Ένα έργο με μεγάλες τεχνικές δυσκολίες
Το πλέον δύσκολο έργο χαρακτηρίζεται η αναβάθμιση σε αυτοκινητόδρομο του τμήματος Κιάτο-Πάτρα. Σήμερα οι ..θαρραλέοι οδηγοί που διασχίζουν το τμήμα αυτό είναι αναγκασμένοι να οδηγούν ανάμεσα σε ένα στενό δρόμο χωρίς ασφάλεια από τη μία και με τα εργοτάξια σε συνεχή διάταξη δίπλα τους από την άλλη.
Όμως το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής δεν θα επέτρεπε και κάτι άλλο.
Πρόκειται για ένα καθημερινό άθλο των ανθρώπων της Ολυμπίας Οδού, του επιστημονικού προσωπικού και των εργαζομένων που αντίστοιχα δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες με την κυκλοφορία των οχημάτων στην κυριολεξία σε απόσταση αναπνοής. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες του ypodomes.com τα έργα είναι πολύ προχωρημένα παρά τις σημαντικές δυσκολίες.Όμως το γεωγραφικό ανάγλυφο της περιοχής δεν θα επέτρεπε και κάτι άλλο.
120 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΕ 12 «ΚΡΥΦΕΣ» ΣΗΡΑΓΓΕΣ
Στην πραγματικότητα ένα ακόμα πιο δύσκολο έργο έχει ήδη συντελεστεί στον δρόμο αυτό. Στα 120 χιλιόμετρα αναβάθμισης του δρόμου σε κατασκευή βρίσκονται και 12 σήραγγες που θα συντελέσουν τα μέγιστα στην μετατροπή του δρόμου σε ένα κλειστό ασφαλές αυτοκινητόδρομο.
Συνολικά οι σήραγγες είναι μήκους 10.375μ. Η μεγαλύτερη είναι η σήραγγα Παναγοπούλας με 4,2χλμ μήκος περίπου ενώ η πιο δύσκολη είναι η σήραγγα Πλατάνου μήκους 1,6χλμ λόγω του ασταθούς γεωλογικού υπεδάφους.
Όλες οι σήραγγες είναι διανοιγμένες ενώ αυτή που δυσκόλεψε αρκετά στο τέλος ήταν η σήραγγα στον Πλάτανο. Εκτός από τις σήραγγες υπάρχουν και υπόγεια τμήματα (cut and cover), συνολικού μήκους 3.374 μέτρα.
ΕΝΑΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΥΨΗΛΩΝ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΩΝ
Την Άνοιξη του 2017 (θα είναι Μάρτιος;) τα 100 χλμ. του τμήματος Κιάτο – Πάτρα, θα είναι εντελώς διαφορετικά για τον οδηγό, για να κυριολεκτούμε θα είναι αγνώριστο σε σχέση με το παρελθόν. Σε όλο το μήκος θα υπάρχουν 2 λωρίδες κυκλοφορίας +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση και μεσαίο διαχωριστικό διάζωμα. Ο αυτοκινητόδρομος αυτός θα έχει πλάτος 26,5 μέτρα με εξαίρεση το τμήμα Έξοδος Πάτρας – Διόδια Ρίου μήκους 6 χλμ που θα διαθέτει 4 Λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με συνολικό πλάτος 33,15 μέτρα. Λίγο αργότερα από τον Μάρτιο θα παραδοθούν 2-3 σημεία με τεχνικές δυσκολίες.
Αυτή την εποχή προετοιμάζεται η παράδοση του δεύτερου τμήματος από το Κιάτο στο Ξυλόκαστρο (προς το τέλος Ιανουαρίου) ενώ προηγήθηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο το τμήμα Κόρινθος-Κιάτο.
Νίκος Καραγιάννης-ypodomes.com