Την εκ νέου δημοπράτηση του έργου της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο, προανήγγειλε από το βήμα του 4ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ICT 2021 ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστος Βίνης.
Το έργο φαίνεται ότι οδηγείται σε ακύρωση και επαναδημοπράτηση, καθώς ο υφιστάμενος διαγωνισμός έχει οδηγηθεί εκ νέου σε αδιέξοδο. Αρχικός μειοδότης είχε αναδειχθεί το 2018 η ΑΚΤΩΡ, αλλά ο διαγωνισμός μετά από προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας, εκχωρήθηκε στην κοινοπραξία Μυτιληναίος-Elecnor, με τον Ισπανό εταίρο όμως να αντιμετωπίζει πρόβλημα.
Το έργο επεστράφη στην επιτροπή του διαγωνισμού λόγω απουσίας εγγυητικής επιστολής και πλέον θεωρείται βέβαιο ότι η εισήγηση θα υποδεικνύει την ακύρωση και επαναδημοπράτηση του έργου. Όπως αναφέρθηκε στο συνέδριο ICT 2021, το έργο κόστους 82 εκατ. ευρώ θα επαναπροκηρυχθεί μέσα στους επόμενους μήνες και αν δεν έχουμε περαιτέρω καθυστερήσεις θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2025. Με την εργολαβία της ηλεκτροκίνησης ολοκληρώνεται το τμήμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Αίγιο.
Τα έργα έχουν μήκος 70,6 χιλιόμετρα και με τη λειτουργία της
ηλεκτροκίνησης τα τρένα θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 200
χιλιόμετρα/ώρα. Παράλληλα, περιλαμβάνονται τηλεπικοινωνιακά
συστήματα πληροφόρησης επιβατών, σύστημα ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης
και ενδοεπικοινωνία, κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης, φυτεύσεις, εγκατάσταση
αντιθορυβικών πετασμάτων σε εντοπισμένα σημεία. Πριν από ένα χρόνο έχει
τεθεί σε λειτουργία η νέα διπλή γραμμή από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο
(χωρίςην ηλεκτροκίνηση) φέρνοντας τον σιδηρόδρομο περίπου 35 χλμ. μακριά
από την Πάτρα.