Τον καιροσκοπισμό του Γιάννη Ραγκούση στο θέμα των ταξί αποκάλυψε ο υπουργός Υποδομών Μάκης Βορίδης. «Ουδέποτε ενδιέφερε την τρόικα ο τρόπος απελευθέρωσης των ταξί που πρότεινε ο κ. Ραγκούσης. Δεν μπορούσε να περάσει την πρόταση από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΠΑΣΟΚ και έβαζε μπροστά την τρόικα» ανέφερε χθες ο υπουργός Υποδομών.
Συνεχίζοντας την πολιτική απογύμνωση του πρώην υπουργού Υποδομών, υπογράμμισε ότι ο κάθε υπουργός έχει αναλάβει το χαρτοφυλάκιό του και πρέπει να κάνει τη δουλειά του. «Δεν πρέπει να ανακατεύεται ο ένας στα πόδια του άλλου. Αλλωστε δεν είμαστε κολλημένοι με κόλλα στις καρέκλες μας» επισήμανε ενδεικτικά. Ο πρώην υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης επιχείρησε χθες να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις, αλλά στην ουσία επιβεβαίωσε ότι ουδέποτε η τρόικα τού ζήτησε να ανοίξει το επάγγελμα δίχως όρους, όπως ο ίδιος επιχείρησε το καλοκαίρι. Με ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι «είναι μείζον ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης να μην εξαιρούνται συντεχνίες από το άνοιγμα των επαγγελμάτων». Ούτε λέξη για την τρόικα και υποτιθέμενες απαιτήσεις της.
Ο κ. Βορίδης επανέλαβε ότι το νέο σχέδιο νόμου για τα ταξί θα είναι έτοιμο έως τα τέλη του έτους. Προσέθεσε, για πολλοστή φορά, ότι η απελευθέρωση των ταξί θα γίνει βάσει περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων.
Πέρα από τα ταξί, εξίσου «καυτό» θέμα στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών είναι η επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητοδρόμους. Χθες ο επικεφαλής της «Ομάδας Δράσης» Χορστ Ράινχεμπαχ συναντήθηκε με τον υπουργό Υποδομών, με στόχο την άρση του σημερινού αδιεξόδου.
Η άρση του αδιεξόδου φαίνεται να εκπορεύεται από την αποδέσμευση εγγυήσεων 1 δισ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. Το ποσό αυτό θα δοθεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία με τη σειρά της θα παράσχει στις ξένες (κυρίως) τράπεζες τη δυνατότητα αποχώρησης από τα έργα.
Η υποκατάσταση ορισμένων τραπεζών από την ΕΤΕπ θα αλλάξει το άσχημο κλίμα μεταξύ τραπεζών, παραχωρησιούχων και Δημοσίου, επιτρέποντας τη σταθερή επανακαταβολή των δανείων, άρα και την ομαλή εξέλιξη των έργων.
«Υπάρχει μια σειρά από ενέργειες οι οποίες πρέπει να γίνουν με επάρκεια, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των έργων. Σε τουλάχιστον τρεις από τις παραχωρήσεις νομίζω ότι είμαστε ώριμοι να προχωρήσουμε» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών.
Φώτης Φωτεινός
ΠΗΓΗ : δημοκρατία
Συνεχίζοντας την πολιτική απογύμνωση του πρώην υπουργού Υποδομών, υπογράμμισε ότι ο κάθε υπουργός έχει αναλάβει το χαρτοφυλάκιό του και πρέπει να κάνει τη δουλειά του. «Δεν πρέπει να ανακατεύεται ο ένας στα πόδια του άλλου. Αλλωστε δεν είμαστε κολλημένοι με κόλλα στις καρέκλες μας» επισήμανε ενδεικτικά. Ο πρώην υπουργός Υποδομών Γιάννης Ραγκούσης επιχείρησε χθες να διασκεδάσει τις αρνητικές εντυπώσεις, αλλά στην ουσία επιβεβαίωσε ότι ουδέποτε η τρόικα τού ζήτησε να ανοίξει το επάγγελμα δίχως όρους, όπως ο ίδιος επιχείρησε το καλοκαίρι. Με ανακοίνωσή του υποστηρίζει ότι «είναι μείζον ζήτημα κοινωνικής δικαιοσύνης να μην εξαιρούνται συντεχνίες από το άνοιγμα των επαγγελμάτων». Ούτε λέξη για την τρόικα και υποτιθέμενες απαιτήσεις της.
Ο κ. Βορίδης επανέλαβε ότι το νέο σχέδιο νόμου για τα ταξί θα είναι έτοιμο έως τα τέλη του έτους. Προσέθεσε, για πολλοστή φορά, ότι η απελευθέρωση των ταξί θα γίνει βάσει περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών κριτηρίων.
Πέρα από τα ταξί, εξίσου «καυτό» θέμα στην ατζέντα του υπουργείου Υποδομών είναι η επανεκκίνηση των έργων στους αυτοκινητοδρόμους. Χθες ο επικεφαλής της «Ομάδας Δράσης» Χορστ Ράινχεμπαχ συναντήθηκε με τον υπουργό Υποδομών, με στόχο την άρση του σημερινού αδιεξόδου.
Η άρση του αδιεξόδου φαίνεται να εκπορεύεται από την αποδέσμευση εγγυήσεων 1 δισ. ευρώ από τα διαρθρωτικά ταμεία της Ε.Ε. Το ποσό αυτό θα δοθεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, η οποία με τη σειρά της θα παράσχει στις ξένες (κυρίως) τράπεζες τη δυνατότητα αποχώρησης από τα έργα.
Η υποκατάσταση ορισμένων τραπεζών από την ΕΤΕπ θα αλλάξει το άσχημο κλίμα μεταξύ τραπεζών, παραχωρησιούχων και Δημοσίου, επιτρέποντας τη σταθερή επανακαταβολή των δανείων, άρα και την ομαλή εξέλιξη των έργων.
«Υπάρχει μια σειρά από ενέργειες οι οποίες πρέπει να γίνουν με επάρκεια, προκειμένου να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση των έργων. Σε τουλάχιστον τρεις από τις παραχωρήσεις νομίζω ότι είμαστε ώριμοι να προχωρήσουμε» επισήμανε ο υπουργός Υποδομών.
Φώτης Φωτεινός
ΠΗΓΗ : δημοκρατία