Τον Οκτώβριο του 2006 ολοκληρωνόταν μετά από πολλά χρόνια και αρκετές επαναχρηματοδοτήσεις, ένα έργο πολύ σημαντικό για τη δημόσια ασφάλιση.
Το έργο του ΑΜΚΑ, Αριθμός Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης, εντάχθηκε στις
10/7/1996 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "
ΚΛΕΙΣΘΕΝΗΣ" και συγχρηματοδοτήθηκε από Εθνικούς και Κοινοτικούς πόρους μέχρι του ποσού των
1,2 δις δραχμών περίπου.
Η
αποστολή του ήταν η πλήρης χαρτογράφηση των ασφαλισμένων/συνταξιούχων/δικαιούχων στους δημόσιους φορείς και η ένταξή τους σε ένα κοινό
Πληροφοριακό Σύστημα. Το
1999 το έργο χρηματοδοτήθηκε εκ νέου και εντάχθηκε στα έργα της δράσης "
ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ".
Μέχρι το
2006 το έργο ακόμα δεν είχε ολοκληρωθεί, παρότι είχαν προηγηθεί και άλλες χρηματοδοτήσεις και άλλα "αυστηρά" χρονοδιαγράμματα. Στα έτη
2005-2006-2007 το έργο του ΑΜΚΑ χαρακτηρίστηκε ως
προτεραιότητα της ΓΓΚΑ (Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων) και προωθήθηκε η ολοκλήρωσή του με
στόχο την πλήρη λειτουργία του.
Για τη γενικότερη πορεία του έργου αυτού θα μπορούσαν να γραφούν πολλά, αλλά δεν είναι αυτό το αντικείμενο του παρόντος άρθρου. Συνοπτικά, αξίζει να σημειωθεί ότι στις αρχές του
2009 το έργο πλέον θεωρείτο "ολοκληρωμένο" και έτοιμο να προσφέρει τα πλεονεκτήματα του αρχικού του σκοπού.
Το
2006, όταν και εντάθηκε η υλοποίηση,
κλήθηκαν εκ νέου οι ασφαλισμένοι στους διάφορους φορείς να απογραφούν και σχεδιάστηκε σχετική
καμπάνια ώστε να πεισθούν για τη χρησιμότητά του. Κρίσιμο σημείο της καμπάνιας θεωρήθηκε ο
υποχρεωτικός χαρακτήρας της κάρτας του
ΑΜΚΑ που θα εφαρμοζόταν το 2009.
Σήμερα τα αναφέρω όλα αυτά, γιατί πολύς λόγος γίνεται για τις "
δήθεν" καινοτομίες της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και για τις
πομπώδεις διεργασίες των "
opengov" διαδικασιών που
ευαγγελίζεται η σημερινή κυβέρνηση. Για τους νεωτερισμούς που
θα εφαρμοστούν και τις οικονομίες κλίμακας που
θα δημιουργηθούν.
Επειδή επίσης γνωρίζω ότι
γενικότερα υπάρχει διάθεση
εκτεταμένης απαξίωσης του δημοσίου τομέα και τάση για μηδενισμό των πάντων, δεν θα προβώ σε γενική θεώρηση των πραγμάτων που θα οδηγούσε σε
φαύλες διαπιστώσεις.
Θα ήθελα όμως να μοιραστώ μαζί σας, μέσα από αυτό το άρθρο, μια ιδέα, ένα σχέδιο που κατέθεσα τον
Οκτώβριο του 2006 στη ΓΓΚΑ, όντας τότε νέος υπάλληλος του Ταμείου Συντάξεων Προσωπικού του ΗΣΑΠ, αρμοδιότητος του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας.
Το σχέδιο προέβλεπε την
ηλεκτρονικά πλήρη ενοποίηση των ασφαλιστικών φορέων και τη διαχείριση των παροχών, των ιατρικών ραντεβού και των
ιατροφαρμακευτικών αγωγών. Ένα
πλέγμα υπηρεσιών διαθέσιμο προς τους πολίτες, βασισμένο στο έργο του
ΑΜΚΑ και τη βάση δεδομένων του.
Ολόκληρη την πρόταση μπορείτε να τη διαβάσετε στο επισυναπτόμενο
έγγραφο :
Η
φιλοσοφία της πρότασης βασιζόταν στη μετατροπή της κάρτας του ΑΜΚΑ σε
smart card (έξυπνη κάρτα) που θα λειτουργούσε ως
κοινό κλειδί εισόδου στο "σύννεφο" υπηρεσιών, εξασφαλίζοντας υψηλό επίπεδο ασφαλείας μέσω των αλγορίθμων ασφαλείας που θα υπήρχαν στο κύκλωμά της.
Κάτι αντίστοιχο δηλαδή με αυτό που υλοποιούν σήμερα οι τράπεζες για τις
ηλεκτρονικές συναλλαγές.
Η
περιεκτική παραπάνω πρόταση, χωρίς τεχνικές λεπτομέρειες και εκτεταμένη επεξήγηση, θα μπορούσε
ακόμα και σήμερα να συμβάλει σε μια καλύτερη πραγματικότητα για τους ασφαλισμένους των δημόσιων φορέων κοινωνικής πρόνοιας.
Ίσως γι' αυτό, όλος ο "
μύθος" που περιβάλει σήμερα την ηλεκτρονική συνταγογράφηση,
δεν με βρίσκει να δοκιμάζω τα ίδια συναισθήματα ικανοποίησης με τους κυβερνώντες ...
Βασίλειος Α. Μπαλάφας
Μέλος Π.Ε. Νέας Δημοκρατίας
Μέλος ΝΟ.Δ.Ε. Ν.Δ. Κορινθίας
http://vbalafas.blogspot.com/2011/02/2006.html