Δευτέρα 27 Μαΐου 2024

H χρονιά των ρεκόρ ο 68ος Διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision!

 H χρονιά των ρεκόρ ο 68ος Διαγωνισμός τραγουδιού της Eurovision! 

Ο 68ος Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision, τον οποίο διοργάνωσε η EBU και η Σουηδική Τηλεόραση (SVT) στο Μάλμε, “καθήλωσε” το κοινό από όλο τον κόσμο τόσο σε ψηφιακές αλλά και σε διαδικτυακές πλατφόρμες. Τον φετινό διαγωνισμό παρακολούθησαν συνολικά 163 εκατομμύρια άνθρωποι κατά τη διάρκεια και των τριών ζωντανών εκπομπών. Η συνολική τηλεθέαση του διαγωνισμού αυξήθηκε κατά 1 εκατομμύριο σε σύγκριση με το 2023 και κατά 2 εκατομμύρια με τον διαγωνισμό του 2022 στο Τορίνο.

Το μερίδιο τηλεθέασης του μεγάλου τελικού ήταν 46,7% – το υψηλότερο από το 2006 και σχεδόν τριπλάσιο από τον μέσο όρο των καναλιών μετάδοσης (17,6%). Χαρακτηριστικό είναι επίσης ότι στο νεανικό κοινό (15-24 ετών), το μερίδιο τηλεθέασης του

Μεγάλου Τελικού ανήλθε στο 58,6%, το υψηλότερο μερίδιο που έχει καταγραφεί ποτέ σε αυτές τις ηλικίες.

Η διοργανώτρια χώρα Σουηδία πέτυχε παρόμοια τηλεθέαση με την περσινή διοργάνωση, με 2,3 εκατομμύρια τηλεθεατές να παρακολουθούν τον Μεγάλο Τελικό. Με 87,3%, το μερίδιο τηλεθέασης είναι το υψηλότερο που έχει καταγραφεί για τον Διαγωνισμό Τραγουδιού της Eurovision από το 2000.

Η Ελβετία, που κέρδισε τον Διαγωνισμό για τρίτη φορά, πέτυχε μέσο όρο τηλεθέασης 723.000 θεατών στις τρεις γλωσσικές περιοχές, αυξημένο κατά 40% σε σχέση με το 2023. Στις τρεις περιοχές, το μερίδιο τηλεθέασης ήταν το υψηλότερο που έχει καταγραφεί ποτέ.

Η Γερμανία κατέγραψε την υψηλότερη τηλεθέαση για τον Μεγάλο Τελικό με μέσο όρο 8,1 εκατομμύρια τηλεθεατές να παρακολουθούν στο Das Erste και στο ONE. Το Ηνωμένο Βασίλειο είχε τη δεύτερη υψηλότερη τηλεθέαση με 7,7 εκατομμύρια τηλεθεατές να παρακολουθούν τον Μεγάλο Τελικό στο BBC One. Η Γαλλία πέτυχε ακροαματικότητα 5,4 εκατομμυρίων τηλεθεατών, μια αύξηση 1,9 εκατομμυρίων σε σύγκριση με την περσινή διοργάνωση.

Σχεδόν στις μισές από τις αγορές (18 από τις 37), η Eurovision κατέκτησε πάνω από το 50% του μεριδίου τηλεθέασης, με πρώτη την Ισλανδία με 96%, ακολουθούμενη από άλλες σκανδιναβικές χώρες (Σουηδία 87,3%, Νορβηγία 85,5% και Φινλανδία 83,1%), την Κροατία (73,2%) και τη Λιθουανία (70,2%).

Η 2η Κροατία, η οποία σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα που έχει επιτύχει ποτέ στον Διαγωνισμό, πέτυχε το υψηλότερο ποσοστό τηλεθέασης που έχει καταγραφεί από το 2006, με 1,1 εκατομμύρια θεατές και 73,2%, αντίστοιχα.

Κατά τη διάρκεια της εβδομάδας της διοργάνωσης, 7,3 εκατομμύρια μοναδικοί θεατές παρακολούθησαν τις ζωντανές εκπομπές στο επίσημο κανάλι της Eurovision στο YouTube, είτε live είτε σε επανάληψη.

Οι προβολές του Μεγάλου Τελικού στο YouTube έφτασαν τα 1,6 εκατομμύρια, 17,8% περισσότερες από το Λίβερπουλ 2023, ενώ ρεκόρ διαδικτυακών προβολών είχαμε και για τον πρώτο και τον δεύτερο Ημιτελικό, ενώ σχεδόν το 35% των διαδικτυακών θεατών ήταν ηλικίας μεταξύ 13 και 24 ετών. 

 

Eurovision 2024 | Πρωτοφανές ρεκόρ τηλεθέασης για την ΕΡΤ – Στην 11η θέση η Ελλάδα

Μια εξαιρετική εμφάνιση έκανε η Μαρίνα Σάττι, η οποία ερμήνευσε μοναδικά το «ZARI» και κέρδισε το πιο θερμό χειροκρότημα από το κοινό που βρισκόταν στο κατάμεστο Malmö Arena, στον Μεγάλο Τελικό της 68ης Eurovision, όπου η Ελλάδα κατέλαβε την 11η θέση.

Φαντασμαγορικό θέαμα και πολλές εκπλήξεις επιφύλασσε η βραδιά του Τελικού, που πραγματοποιήθηκε στο Μάλμε της Σουηδίας και καθήλωσε τους τηλεθεατές, όπως αποδεικνύεται από τα ποσοστά τηλεθέασης.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Nielsen, η μετάδοση της Eurovision μεσοσταθμικά έκανε ποσοστό τηλεθέασης 71,6% στο λεγόμενο δυναμικό κοινό (18-54) και 68,1% στο σύνολο, καθώς τον παρακολούθησαν 2.806.000 τηλεθεατές, με την κάλυψη (για ένα λεπτό) να φτάνει τους 4.874.000.

Και στους απίστευτους αυτούς αριθμούς πρέπει να προστεθούν και επιπλέον 566.000 πολίτες που παρακολουθούσαν τον Τελικό μέσω του ERTFLIX, δηλαδή όχι από την τηλεόραση αλλά από υπολογιστές, τάμπλετ και κινητά τηλέφωνα, εκτινάσσοντας έτσι την πραγματική τηλεθέαση σε ποσοστά που δεν θα ήταν υπερβολή να λεχθεί ότι δεν έχουν καταγραφεί ποτέ στο παρελθόν.

Σε μια συναρπαστική βραδιά, με δυνατές συμμετοχές, άψογες ερμηνείες και εντυπωσιακές σκηνικές παρουσίες, όπου διαγωνίστηκαν 25 χώρες, μεγάλη νικήτρια στέφθηκε η Ελβετία με το Nemo και το τραγούδι «Τhe Code».

Η εμφάνιση της ελληνικής συμμετοχής κέρδισε την προτίμηση του κοινού, που της έδωσε 85 βαθμούς, φέρνοντάς την στην 8η θέση. Η Ελλάδα συγκέντρωσε συνολικά 126 βαθμούς, 41 από τις επιτροπές και 85 από το κοινό.

 

Φέτος η ψηφοφορία του κοινού ήταν ανοιχτή πριν από τις 3 ζωντανές εκπομπές στις χώρες που δεν συμμετείχαν και καθ’ όλη τη διάρκεια των show.

Αναφορικά με την φετινή τηλεψηφοφορία, φέτος είχαμε και ρεκόρ των χωρών που ψήφισαν στην κατηγορία Rest Of the World (156 χώρες – 12 περισσότερες από πέρσι). Οι χώρες που έδωσαν τις περισσότερες ψήφους φέτος ήταν από τις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Ρουμανία, το Μεξικό, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, την Τουρκία, τη Νότια Αφρική, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και τη Βουλγαρία.

Eurovision και Social Media

H δύναμη που έχουν πλέον τα social media αλλά και οι ψηφιακές πλατφόρμες φάνηκαν και σε αυτό το διαγωνισμό. Συνολικά, 486 εκατομμύρια μοναδικοί λογαριασμοί προσεγγίστηκαν στο TikTok, κατά τη διάρκεια των εβδομάδων της διοργάνωσης, τέσσερις φορές περισσότεροι σε σχέση με το 2023. Επίσης, τα video στο TikTok συγκέντρωσαν συνολικά 538 εκατομμύρια προβολές – αύξηση 71% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα βίντεο στην πλατφόρμα με τη χρήση του #Eurovision2024 έχουν προβληθεί 6,5 δισεκατομμύρια φορές – 1,7 δισεκατομμύρια περισσότερες σε σχέση με το περσινό hashtag.

Στο Instagram προσεγγίστηκαν 69 εκατομμύρια μοναδικοί λογαριασμοί – υπερδιπλάσιοι σε σχέση με το 2023. Τα βίντεο στην πλατφόρμα συγκέντωσαν 479 εκατομμύρια προβολές, 165% περισσότερες από πέρυσι, ενώ τη σελίδα της Eurovision στο Facebook, επισκέφτηκαν 23 εκατομμύρια χρήστες κατά τη διάρκεια των δύο εβδομάδων της διοργάνωσης.

Περισσότεροι από 42 εκατομμύρια μοναδικοί επισκέπτες από 231 χώρες παρακολούθησαν το περιεχόμενο στο επίσημο κανάλι στο YouTube κατά τη διάρκεια της εβδομάδας των ζωντανών show. Η κοινότητα του Reddit r/eurovision αυξήθηκε κατά 71,8% στις προβολές και κατά 27,8% στη συμμετοχή σε σχέση με πέρυσι, καθώς οι χρήστες παρακολουθούσαν ζωντανά τις πρόβες και έθεταν τις ερωτήσεις τους απευθείας στους καλλιτέχνες. Tέλος, 2,5 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποίησαν τη νέα εφαρμογή Eurovision Song Contest.

Μιλώντας για τα αποτελέσματα ρεκόρ σε όλους τους τομείς, ο Jean Philip De Tender, αναπληρωτής γενικός διευθυντής της EBU, δήλωσε:

Αυτοί οι απίστευτοι αριθμοί δείχνουν την τεράστια παγκόσμια απήχηση του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision – στο διαδίκτυο, στην τηλεόραση και, κυρίως, μουσικά. Είμαστε ενθουσιασμένοι που βλέπουμε αύξηση των εκατοντάδων εκατομμυρίων που παρακολουθούν τις ζωντανές εκπομπές στα κανάλια μέλη της EBU και αριθμούς-ρεκόρ που ασχολούνται με τα τραγούδια και τους καλλιτέχνες στις διάφορες ψηφιακές μας πλατφόρμες. Ευχαριστούμε το SVT, το οποίο παρήγαγε πάνω από 9 ώρες κορυφαίων ψυχαγωγικών εκπομπών παγκοσμίως, αξιοποιώντας τη δύναμη των δημόσιων μέσων ενημέρωσης για να προσεγγίσει το κοινό σε όλο τον κόσμο

Jean Philip De Tender

Παγκόσμια Μουσική Επιτυχία

Ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision συνεχίζει να παράγει παγκόσμιες επιτυχίες και να προωθεί τη μουσική από όλα τα συμμετέχοντα έθνη το 2024. Την εβδομάδα που ακολούθησε τον μεγάλο τελικό της ESC, εννέα από τις φετινές συμμετοχές έφτασαν στο Top 100 του ESNS Radar Radio Airplay Chart.

Η επίσημη λίστα αναπαραγωγής του Διαγωνισμού Τραγουδιού της Eurovision 2024 στο Spotify ήταν και πάλι η λίστα με τη μεγαλύτερη ροή στο Spotify παγκοσμίως την επομένη του Μεγάλου Τελικού. Στο Global 200 chart του Spotify, έξι συμμετοχές του 2024 μπήκαν επίσης στο Top 200 την ίδια ημέρα, με τον νικητή Nemo να έχει την υψηλότερη είσοδο στο #17 και τις συμμετοχές από την Ολλανδία, την Κροατία, τη Γαλλία, την Ουκρανία και την Ιταλία να κατατάσσονται επίσης στο chart.

Στις 12 Μαΐου, ο Διαγωνισμός Τραγουδιού της Eurovision 2024 ήταν μεταξύ των 10 κορυφαίων playlists στο Apple Music παγκοσμίως. Συνολικά, 35 τραγούδια από τη φετινή διοργάνωση έχουν φτάσει στο Daily Top 100 του Apple Music σε 57 χώρες παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 23 χωρών όπου έχουν φτάσει στο Νο. 1 και 42 χωρών όπου έχουν φτάσει στο Top 10. Το νικητήριο τραγούδι “The Code”, από τον Nemo, έχει φτάσει στο Daily Top 100 σε 44 χώρες, συμπεριλαμβανομένων 13 όπου έχει φτάσει στο Νο. 1 και 29 όπου έχει φτάσει στο Top 10.

Στο επίσημο κανάλι στο YouTube, τα βίντεο με τη συμμετοχή του Nemo, συμπεριλαμβανομένων αποκλειστικών ζωντανών εμφανίσεων και συνεντεύξεων, έχουν λάβει συνολικά 34 εκατομμύρια προβολές μέχρι σήμερα.