Με διαφορά ...15 μονάδων, προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ της ΝΔ στην παράσταση νίκης,, καθώς συγκεντρώνει ποσοστό 48% έναντι 33% της Νέας Δημοκρατίας. σύμφωνα με το Βαρόμετρο Οκτωβρίου της Public Issue, εισπράττοντας τη δυσαρέσκεια για τα κυβερνητικά μέτρα. Ωστόσο,o Αντώνης Σαμαράς κρίνεται ως καταλληλότερος πρωθυπουργός, με ποσοστό 43%, έναντι 28% του Αλέξη Τσίπρα, όπως προκύπτει από το Βαρόμετρο Οκτωβρίου της Public Issue. Το ποσοστό του πρωθυπουργού παρουσιάζεται αυξημένο κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες σε σχέση με τον Σεπτέμβριο, σε αντίθεση με τον επικεφαλής του ΣΥΡΙΖΑ, το ποσοστό του οποίου σημείωσε πτώση κατά μια ποσοστιαία μονάδα.
Σε δημοτικότητα, πρώτος πολιτικός αρχηγός είναι ο Φώτης Κουβέλης με 48%, ακολουθεί ο Αλέξης Τσίπρας με 41%, ο Πάνος Καμμένος με 40%, ο Αντώνης Σαμαράς με 39%, η Αλέκα Παπαρήγα με 21% και ο Νίκος Μιχαλολιάκος και ο Ευάγγελος Βενιζέλος με 20%. Το 70% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα γίνουν πρόωρες εκλογές έναντι του 21% που εκτιμά ότι η κυβέρνηση θα εξαντλήσει την τετραετία.
Ως καλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης προηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ με ποσοστό 33% ενώ ακολουθεί το 25% που πιστεύει ότι κανένα κόμμα δεν κάνει σωστή αντιπολίτευση. Δυσκολίες με το προσωπικό του εισόδημα αντιμετωπίζει το 72% ενώ το 28% αισθάνεται οργή για την κατάσταση της χώρας, το 24% απογοήτευση και το 15% άγχος. Τέλος το 83% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα νέα δημοσιονομικά μέτρα θα υπερψηφιστούν από τη Βουλή και το 72% να τάσσεται κατά του Μνημονίου.
Άνοδος της Χρυσής Αυγής – Το προφίλ του ψηφοφόρου
Σύμφωνα με στοιχεία της ίδιας δημοσκόπησης της εταιρείας Public Issue, που έδωσε στη δημοσιότητα iefimerida.gr, η Χρυσή Αυγή εμφανίζει αύξηση κατά 5% στη συνολική δημοτικότητά της σε σχέση με τα ποσοστά που είχε στην ίδια έρευνα πριν τις εκλογές του Ιουνίου. Η Χρυσή Αυγή, παρουσιάζει ραγδαία αύξηση σε όσους έχουν κατώτερο επίπεδο εκπαίδευσης (+13%), στα ημιαστικά και αγροτικά στρώματα (+7%), αλλά και σε όσους ανήκουν στο λεγόμενο μη-ενεργό πληθυσμό (συνταξιούχοι κλπ). Επίσης η Χρυσή Αυγή εμφανίζει αύξηση και στις γυναίκες (+6%) αν και οι υποστηρικτές της εξακολουθούν να είναι κυρίως νέοι και άνδρες, στους οποίους έχει δημοτικότητα 25%.
Μάλιστα, η αύξηση της δημοτικότητας που εμφανίζει το ακροδεξιό αυτό κόμμα βρίσκεται κυρίως στο λεγόμενο «ενεργό» κομμάτι του πληθυσμού, δηλαδή σε όσους έχουν ηλικία από 35 έως 54 χρόνια. Εκεί η Χρυσή Αυγή αυξάνει κατά 6% τη δημοτικότητά της στις ηλικίες 35-44 και κατά 8% στις ηλικίες 45-54. Σχετική μείωση εμφανίζει στους νέους ηλικίας 18-24 ετών (κατά 4%), στις ηλικίες 25-34 ετών (-2%) και οριακά σε όσους έχουν ανώτερη εκπαίδευση (-1%). Ωστόσο, το κόμμα της ακροδεξιάς εξακολουθεί να έχει ιδιαίτερα μεγάλη επιρροή στις νεαρές ηλικίες. Είναι χαρακτηριστικό ότι το υποστηρίζει σχεδόν ένας στους τρεις νέους 18-24 ετών και ένας στους τέσσερις ηλικίας 25-34.
Ο λόγος της Χρυσής Αυγής φαίνεται πως βρίσκει ιδιαίτερα πρόσφορο έδαφος σε ανέργους (26%) και όσους προέρχονται από ημιαστικές και αγροτικές περιοχές, όπου εμφανίζει και τα μεγαλύτερα ποσοστά της.
Αναλυτικά η δημοτικότητα της Χρυσής Αυγής πριν και μετά τις εκλογές με βάση τα κοινωνικά χαρακτηριστικά όσων συμμετείχαν στην έρευνα της Public Issue, έχουν ως εξής (Σε παρένθεση εμφανίζεται η μεταβολή της δημοτικότητάς της σε σχέση με την ίδια έρευνα πριν τις εκλογές):
Σύνολο: 21% (+5)
Κατά φύλο
Άνδρες: 25% (+4)
Γυναίκες: 17% (+6)
Κατά ηλικία
18-24 ετών: 30% (-4)
25-34 ετών: 24% (-2)
35-44 ετών: 26% (+6)
56-54 ετών: 21% (+8)
65+ ετών: 17% (+3)
Επίπεδο εκπαίδευσης
Κατώτερο: 26% (+13)
Μέσο: 25% (+7)
Ανώτερο: 15% (-1)
Εργασία
Ενεργοί: 22% (+3)
Άνεργοι: 26% (0)
Μη-ενεργοί: 18% (+7)
Γεωγραφία
Αστικά: 19% (+3)
Ημιαστικά: 27% (+7)
Αγροτικά: 23% (+7)
eklogika.gr