Την έντονη αντίδραση της Ομοσπονδίας Εφοριακών έχουν προκαλέσει οι ανακοινώσεις της κυβέρνησης για την ενοποίηση εφοριών. Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της η ΠΟΕ-ΔΟΥ, είναι αναγκαία η αναδιοργάνωση των φορολογικών υπηρεσιών, προϋπόθεση για την οποία όμως είναι η πλήρης μηχανοργάνωση, που θα έπρεπε να έχει ήδη ολοκληρωθεί. Μάλιστα, οι εφοριακοί υποστηρίζουν πως μία αναδιοργάνωση η οποία θα ενοποιεί υπηρεσίες (χωρίς να έχει προηγηθεί η πλήρης μηχανογράφησή τους) είναι απολύτως βέβαιο ότι θα οδηγήσει, τόσο την λειτουργία και αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών, όσο και την εξυπηρέτηση του πολίτη, σε τριτοκοσμικές συνθήκες και καταστάσεις.
Τονίζουν ακόμη πως δεν συζητούν την ενοποίηση ειδικά των νησιωτικών ΔΟΥ. Σε ό,τι αφορά το πόρισμα της επιτροπής του Υπουργείου, για το συγκεκριμένο θέμα, αφού εκφράζουν δυσφορία γιατί όπως λένε δεν ζητήθηκε η συμμετοχή τους στην επιτροπή αυτή), επισημαίνουν ενδεικτικά, «τραγελαφικά και αντιφατικά σημεία του πορίσματος»:
1. Δεν είναι δυνατό, να αναστατώνονται οι εφορίες, αυτήν ειδικά την περίοδο. Γιατί δεν περιμένουν τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο 2013, οπότε θα ολοκληρωθεί (από τη Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας) η καταγραφή των ακινήτων του Δημοσίου; Γιατί προχωρούν σε νέους διαγωνισμούς ενοικίασης κτιρίων, αν τελικά υπάρχει δυνατότητα για στέγαση, σε ιδιόκτητα κτίρια του Δημοσίου;
2. Δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλιστεί, ούτε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του TAXIS, ούτε το πότε θα λειτουργούν μηχανογραφικά τα νέα Γραφεία Εξυπηρέτησης του Κοινού,(στα οποία δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας) να προγραμματίζουν την ταλαιπωρία των πολιτών και των εφοριακών με χειρόγραφες διαδικασίες!
3. Δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλισθεί η ενοποίηση των αρχείων μηχανογράφησης των ΔΟΥ να ενοποιούν τις ΔΟΥ και να τις οδηγούν σε χαοτικές λειτουργίες, όταν σε ορισμένες περιπτώσεις θα λειτουργήσουν μέχρι και 7 διαφορετικοί servers!
4. Δεν είναι δυνατό, το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίζει για την ύπαρξη ή μη μιας φορολογικής υπηρεσίας, με κριτήριο αν ο τοπικός ΟΤΑ διαθέτει δωρεάν χώρο και σύνδεση με ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ [EYDr.AT] κλπ, ούτε επίσης αν κάποιος Δήμος, δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διαθέσει χώρο στέγασης της ΔΟΥ.
5. Δεν είναι δυνατό, το Υπουργείο Οικονομικών τον Ιανουάριο του 2012 να αποφασίζει ότι το Τμήμα Ελέγχου και το Δικαστικό της ΔΟΥ Σπετσών, πρέπει να μεταφερθεί στην Α΄ ΔΟΥ Πειραιά και τον Οκτώβριο του 2012, να αποφασίζει ότι όλη η ΔΟΥ Σπετσών πρέπει να πάει στο Ναύπλιο!
6. Δεν είναι δυνατό, η ΔΟΥ Βόνιτσας να μεταφέρεται στο Αγρίνιο (80 χλμ) και όχι στην γειτονική Λευκάδα (20χλμ). Καταλήγοντας, η ΠΟΕ-ΔΟΥ ζητά «να επικρατήσει σοβαρότητα, διάλογος και κυρίως πρόγραμμα, ώστε οι εφορίες να μην μετατραπούν σε υπηρεσίες χάους, ταλαιπωρίας και αναποτελεσματικότητας».
Τονίζουν ακόμη πως δεν συζητούν την ενοποίηση ειδικά των νησιωτικών ΔΟΥ. Σε ό,τι αφορά το πόρισμα της επιτροπής του Υπουργείου, για το συγκεκριμένο θέμα, αφού εκφράζουν δυσφορία γιατί όπως λένε δεν ζητήθηκε η συμμετοχή τους στην επιτροπή αυτή), επισημαίνουν ενδεικτικά, «τραγελαφικά και αντιφατικά σημεία του πορίσματος»:
1. Δεν είναι δυνατό, να αναστατώνονται οι εφορίες, αυτήν ειδικά την περίοδο. Γιατί δεν περιμένουν τουλάχιστον μέχρι τον Μάρτιο 2013, οπότε θα ολοκληρωθεί (από τη Γ.Γ. Δημόσιας Περιουσίας) η καταγραφή των ακινήτων του Δημοσίου; Γιατί προχωρούν σε νέους διαγωνισμούς ενοικίασης κτιρίων, αν τελικά υπάρχει δυνατότητα για στέγαση, σε ιδιόκτητα κτίρια του Δημοσίου;
2. Δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλιστεί, ούτε το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του TAXIS, ούτε το πότε θα λειτουργούν μηχανογραφικά τα νέα Γραφεία Εξυπηρέτησης του Κοινού,(στα οποία δηλώνουμε κατηγορηματικά την αντίθεσή μας) να προγραμματίζουν την ταλαιπωρία των πολιτών και των εφοριακών με χειρόγραφες διαδικασίες!
3. Δεν είναι δυνατό, τη στιγμή που δεν έχει εξασφαλισθεί η ενοποίηση των αρχείων μηχανογράφησης των ΔΟΥ να ενοποιούν τις ΔΟΥ και να τις οδηγούν σε χαοτικές λειτουργίες, όταν σε ορισμένες περιπτώσεις θα λειτουργήσουν μέχρι και 7 διαφορετικοί servers!
4. Δεν είναι δυνατό, το Υπουργείο Οικονομικών να αποφασίζει για την ύπαρξη ή μη μιας φορολογικής υπηρεσίας, με κριτήριο αν ο τοπικός ΟΤΑ διαθέτει δωρεάν χώρο και σύνδεση με ΔΕΗ, ΕΥΔΑΠ [EYDr.AT] κλπ, ούτε επίσης αν κάποιος Δήμος, δεν μπορεί (ή δεν θέλει) να διαθέσει χώρο στέγασης της ΔΟΥ.
5. Δεν είναι δυνατό, το Υπουργείο Οικονομικών τον Ιανουάριο του 2012 να αποφασίζει ότι το Τμήμα Ελέγχου και το Δικαστικό της ΔΟΥ Σπετσών, πρέπει να μεταφερθεί στην Α΄ ΔΟΥ Πειραιά και τον Οκτώβριο του 2012, να αποφασίζει ότι όλη η ΔΟΥ Σπετσών πρέπει να πάει στο Ναύπλιο!
6. Δεν είναι δυνατό, η ΔΟΥ Βόνιτσας να μεταφέρεται στο Αγρίνιο (80 χλμ) και όχι στην γειτονική Λευκάδα (20χλμ). Καταλήγοντας, η ΠΟΕ-ΔΟΥ ζητά «να επικρατήσει σοβαρότητα, διάλογος και κυρίως πρόγραμμα, ώστε οι εφορίες να μην μετατραπούν σε υπηρεσίες χάους, ταλαιπωρίας και αναποτελεσματικότητας».