενους στη γεωργία, στην κτηνοτροφία και στην αλιεία. Οι φορολογούμενοι ξέρουν ότι οι μειώσεις φόρων 1,9 δις ευρώ της πρώτης διετίας δεν εξαρτώνται από καμία συμφωνία με τους εταίρους και δανειστές, αλλά θα χρηματοδοτηθούν από μειώσεις δαπανών 2 δις ευρώ συνολικά. Μειώσεις δαπανών σε 10 στοχευμένες και πλήρως κοστολογημένες κατηγορίες, η ορθότητα των οποίων επιβεβαιώθηκε και από την ίδια την Κυβέρνηση (Αναπλ. Υπουργός Οικονομικών, κ. Γ. Χουλιαράκης, 19.10.2016). Τα επόμενα δύο χρόνια, με την οικονομία να αναπτύσσεται θα ακολουθήσουν μειώσεις φόρων εισοδήματος, Φ.Π.Α. και ασφαλιστικών εισφορών, που θα χρηματοδοτηθούν από το περιθώριο των 2,6 δισ. ευρώ που θα υπάρξει, εφόσον επιτύχουμε τη μείωση του στόχου πρωτογενών πλεονασμάτων στο 2% του Α.Ε.Π., από το 3,5% του Α.Ε.Π. για το οποίο έχει δεσμευθεί ο κ. Τσίπρας.
2ον. «Εργατικά δικαιώματα, συνδικαλιστικές ελευθερίες, ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις, είναι άγνωστες λέξεις για τον Πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας»
Η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει ότι η Ελλάδα πρέπει να ακολουθεί το κοινοτικό κεκτημένο και τις βέλτιστες ευρωπαϊκές πρακτικές (best practices) στα εργασιακά, γεγονός που το απέδειξε, όσο ήταν στη διακυβέρνηση. Συγκεκριμένα, δεν θεωρεί ότι χρειάζεται να θεσπιστεί το «lock-out» (ανταπεργία), ούτε αλλαγή στον κατώτατο μισθό και στις ομαδικές απολύσεις, αν και αναγνωρίζει ότι εκκρεμεί σχετική απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου επί αυτού. Τάσσεται υπέρ των συλλογικών διαπραγματεύσεων, με δυνατότητα επιχειρησιακών συμβάσεων ή και κλαδικών, όπου είναι δυνατόν, καθώς και υπέρ της αμοιβαίας προσφυγής στη διαιτησία. Αντίθετα, θεωρεί ότι απαιτούνται τομές στο συνδικαλιστικό νόμο, ώστε να εξασφαλίζεται ο περιορισμός των υπέρμετρων προνομίων των συνδικαλιστών. Όλα αυτά ο «Τσίπρας ο Ψεύτης» τα «αγνοεί» και συνεχίζει τα ψέματα. Αντί να σκύψει πάνω από τα προβλήματα της καταστρατήγησης υφιστάμενων ρυθμίσεων στην αγορά εργασίας, όπως η τήρηση ωραρίων και θεσμοθετημένων αμοιβών, να προβληματιστεί με την έκρηξη της εισφοροδιαφυγής και της αδήλωτης εργασίας που επέφερε η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών την οποία επέβαλε η Κυβέρνησή του, ταυτίζει τα συμφέροντα των πολλών με τα προνόμια των ολίγων συνδικαλιστών, κομματικών, φίλων του.
3ον. «Ειδικά σε ό,τι αφορά τις μεταρρυθμίσεις στο Κράτος ο κ. Μητσοτάκης έχει δώσει δείγματα γραφής»
Φυσικά και έχει δώσει δείγματα γραφής ο Κυριάκος Μητσοτάκης στο Κράτος. Λέγονται νοικοκύρεμα και αξιοκρατία. Χωρίς καμία απόλυση, αλλά με κινητικότητα και αξιολόγηση του προσωπικού στο Δημόσιο. Αλλά δείγματα γραφής έχει δώσει και ο κ. Τσίπρας. Με το βόλεμα «ημετέρων», μέσω αθρόων προσλήψεων συγγενών και κομματικών του φίλων, με μια νέα γενιά συμβασιούχων, με απευθείας προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ και οποιασδήποτε άλλης διαγωνιστικής διαδικασίας (για πρώτη φορά από το Δεκέμβριο του 2012, οι μετακλητοί υπάλληλοι ξεπέρασαν τους 2.000), με τον πολλαπλασιασμό άχρηστων διοικητικών δομών, Υπουργείων, Γραφείων, γενικών, αναπληρωτών, ειδικών και τομεακών Γραμματέων. Προσλήψεις και δομές που «αρμέγουν» τον κόπο των φορολογούμενων πολιτών, οι οποίοι πλήρωσαν 146.000.000 ευρώ περισσότερα (!!!) για μισθοδοσία στο Κράτος στο 9μηνο Ιανουαρίου -Σεπτεμβρίου 2016, έναντι του αντίστοιχου περυσινού διαστήματος… Φόροι, φόροι και πάλι φόροι για να πληρώνουν «Καρανίκες» …
4ον. Η Νέα Δημοκρατία «Επαναλαμβάνει και υπερασπίζεται το μεγαλύτερο ψεύδος της πρόσφατης ιστορίας. Το success story του κ. Σαμαρά. Μιλά για το αχρείαστο 3ο Πρόγραμμα του Ιουλίου, αλλά δεν εξηγεί για ποιο λόγο, αφού τα πράγματα πήγαιναν τόσο καλά για τη χώρα το 2014, δεν έκλεισε η Κυβέρνηση Νέα Δημοκρατία – ΠΑΣΟΚ την 5η αξιολόγηση»
Μπορεί ο «Τσίπρας ο Ψεύτης» να μην βαρέθηκε να λέει τα ίδια ψέματα, 2 χρόνια τώρα, αλλά οι πολίτες «δεν τρώνε άλλο κουτόχορτο». Γιατί τα ψέματα του κ. Τσίπρα τα πληρώνουν με σκληρά μέτρα μείωσης συντάξεων και εξοντωτικής αύξησης φόρων.
Αναφορικά με το γιατί δεν έκλεισε η 5η αξιολόγηση το 2014, θυμίζουμε στον κ. Τσίπρα τι έλεγε ο ίδιος στις 11 Οκτωβρίου 2014 στη Βουλή: «Το λέω ξανά όχι μόνο για να το ακούσετε εσείς, αλλά και στις Βρυξέλλες, το Βερολίνο και στην Ουάσιγκτον. Οποιαδήποτε απόφαση ή συμφωνία δεν θα έχει τη δική μας συναίνεση, δεν θα γίνει αποδεκτή από εμάς». Και φυσικά οι εταίροι και δανειστές δεν έκλεισαν την αξιολόγηση περιμένοντας τις πολιτικές εξελίξεις στην Ελλάδα, καθώς ο κ. Τσίπρας απειλούσε ότι θα προκαλέσει εκλογές, ρίχνοντας την τότε Κυβέρνηση Σαμαρά, με αφορμή την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας. Όπως και το έκανε με μια αντισυνταγματική ερμηνεία της διαδικασίας εκλογής Προέδρου της Δημοκρατίας και συμπράττοντας με την Χρυσή Αυγή. Με τα γνωστά καταστροφικά αποτελέσματα για την πατρίδα και το λαό μας.
Όσον αφορά το 2014:
(α) Η χώρα παρουσίασε, μετά από 6 συνεχή έτη ύφεσης, θετικό ρυθμό οικονομικής μεγέθυνσης. Σημειώνεται ότι ήδη από το 1ο τρίμηνο του 2014 το Α.Ε.Π. αυξήθηκε με ετήσιο ρυθμό 0,6%. Την περίοδο εκείνη καταγράφηκαν 6 τρίμηνα, δηλαδή 1,5 έτος ή 18 μήνες, στη διάρκεια των οποίων η οικονομία είχε γυρίσει θετικά. Δυστυχώς, στη συνέχεια, η Ελληνική οικονομία, με αποκλειστική ευθύνη της σημερινής Κυβέρνησης, «κύλησε» και πάλι στην ύφεση.
(β) Η χώρα πέτυχε για 2η συνεχόμενη χρονιά πρωτογενές πλεόνασμα. Αυτό διαμορφώθηκε σε υψηλότερο επίπεδο από το 2015, παρά τη λήψη πρόσθετων μέτρων λιτότητας, από τη σημερινή Κυβέρνηση, κατά το 2015. Το αποτέλεσμα, όμως, διαμορφώθηκε χαμηλότερα από το στόχο που είχε τεθεί για το 2014 και ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση ευθύνεται που δεν επετεύχθη ο στόχος για 1,5% του Α.Ε.Π. πρωτογενές πλεόνασμα το 2014. Ψευδές! Η επίτευξη του δημοσιονομικού στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του Α.Ε.Π. ήταν απολύτως εφικτή το Νοέμβριο του 2014. Αυτό άλλωστε είχε τότε υποστηρίξει και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στη φθινοπωρινή της Έκθεση (Νοέμβριος 2014). Αυτό κατέγραφε και η Τρόικα («Θεσμοί»), η οποία και δεν «έβλεπε» κανένα δημοσιονομικό κενό για το 2014. Αυτό υποστήριξε σε συνέντευξή του και ο Αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Κατάινεν, ο οποίος δήλωσε ότι «Μέχρι τον φετινό χειμώνα [του 2014] τα πράγματα πήγαιναν καλύτερα. Η χώρα είχε πρωτογενές πλεόνασμα 1,5% του Α.Ε.Π., όλοι μιλούσαν για την ανάγκη μιας προληπτικής πιστωτικής γραμμής. Η Ελλάδα έβγαινε από το πρόγραμμα, απλώς με μια ασφαλιστική δικλείδα. Τώρα δυστυχώς τα πράγματα άλλαξαν. Είναι πάρα πολύ λυπηρό, γιατί ο κόσμος υπέφερε, υπέστη τεράστιες θυσίες και τα πράγματα πήγαιναν καλύτερα» (Real News, 15 Μαρτίου 2015, σελ. 16). Αυτό υποστήριζε και η Τράπεζα της Ελλάδος στην Ενδιάμεση Έκθεση Νομισματικής Πολιτικής για το 2014 (Δεκέμβριος 2014) διατυπώνοντας την εκτίμηση ότι «είναι δυνατή η υπερκάλυψη του δημοσιονομικού στόχου του Προγράμματος Οικονομικής Προσαρμογής σε επίπεδο Γενικής Κυβέρνησης για τρίτο συναπτό έτος, γεγονός που καταδεικνύει ότι η βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών είναι διατηρήσιμη». Και, το κυριότερο: αυτό επιβεβαιώνεται και μεθοδολογικά από τον τρόπο καταγραφής της εκτέλεσης του Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με τον οποίο, σε δημοσιονομική βάση, πολλές κατηγορίες εσόδων – και όχι δαπανών – των 2 πρώτων μηνών του επόμενου έτους (δηλαδή του 2015), καταγράφονται στο προηγούμενο έτος (δηλαδή στο 2014). Άρα επηρεάζουν το δημοσιονομικό αποτέλεσμα του 2014. Για το λόγο αυτό, ο πρωθυπουργός κάλεσε, στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης (8 Φεβρουαρίου 2015), «τους πολίτες να ανταποκριθούν στην εθνική προσπάθεια και να καταβάλουν τις τελευταίες δόσεις που αντιστοιχούν στο φόρο του 2014». Ενώ πριν τους έλεγε να μην πληρώσουν. Από θιασώτης της ανυπακοής ως Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, έγινε ξαφνικά πρωτοστάτης του πατριωτισμού ως πρωθυπουργός!
Έτσι, το Νοέμβριο 2014 το πρωτογενές πλεόνασμα της Γενικής Κυβέρνησης ήταν 3,7 δισ. ευρώ ή 2,1% του Α.Ε.Π., πολύ πάνω δηλαδή από το στόχο του 1,5%. Και από Δεκέμβριο, ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ, που δήλωσε ότι δεν θα συναινέσει για εκλογή Προέδρου της Δημοκρατίας και θα προκαλέσει εκλογές… Και καλούσε τους πολίτες να μην πληρώσουν τους φόρους τους, ιδίως τον ΕΝΦΙΑ, που τάχα θα καταργούσε, καθώς και να μην εντάσσονται στη ρύθμιση των 72 – 100 δόσεων για να ρυθμίσουν τις οφειλές τους, γιατί τάχα θα έφερνε τη νέα «σεισάχθεια» … Με αποτέλεσμα να μειωθούν αρχικά και στη συνέχεια να καταρρεύσουν τα δημόσια έσοδα, που μέχρι και το Φεβρουάριο του επόμενου έτους, προσμετρούνταν στο 2014. Και, αντί για 2,1% πρωτογενές πλεόνασμα που είχε καταγραφεί το 11μηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2014, το έτος «έκλεισε» τελικά με πρωτογενές πλεόνασμα στο 0,3% του Α.Ε.Π.
Αναφορικά με τους στόχους πρωτογενών πλεονασμάτων του 2015 και 2016, καταρχήν ο «Τσίπρας ο Ψεύτης», το Δεκέμβριο του 2014 κατηγορούσε την τότε Κυβέρνηση που πρότεινε μέτρα 980.000.000 ευρώ με το «e-mail Χαρδούβελη» για να πετύχει στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος 3% του Α.Ε.Π. το 2015. Ποτέ εκείνη την περίοδο ο κ. Τσίπρας δεν ισχυρίστηκε ότι θα έπρεπε να ληφθούν μέτρα πέραν αυτών. Τώρα τα ανακάλυψαν οι ψεύτες … Δαιμονοποίησαν το «e-mail Χαρδούβελη», το οποίο έκλεινε οριστικά την περίοδο των Μνημονίων, διευθετούσε οριστικά το ζήτημα του χρέους, έβγαινε στις αγορές έχοντας το δίχτυ ασφαλείας της «προληπτικής πιστωτικής γραμμής» για να καλύψει τις χρηματοδοτικές της ανάγκες. Αλλά ο κ. Τσίπρας δεν άφησε τη χώρα να βγεί από την κηδεμονία των Μνημονίων. Λέγοντας ψέματα. Καμία Έκθεση, κανενός διεθνούς οργανισμού, δεν προέβλεπε δημοσιονομικό κενό μετά το 2015. Δεν προέβλεπε καμία ανάγκη για πρόσθετα μέτρα. Γιατί; Επειδή η Ελλάδα αναπτυσσόταν! Αύξηση του Α.Ε.Π. 2,9% το 2015, 3,7% το 2016, 3,5% το 2017, 3,3% το 2018, προέβλεπε τότε το Δ.Ν.Τ. Η επίτευξη των δημοσιονομικών στόχων ήταν αυτοτροφοδοτούμενη από την ανάπτυξη! Και τα έσοδα που αυτή φέρνει! Και ο κ. Τσίπρας συγκρίνει τα πλεονάσματα της τότε Κυβέρνησης που επιτυγχάνονταν με την οικονομία να αναπτύσσεται γοργά, με τους νέους στόχους της Κυβέρνησής του μέσα σε ένα πολύ δυσμενέστερο περιβάλλον ύφεσης που ο ίδιος δημιούργησε! Επομένως, οι χαμηλότεροι στόχοι πρωτογενών πλεονασμάτων, δεν συνιστούν «διαπραγματευτική επιτυχία». Συνιστούν αναγκαστική προσγείωση στην πρωτοφανή επιδείνωση των δεδομένων της οικονομίας, εξαιτίας των εγκληματικών χειρισμών της συγκυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Και δεν «γλιτώνουν», αλλά αντίθετα προσθέτουν μέτρα στις πλάτες των Ελλήνων πολιτών. Αλλιώς, η Κυβέρνηση θα εφάρμοζε επεκτατική δημοσιονομική πολιτική, εκμεταλλευόμενη το δημοσιονομικό χώρο από τα χαμηλότερα πλεονάσματα, και δεν θα επέβαλλε νέα περιοριστικά μέτρα. Μέχρι τώρα, 9 δις ευρώ μέτρα λιτότητας, ένα αιώνιο «Υπερταμείο» υπό τον έλεγχο των δανειστών στο οποίο μεταφέρεται το σύνολο της δημόσιας περιουσίας και το δημοσιονομικό «κόφτη» μισθών και συντάξεων ύψους μέχρι 3,5 δις ευρώ. Κι όλα αυτά για να επιτευχθούν χαμηλότεροι στόχοι …
5ον. «Η διαπραγμάτευση του πρώτου εξαμήνου διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κόστισε 86 δισ. ευρώ στον ελληνικό λαό»
Καταρχήν, ο Διοικητής της Τράπεζας της Ελλάδας κ. Γ. Στουρνάρας υπολόγισε το κόστος των Κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ σε 86 δις ευρώ. Μάλιστα, στην ακρόασή του στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής των Ελλήνων, στις 11 Ιουλίου 2016, τόνισε ότι η εκτίμησή του για κόστος 86 δις ευρώ ήταν «ήπια». Ο επικεφαλής του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM/EFSF) κ. Κ. Ρέγκλινγκ, σε συνέντευξή του στην Καθημερινή, στις 23 Ιουνίου 2016 ανέβασε το κόστος στα 100 δις ευρώ. Στη συζήτηση της πρότασης της Νέας Δημοκρατίας για σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής για τον τρόπο που επεβλήθη το 3ο Μνημόνιο, για το κλείσιμο των τραπεζών, την επιβολή κεφαλαιακών περιορισμών (capital controls) και την ανάγκη νέας ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών, τοποθετήθηκαν οι βουλευτές όλων των κομμάτων για το συνολικό κόστος που προκάλεσαν οι κυβερνήσεις ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Το κόστος είναι αναμφισβήτητα τεράστιο και για τον υπολογισμό του στη συζήτηση στη Βουλή στις 26 Ιουλίου 2016 φαίνεται ότι χρησιμοποιήθηκαν δύο διαφορετικές προσεγγίσεις: (α) της επιβάρυνσης στο δημόσιο χρέος, και (β) της καταστροφής «πλούτου». Όποια προσέγγιση και αν χρησιμοποιηθεί αποκαλύπτει ένα τεράστιο κόστος από τις εξής πηγές:
40 δις ευρώ από την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών και τους όρους που έγινε αυτή, απαξιώνοντας τη συμμετοχή του Δημοσίου, δια του Τ.Χ.Σ., στις συστημικές τράπεζες και εξαϋλώνοντας τα χαρτοφυλάκια των ιδιωτών μικρομετόχων σε αυτές.
21 δις ευρώ απώλεια πλούτου από την επιστροφή στην ύφεση μόνο για τη διετία 2015-2016.
Χάθηκε το «μαξιλάρι» των 10,9 δις ευρώ των ομολόγων EFSF/ESM.
Χάθηκαν περίπου 10 δις ευρώ από τη μη απόδοση στην Ελλάδα των κερδών των κεντρικών τραπεζών του Ευρωσυστήματος από τη διακράτηση ελληνικών κρατικών ομολόγων (ANFAs & SMPs).
Επεβλήθησαν περίπου 9 δις ευρώ νέα μέτρα λιτότητας.
Για να τα «βάλει πίσω στη θέση τους» τα αποθεματικά και τα διαθέσιμα των φορέων της Γενικής Κυβέρνησης που «σκούπισε» ο κ. Τσίπρας το 2015, προβλέπεται ότι θα δανειστεί από τον ESM/EFSF και το 3ο Μνημόνιο 5,1 δις ευρώ, μέχρι το τέλος του 2018.
Αύξηση ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου κατά 3,5 δις ευρώ.
Τα μικρότερα πρωτογενή πλεονάσματα κατά 11 ποσοστιαίες μονάδες του Α.Ε.Π. που προκάλεσε ο κ. Τσίπρας ανακόπτοντας την ανάπτυξη της Ελληνικής οικονομίας απαιτούν περίπου 20 δις ευρώ περισσότερα δανεικά στο πλαίσιο του 3ου Μνημονίου.
Πραγματική καταστροφή απέναντι στην οποία ο κ. Τσίπρας δεν βρήκε καν το θάρρος να παραστεί στη Βουλή για να υπερασπιστεί την Κυβέρνησή του. Ντροπή!
6ον. «Μέσα σε δύο χρόνια έχει χαθεί πλούτος 26 δις ευρώ, δηλαδή 6.000 ευρώ για κάθε νοικοκυριό»
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Φθινοπωρινές Προβλέψεις, το Νοέμβριο του 2014, εκτιμούσε το ονομαστικό Α.Ε.Π. του 2016 στα 196,1 δις ευρώ. Ενώ, στις πρόσφατες Φθινοπωρινές Προβλέψεις, το Νοέμβριο του 2016, το ονομαστικό Α.Ε.Π. του 2016 «προσγειώθηκε» στα 174,8 δις ευρώ … Δηλαδή κατά 21,3 δις ευρώ λιγότερο ή 5.000 ευρώ για κάθε νοικοκυριό! Αυτό είναι το οδυνηρό «αποτύπωμα» της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Αν δε η σύγκριση γίνει για το 2017, μεταξύ των προβλέψεων του Υπουργείου Οικονομικών στο ΜΠΔΣ 2015 – 2018 και στον Κρατικό Προϋπολογισμό 2017 (που και για τις δύο συμφωνούσε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή), τότε η απώλεια πλούτου είναι 26 δις ευρώ ή 6.300 ευρώ για κάθε νοικοκυριό!
Όσον αφορά στα στοιχεία που παραθέτει η Κυβέρνηση για το 2012 και το 2013, οι «οικονομικοί εγκέφαλοί» της ας μας πούνε την πηγή τους … Γιατί για το 2012, η πρόβλεψη στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2012 (που δεν καταρτίστηκε από την Κυβέρνηση Σαμαρά, αλλά από την Κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ) ήταν για ύφεση -2,8% και η χρονιά έκλεισε με ύφεση -7,3%. Ενώ για το 2013, η πρόβλεψη στον Κρατικό Προϋπολογισμό του 2013 (που καταρτίστηκε από την Κυβέρνηση Σαμαρά) ήταν για ύφεση -4,5% και η χρονιά έκλεισε με ύφεση -3,2%. Σε κάθε περίπτωση, σήμερα η Κυβέρνηση πανηγυρίζει για την επίδοση του Α.Ε.Π. το 3ο τρίμηνο του 2016. Γιατί όμως πανηγυρίζει; Μήπως για το ότι το Α.Ε.Π. του 3ου τριμήνου του 2016, ως απόλυτος αριθμός, συγκρίνεται με την χειρότερη επίδοση της χώρας (3ο τρίμηνο του 2015) από το 1999, λόγω της αβεβαιότητας του περυσινού καλοκαιριού και των κεφαλαιακών περιορισμών που η σημερινή Κυβέρνηση επέβαλε; Ή μήπως για το ότι το ΑΕΠ του 3ου τριμήνου του 2016 είναι χαμηλότερο από αυτό της αντίστοιχης περιόδου του 2014; Η αλήθεια είναι ότι η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ παρέλαβε την οικονομία στον «1ο όροφο», την έριξε στο «υπόγειο», και σήμερα πανηγυρίζει που προσπαθεί να την ανεβάσει στο «ισόγειο».
7ον. «Αμφισβήτηση των εκτιμήσεων για ανάπτυξη 2,7% το 2017»
Η πρόβλεψη της Κυβέρνησης για ανάπτυξη 2,7% το 2017, αν και θεμιτή, δεν είναι ρεαλιστική. Γιατί όμως;
Η Κυβέρνηση προβλέπει σημαντική αύξηση της ιδιωτικής κατανάλωσης. Αυτό είναι εξαιρετικά αισιόδοξο σε μία χρονιά κατά την οποία θα συρρικνωθεί ακόμη περισσότερο το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών. Και αυτό γιατί επιβάλλονται νέοι άμεσοι και έμμεσοι φόροι και περικοπές στις συντάξεις και την κοινωνική προστασία, ύψους περίπου 2,6 δις ευρώ.
Η Κυβέρνηση προβλέπει μεγάλη αύξηση των επενδύσεων. Κι αυτό όμως είναι εξαιρετικά αισιόδοξο. Η ιδιωτική οικονομία θα συνεχίσει να «στραγγαλίζεται» από την υπερφορολόγηση, που αποτελεί επιλογή της Κυβέρνησης, τη «στάση πληρωμών» και την έλλειψη ρευστότητας. Ενώ, η υλοποίηση διαρθρωτικών αλλαγών και αποκρατικοποιήσεων (βλ. πρόσφατο παράδειγμα με το ναυάγιο στην αποκρατικοποίηση του ΔΕΣΦΑ), προσκρούει στην αναβλητικότητα και στις ιδεοληπτικές εμμονές των κυβερνώντων. Και σ’ αυτούς τους προβληματισμούς δεν συμπεριλαμβάνονται μια σειρά από αβεβαιότητες, πολλές από τις οποίες περιγράφονται στον Προϋπολογισμό, και οι οποίες καθιστούν την πρόβλεψη της Κυβέρνησης «ευσεβή πόθο» της.
Σε ό,τι αφορά την την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία ουσιαστικά επαναλαμβάνει τις προβλέψεις του 3ου Μνημονίου, αφού η Κυβέρνηση την υιοθετεί και την επικαλείται, θα πρέπει να πράξει το ίδιο και για την αντίστοιχη Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Νοέμβριο του 2014. Με βάση την οποία προκύπτει απώλεια πλούτου 21 δις ευρώ τη διετία 2015 – 2016 (όπως προαναφέρθηκε παραπάνω σημείο 6ον). Τότε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέβλεπε ανάπτυξη 2,9% για το 2015 και η χώρα, με αποκλειστική ευθύνη της σημερινής Κυβέρνησης, επέστρεψε σε ύφεση 0,2%. Προέβλεπε, επίσης, ανάπτυξη πάνω από 3% για το 2016 και η χώρα σέρνεται στην ύφεση και φέτος! Η αξιοπιστία των προβλέψεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δεν είναι «α λα κάρτ» για να τη χρησιμοποιεί ο κ. Τσίπρας όπως τον βολεύει.
8ον. «Η μερική απασχόληση εκτινάχθηκε τη διετία 2015 – 2016»
Σύμφωνα με το Πληροφοριακό Σύστημα «ΕΡΓΑΝΗ», τα στοιχεία του μηνός Οκτωβρίου αναδεικνύουν τη μεγάλη ανατροπή που συντελείται τους τελευταίους μήνες στην αγορά εργασίας. Οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης, τη διετία διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ 2015 – 2016, όχι μόνο έσπασαν το ιστορικό φράγμα του 50%, αλλά πλέον κυριαρχούν απόλυτα στην αγορά εργασίας, ξεπερνώντας την πλήρη απασχόληση, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε το 2014 και όλα τα προηγούμενα χρόνια. Ο συνδυασμός ανικανότητας, απραξίας και λαϊκισμού της Κυβέρνησης οδήγησε στις μεγαλύτερες αρνητικές ανατροπές στην αγορά εργασίας, σπάζοντας κάθε ρεκόρ. Ειδικότερα, την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2016, οι ευέλικτες μορφές απασχόλησης διευρύνθηκαν στο 54,22%, έναντι 45,78% της πλήρους απασχόλησης (διαφορά -8,44%). Την αντίστοιχη περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2015, τα ποσοστά των ευέλικτων μορφών απασχόλησης αντιστοιχούσαν στο 52,38% έναντι 47,62% της πλήρους απασχόλησης (διαφορά -4,76%). Ενώ, την περίοδο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2014, όταν συντελέστηκε η «αποδιάρθρωση των εργασιακών δικαιωμάτων», η πλήρης απασχόληση κυριαρχούσε με 51,20% έναντι 48,80% των ευέλικτων μορφών απασχόλησης (διαφορά +2,4%). Παράλληλα, μόνο το μήνα Οκτώβριο 2016, χάθηκαν 82.810 θέσεις απασχόλησης, η χειρότερη επίδοση όλων των εποχών! Και, δυστυχώς, όλα δείχνουν ότι έπεται συνέχεια το Νοέμβριο …
9ον. «Το Δημόσιο έχει κηρύξει στάση πληρωμών»
Εδώ ο «Τσίπρας ο Ψεύτης» ξεπέρασε και τον εαυτό του! Η Κυβέρνηση λέει τη μισή αλήθεια, που είναι χειρότερη από ψέμα! Παραθέτει στοιχεία μόνο για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές από το σκέλος των δαπανών και αποκρύπτει τις ληξιπρόθεσμες επιστροφές φόρων…
Η αλήθεια είναι ότι, στο τέλος του 2014, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές είχαν μειωθεί σημαντικά (κατά 60% σε σχέση με το 2012). Αυτές οι οφειλές είχαν διαμορφωθεί στα 9,6 δις ευρώ στο τέλος του 2012. Στη συνέχεια, με το πρόγραμμα αποπληρωμής που έθεσε η τότε Κυβέρνηση σε εφαρμογή, αυτές μειώθηκαν στα 3,8 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014. «Έπεσαν», δηλαδή, περίπου 6 δις ευρώ στην αγορά, μέσα σε 2 χρόνια!
Η εξέλιξη αυτή συνέβαλε καθοριστικά στο γεγονός ότι η οικονομία το 2014 παρουσίασε μεγέθυνση, για πρώτη φορά από την έναρξη της κρίσης. Δυστυχώς, η κατάσταση αυτή, από τις αρχές του 2015, ανετράπη. Οι οφειλές «τράβηξαν», και πάλι, «την ανηφόρα», ενώ συνεχίζουν να δημιουργούνται και καινούργιες. Οι δεσμεύσεις της Κυβέρνησης για την αποπληρωμή τους, αποδεικνύονται «αριστερές πομφόλυγες». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα στοιχεία του Υπουργείου Οικονομικών, η αλήθεια είναι η εξής:
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου εκτοξεύτηκαν στα 7,4 δις ευρώ τον Ιούνιο του 2016, αυξημένες κατά 3,5 δισ. ευρώ ή περίπου 95%, από το Δεκέμβριο του 2014. Παρά τη ρητή δέσμευση στο 3ο Μνημόνιο (Αύγουστος 2015) για ταχεία, εντός του 2016, αποπληρωμή τους.
Με βάση το Συμπληρωματικό Μνημόνιο (Ιούνιος 2016), η αποπληρωμή του συνόλου των ληξιπρόθεσμων οφειλών μετατέθηκε για τον Ιούνιο του 2017. Πράγματι, από τον Ιούλιο του 2016, ξεκίνησε η σταδιακή αποπληρωμή τους. Όμως, αυτή γίνεται με «ρυθμούς χελώνας» και με την Κυβέρνηση να δημιουργεί συνεχώς νέες οφειλές. Έτσι, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου παραμένουν υψηλές και είχαν διαμορφωθεί στα 6,3 δις ευρώ το Σεπτέμβριο του 2016. Δηλαδή, την περίοδο Ιουλίου -Σεπτεμβρίου 2016, οι οφειλές μειώθηκαν κατά 1 δις ευρώ, αν και διοχετεύθηκαν πόροι ύψους περίπου 2 δις ευρώ. Γιατί υπήρξε αυτή η απόκλιση; Επειδή, την ίδια περίοδο, δημιουργήθηκαν νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές ύψους περίπου 850.000.000 ευρώ! Ενώ, σύμφωνα με το Δελτίο Γενικής Κυβέρνησης Οκτωβρίου 2016, οι ληξιπρόθεσμες οφειλές ουσιαστικά παραμένουν «καρφωμένες» στα 6,3 δις ευρώ και τον Οκτώβριο του 2016 (μείωση μόνο κατά 43.000.000 ευρώ από το Σεπτέμβριο), για τρίτο συνεχόμενο μήνα μετά τον Αύγουστο και το Σεπτέμβριο, παρότι συνεχίζεται το πρόγραμμα αποπληρωμής τους. Η συνολική μείωσή τους παραμένει στο 1 δις ευρώ, από τότε που ξεκίνησε το πρόγραμμα αποπληρωμής τους!