Σάββατο 15 Ιουνίου 2024

«Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο» Διεθνές Συνέδριο | 13 & 14 Ιουνίου | Κτίριο ΤΜΕΔΕ, Αθήνα / Νίκος Ταχιάος: Άμεση η απόκριση στην Αθηνών-Κορίνθου. / Με Ι. Ξιφαρά, Κ. Μακέδο και Περιφερειάρχες ολοκληρώθηκε το 1ο διεθνές συνέδριο ΤΜΕΔΕ.



 Δελτίο Τύπου 7

Νίκος Ταχιάος: Άμεση η απόκριση στην Αθηνών-Κορίνθου - Λύσεις για το κυκλοφοριακό της Αττικής

Στην αντιμετώπιση των κρίσεων όπως η γέφυρα στην Αθηνών-Κορίνθου, την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού της Αττικής και την παραχώρηση της Αττικής Οδού αναφέρθηκε ο Υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου με τίτλο: «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο» με συντονιστή το δημοσιογράφο και ιδρυτή του ypodomes.com Νίκο Καραγιάννη.



Για την άμεση απόκριση στην κρίση στην Αθηνών - Κορίνθου, ο Νίκος Ταχιάος ανέφερε ότι

ήταν κομβικός ο ρόλος και η νοοτροπία των μηχανικών, αλλά και η ετοιμότητα των κατασκευαστικών εταιρειών. Τόνισε ότι πρόκειται για μία μεγάλη επιτυχία για ελληνικά δεδομένα, αλλά στην πραγματικότητα  πρόκειται για μία κατεδάφιση. 


Για το ρόλο των μηχανικών ανέφερε ότι αυτοί είναι απαραίτητοι και πλέον δυσεύρετοι ενώ κάποτε δεν υπήρχαν δουλειές. Πλέον είναι απαραίτητο επίσης να υπάρχουν μελετητές και τεχνικοί παρά το γεγονός ότι υπάρχουν εταιρείες που εκτελούν καλά τον ρόλο τους, αλλά δεν επαρκούν για να καλυφθεί το μεγάλο πρόγραμμα έργων.


Σχετικά με τις νέες προκλήσεις ανέφερε ότι η κλιματική κρίση δημιουργεί νέες ανάγκες καθώς στο προσκήνιο έρχονται έργα αποκατάστασης και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις. Εν τούτοις τόνισε ότι η χώρα μας πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτική στα δημοσιονομικά της καθώς βγήκε από μία κρίση και πρέπει να εξετάσει πού θα κατευθύνει τους ευρωπαϊκούς και τους εθνικούς πόρους. Πρόσθεσε, δε, ότι η κυβέρνηση  αντιμετωπίζει προβλήματα με απόλυτη σοβαρότητα και «δεν παρασυρόμαστε από το λαϊκισμό».


Σχετικά με τις περιοχές που θα δοθεί προτεραιότητα εκτός από τη Θεσσαλία συγκαταλέγεται και η Κρήτη, καθώς κατά τον Υφυπουργό Υποδομών παράγει μεγάλο μέρος του ΑΕΠ και για αυτό τον λόγο «τρέχει» ο ΒΟΑΚ και τα φράγματα. Για τη Θεσσαλία ανέφερε ότι δρομολογούνται οδικά έργα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, τα οποία αφορούν την αποκατάσταση δρόμων που έχουν κατασκευαστεί από τη δεκαετία του 1950.


Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε ιδιαίτερη μνεία για το δύσκολο κυκλοφοριακό της Αττικής προσθέτοντας ότι θα γίνουν οδικές παρεμβάσεις. Αυτές περιλαμβάνουν την τριπλή επέκταση της Αττικής Οδού και τη σύνδεση Ελευσίνα-Οινόη, οι οποίες έχουν κατατεθεί μέσω των Προτύπων Προτάσεων, σημειώνοντας ότι για την τελευταία το Υπουργείο θα επιθυμούσε να συνοδεύεται και από σιδηροδρομική σύνδεση με το Θριάσιο. Πρόσθεσε, ότι πολύ σύντομα θα υπάρξει ένα νέο νομοσχέδιο για το πλαίσιο των Πρότυπων Προτάσεων μέσω του οποίου θα αλλάξει η επιτροπή αξιολόγησης. 


Σχετικά με την παραχώρηση της Αττικής Οδού, αναμένεται στις αρχές Οκτωβρίου η επιστροφή του οδικού άξονα στο Δημόσιο. Ωστόσο η παράδοση στον νέο παραχωρησιούχο θα είναι αρκετά δύσκολο να επιτευχθεί χρονικά και εξετάζονται σενάρια για το μεταβατικό στάδιο. Πρόσθεσε ότι δεν εξετάζεται η παράταση της υφιστάμενης παραχώρησης, αλλά θα συνεχίσει η λειτουργία της με τα έσοδα να πηγαίνουν πλέον στα ταμεία του Δημοσίου.

Όσον αφορά τα έργα Μετρό τόνισε ότι το Μετρό Θεσσαλονίκης θα παραδοθεί στα τέλη του Νοεμβρίου και θα ακολουθήσει εντός του 2025 η επέκταση προς Καλαμαριά και θα αρχίσει να εξετάζεται η βορειοδυτική επέκταση αλλά χρειάζεται να γίνουν μελέτες. Για τη Γραμμή 4 τόνισε ότι θα γίνει ο σταθμός Ευαγγελισμός και δεν επιδιώκονται συγκρούσεις.


Απαραίτητες οι επενδύσεις και ο σχεδιασμός για τη προστασία του περιβάλλοντος


Για τις επενδύσεις με στόχο την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών και τη προστασία του περιβάλλοντος μίλησαν οι συμμετέχοντες σε ειδικό πάνελ με συντονιστή το δημοσιογράφο του ΑΠΕ ΜΠΕ Ηλία Παλιαλέξη. Ο Πρόεδρος της ΔΕΠΑ, Ιωάννης Παπαδόπουλος, μιλώντας για την εταιρεία ανέφερε ότι έχει μετασχηματιστεί σε ενεργειακή και χρησιμοποιεί πιο καθαρές τεχνολογίες με επενδύσεις 400 εκατ. ευρώ σε ΑΠΕ, καθώς και το FSRU και την Αλεξανδρούπολη. Επίσης, η ΔΕΠΑ πειραματίζεται και σε νέες τεχνολογίες και την ενσωμάτωση βιώσιμων καυσίμων όπως το υδρογόνο και το βιομεθάνιο. Τόνισε ότι από το 2019 υπάρχει μία σημαντική αύξηση στις επενδύσεις σε ΑΠΕ που ξεπερνούν τα 2 δισ. ευρώ στηριζόμενες μεταξύ άλλων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ, ενώ στα επόμενα πέντε χρόνια θα ξεπεράσουν τα 5 δισ. ευρώ


Η Διευθύντρια Κέντρου Κλιματικής Αλλαγής και Βιωσιμότητας Τράπεζα της Ελλάδος, Θεοδώρα Αντωνακάκη, επισήμανε ότι υπάρχει μία στροφή της τράπεζας όσον αφορά την έρευνα σε  θέματα  προσαρμογής στην κλιματική αλλαγή μέσω και της συνδρομής στο έργο Life Adapt, ενώ θα υπάρξει  επικαιροποίηση της νέας στρατηγικής από το 2026. Για τις κεντρικές τράπεζες τόνισε ότι  έχουν αναλάβει ρόλο μαζί με το χρηματοπιστωτικό σύστημα. Πρόσθεσε ότι δεν χρειάζονται περισσότερα πράσινα έργα, αλλά τα έργα που κάνουμε να είναι πιο πράσινα. Έθεσε επίσης ως ζήτημα την ιδιωτική ασφάλιση για τις φυσικές καταστροφές, όπου υπάρχει μεγάλο κενό.


Ο Γενικός Διευθυντής Ύδρευσης ΕΥΔΑΠ, Γιώργος Καραγιάννης ανέφερε ότι η ΕΥΔΑΠ υδροδοτεί το 40% της Ελλάδας, αλλά αντιμετωπίζει προβλήματα λειψυδρίας, ενώ η  κλιματική αλλαγή την επηρεάζει και  τις υποδομές. Έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για τη ξηρασία, καθώς διανύουμε τη δεύτερη κακή υδρολογικά χρονιά με σημαντική μείωση των αποθεμάτων και αύξηση της κατανάλωσης. Παρατήρησε, δε, ότι υπάρχει σπατάλη και υπερβολή στην κατανάλωση πόρων, ενώ πρόσθεσε ότι θα δυσκολευτούμε πολύ αν ακολουθήσει ένας παρόμοιος χειμώνας. Ωστόσο, σχολίασε ότι υπάρχουν σχέδια και τα πρωτόκολλα για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και θα χρειαστούν πολλαπλάσια αντλιοστάσια και να ανοίξουν παλιές γεωτρήσεις. Επιπλέον θα ξεκινήσει μία καμπάνια προς τον κόσμο για την ανάγκη της  εξοικονόμησης πόρων. Όμως και νέα έργα όπως το  Ελληνικό θα οδηγήσουν σε νέες επενδύσεις για την υδροδότηση, ενώ νέα πρόκληση αποτελεί και ο αγωγός Σαλαμίνας-Αίγινας.


Ο καθηγητής Φυσικής Περιβάλλοντος και Κλίματος, Κωνσταντίνος Καρτάλης έκανε λόγο για μία κλιματική κρίση που βαθαίνει και επιταχύνεται καθώς από το 2015 τριπλασιάζεται ο βαθμός αύξησης της θερμοκρασίας. Για την  Ευρωπαϊκή Ένωση ανέφερε ότι πρέπει να αποκτήσει ενεργειακή αυτονομία και για αυτό το λόγο αλλάζει ο τρόπος του σχεδιασμού για το μέλλον και γίνεται πιο μακροπρόθεσμος. Όσον αφορά την Αθήνα πρόσθεσε ότι υπάρχουν πάρα πολλές μελέτες για τη κλιματική προστασία αλλά το βασικότερο είναι να μην υπάρχουν ψηλά κτίρια για δροσισμό και αερισμό.


Ο κάτοχος έδρας UNESCO για την πράσινη καινοτομία και τη κυκλική οικονομία στο ΕΜΠ, Κωνσταντίνος Αραβώσης, ανέφερε ότι η κλιματική κρίση είναι εδώ με τις μεγάλες πυρκαγιές και τις πλημμύρες με τεράστιους όγκους. Τα δεδομένα έχουν πλέον αλλάξει και χρειάζεται να υπάρξει προσαρμογή και ο κόσμος πρέπει να μάθει να ζει με αυτά τα φαινόμενα. Οι αλλαγές αυτές δημιουργούν την ανάγκη για νέες υποδομές με στόχο την πρόληψη αλλά χρειάζεται να υπάρχουν οι κατάλληλες μελέτες. Σχετικά με τη χρήση της τεχνολογίας έφερε ως παράδειγμα τα έξυπνα δάση ώστε να αντιμετωπιστούν οι πυρκαγιές εν τη γενέσει τους. να υπάρχουν υποδομές για να έχουμε πρόληψη στηριζόμενοι πάντοτε στις μελέτες. Πρόσθεσε ότι για την προστασία των δασών είναι απαραίτητοι οι καθαρισμοί τόσο από τους Δήμους όσο και  από τους ιδιώτες. Κατέληξε αναφέροντας ότι πρέπει να γίνουν αντιπλημμυρικά έργα και είναι απαραίτητο να υπάρξει η συνεργασία των φορέων για την αντιμετώπιση της γραφειοκρατίας.


Δελτίο Τύπου 8




- Ι. Ξιφαράς: Κατά 80% ανανέωση των λεωφορείων της Αθήνας έως τέλος του 2025

- Κ. Μακέδος: Το ΤΜΕΔΕ θα συνεχίσει να συνεισφέρει για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης



Σαφές μήνυμα ότι το «πρασίνισμα» των μεταφορών πάει μαζί με τον εκσυγχρονισμό, έστειλε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς τονίζοντας ότι οι μεταφορές αποτελούν το 1/3 του τομέα ενέργειας με την ευρεία έννοια, κατά την παρέμβασή του στο 1ο Διεθνές Συνέδριο ΤΜΕΔΕ – «Redefining the future horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο» που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου.

Στη συζήτηση με θέμα τον εκσυγχρονισμό των Μεταφορών και την Πράσινη Μετάβαση και συντονιστή τον παρουσιαστή του Action24 και δημοσιογράφο του mononews.gr Βασίλη Τσεκούρα και παρουσιαστή στο Action24, συμμετείχε και ο Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου Ιωάννης Ανδρουλάκης, ο οποίος αναφέρθηκε στους επιτελικούς στόχους καθώς και την αύξηση των δήμων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα πυροπροστασίας.


Ι. Ξιφαράς: Κατά 80% ανανέωση των λεωφορείων της Αθήνας έως τέλος του 2025

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών Ιωάννης Ξιφαράς προανήγγειλε ότι έως το τέλος του 2024 θα υπάρχει το tap and ride παντού σε όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς του ΟΑΣΑ και αυτό ανοίγει μία βεντάλια για υπηρεσίες όπως αυτές που υπάρχουν στο εξωτερικό όπου με το ίδιο κόμιστρο μπορούμε να μπαίνουμε σε λεωφορείο, ταξί, να νοικιάζουμε ηλεκτρικά πατίνια κα. Σημειώνεται ότι το σύστημα tap and ride υπάρχει σήμερα στα λεωφορεία που καλύπτουν το δρομολόγιο από και προς το αεροδρόμιο. Όπως ανέφερε ο Ι. Ξιφαράς «μέσα από αυτό το σύστημα μπορούμε να επαναξιολογήσουμε την τιμολογιακή πολιτική του κομίστρου» ώστε να δημιουργηθούν πιο δελεαστικά πακέτα.

Σχετικά με την ηλεκτροκίνηση ο Γ.Γ. Μεταφορών σημείωσε ότι το «Κινούμαι Ηλεκτρικά» αποτελεί τη ναυαρχίδα των σχετικών προγραμμάτων και πριν από όλα υπάρχει η απόφαση «με ένα γενναίο πρόγραμμα και με χρηματοδότηση να εντάξουμε και τις αστικές συγκοινωνίες στην ηλεκτροκίνηση». Στην κατεύθυνση αυτή, έκανε γνωστό ότι έως το τέλος του 2025 θα υπάρχει 80% ανανέωση λεωφορείων στην Αθήνα, ενώ έως το τέλος του 2027 με αρχές του 2028 θα έχει ανανεωθεί το σύνολο των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Παράλληλα, υπάρχει και πρόγραμμα 100 εκατ. ευρώ για ηλεκτρικά λεωφορεία στο σύνολο της Επικράτειας και σε πόλεις με αναπτυγμένο δίκτυο αστικής συγκοινωνίας όπως η Πάτρα, η Κομοτηνή και τα Ιωάννινα.

Σε σχέση με τις αεροπορικές μεταφορές και τη μεγάλη αύξηση που σημειώνεται, ο Γιάννης Ξιφαράς αναφέρθηκε στα όσα έγιναν τα προηγούμενα χρόνια και έθεσε ως επόμενο βήμα την ενίσχυση των υποδομών. Όπως σημείωσε «εργαζόμαστε στοχευμένα στα ζητήματα του island hoping με εναέρια μέσα».

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Πράσινου Ταμείου Ιωάννης Ανδρουλάκης έκανε γνωστό ότι οι Δήμοι που εντάσσονται στο πρόγραμμα πυροπροστασίας ανέρχονται πλέον στους 22. Όπως σημείωσε για την πυροπροστασία εξασφαλίστηκαν χρήματα στον προϋπολογισμός δαπανών πλέον του πλαφόν του 2%. «Πέραν των 107 εκατ. ευρώ του προϋπολογισμού δαπανών έχουμε 25 εκατ. και πιθανόν να έλθουν και άλλα» όπως ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι διατίθενται, μεταξύ άλλων, για την πυροπροστασία και στο φυσικό περιβάλλον και στην αποκατάσταση κοινόχρηστων χώρων, πρόσθεσε. Σύμφωνα με τον ίδιο οι επιτελικοί στόχοι του Πράσινου Ταμείου είναι το περιβαλλοντικό ισοζύγιο και η κλιματική ουδετερότητα όπου τα επιμέρους προγράμματα είναι προσαρμοσμένα, ενώ αποστολή του είναι η ενίσχυση της ανάπτυξης μέσω της προστασίας του περιβάλλοντος. Σύμφωνα με τον Ιωάννη Ανδρουλάκη η πράσινη μετάβαση βρίσκεται σε συνάρτηση με την ψηφιακή μετάβαση και το Πράσινο Ταμείο υπηρετεί τους αντίστοιχους άξονες προτεραιότητας και έφερε ως παράδειγμα τα ΣΒΑΚ, ενώ πρόσθεσε ότι υπάρχει προσαρμογή και στην ανάγκη για εξοικονόμηση ενέργειας μέσω των ΣΔΑΕΚ στους μεταλιγνιτικούς δήμους. Πρόσθεσε ότι το επόμενο διάστημα ολοκληρώνεται ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Πράσινου Ταμείου. Ο Ιωάννης Ανδρουλάκης έθεσε και το ζήτημα της αστικής ανθεκτικότητας για το οποίο έχουν ζητηθεί στοχευμένες προτάσεις από τους Δήμους.



Επανασχεδιάζοντας Έξυπνες και Ανθεκτικές Περιφέρειες

Στο τελευταίο ειδικό πάνελ του Συνεδρίου τέθηκαν στο επίκεντρο οι τρόποι με τους οποίους μπορούν να σχεδιαστούν έξυπνές και ανθεκτικές περιφέρειες.

Οι περιφέρειες και οι πόλεις του μέλλοντος πρέπει να είναι βιώσιμες οικονομικά, φιλικές στο περιβάλλον και κοινωνικά συμπεριληπτικές, με δικαιοσύνη, ανέφερε ο Δημήτρης Πτωχός, Περιφερειάρχης Πελοποννήσου. Έκανε λόγο για την υιοθέτηση καλών πρακτικών για πράσινες υποδομές, καλύτερους πολεοδομικούς και χωροταξικούς σχεδιασμούς, ενώ όπως είπε, οι υποδομές πρέπει να επανασχεδιαστούν για να αντέξουν τα ακραία καιρικά φαινόμενα. Ειδικότερα, ανέφερε ότι στον σχεδιασμό τους πρέπει να συμμετέχουν όλοι οι πολίτες, και να υπάρχει μία διαδικασία παρακολούθησης και αξιολόγησης. Βιώσιμες πρακτικές εφαρμόζονται στην Πελοπόννησο στους κλάδους του Τουρισμού, της πολιτιστικής κληρονομιάς στη διαχείριση υδάτων και στον πρωτογενή τομέα, με απώτερο στόχο την ουσιαστική αποκέντρωση και την αντιμετώπιση του δημογραφικού προβλήματος, όπως έκανε γνωστό.

Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο Γιώργος Χατζημάρκος, Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, οι πολίτες είναι αυτοί που πρέπει να αλλάξουν τρόπο ζωής και συνήθειες, όπως στην περίπτωση της Αστυπάλαιας και της Τήλου, όπου πρόκειται για ένα νησί μηδενικών αποβλήτων. Στη Χάλκη δοκιμάσαμε για πρώτη φορά το Greco – island και στην Ρόδο εφαρμόσαμε το φιλόδοξο πρόγραμμα Rhodes Co-lab. «Έχουμε κάνει εξαιρετικά project χωρίς να έχουν στοιχίσει στο κράτος ούτε ένα ευρώ», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «εκεί που πρέπει πρωτίστως να δουλέψουμε είναι επάνω στις αντιλήψεις και στις συνήθειες που έχουμε διαμορφώσει ως κοινωνία».

«Ζητούμενο αποτελεί να δουλεύουμε και να εξοικειωνόμαστε με νέες τεχνολογίες προκειμένου να πετυχαίνουμε μείωση κινδύνου και φυσικών καταστροφών», ανέφερε από την πλευρά το ο Φάνης Σπανός, Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας. Ανέλυσε τις δράσεις που έχει αναλάβει η Περιφέρεια με τη χρήση της ψηφιοποίησης και της καινοτομίας, προκειμένου να θωρακιστεί το περιβάλλον και η κοινωνία, «έχοντας ανοιχτά μάτια και αυτιά προκειμένου να έχουν το καλύτερο αποτέλεσμα οι συμπολίτες μας», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ επεσήμανε την ανάγκη υιοθέτηση καλών πρακτικών από το εξωτερικό.

Οι ψηφιακές πολιτικές είναι απόλυτα συνδεδεμένες με την ανθεκτικότητα μιας πόλης τόνισε από την πλευρά του ο Στέλιος Αγγελούδης δήμαρχος Θεσσαλονίκης. Επεσήμανε την ανάγκη αποκέντρωσης πόρων και αρμοδιοτήτων με την εκπόνηση ενός αντίστοιχου στρατηγικού σχεδίου, καθώς οι χρηματοδοτικές ανάγκες της πόλης φθάνουν στα 500 εκατομμύρια ευρώ για την οχύρωσή της. Όπως έκανε γνωστό, στη Θεσσαλονίκη έχει ξεκινήσει ήδη ένας τέτοιου είδους σχεδιασμός, που αφορά την ενέργεια, τις μεταφορές, τα logistics, τα κτίρια, τον δημόσιο χώρο και το περιβάλλον, ιδιαίτερα για την αντιμετώπιση του φαινομένου της θερμικής νησίδας, με ένα εκτεταμένο πρόγραμμα δενδροφύτευσης, μεταξύ άλλων.




Κ. Μακέδος: Το ΤΜΕΔΕ θα συνεχίσει να συνεισφέρει για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

«Το ΤΜΕΔΕ, μαζί με τον Τεχνικό Κόσμο, θα συνεχίσει να συνεισφέρει στον διάλογο για την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης». Αυτό δήλωσε ο Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ, Κωνσταντίνος Μακέδος κλείνοντας το 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ με θέμα: «Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις βιώσιμες στρατηγικές του αύριο» που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος και του Τεχνικού Επιμελητηρίου 13 και 14 Ιουνίου.Όπως ανέφερε ο κ. Μακέδος: «φιλοδοξούμε το Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ να αποτελέσει ένα θεσμό διαλόγου, ένα βήμα προβληματισμού, ένα φόρουμ ανοικτό με επίκεντρο αναφοράς την Ελλάδα αλλά με ματιά σε όλο τον κόσμο. Στις δύο ημέρες που πραγματοποιήθηκε το 1ό Συνέδριο που διοργανώσαμε συζητήσαμε τα δεδομένα, τα προβλήματα αλλά κυρίως τις λύσεις για την νέα πραγματικότητα που δημιουργεί κλιματική κρίση».

Σύμφωνα με τον κ. Μακέδο, «στην εποχή του ΑΙ δεν χρειάζεται να μιλάμε μόνο για τις απειλές. Οφείλουμε να βλέπουμε ξεκάθαρα τις συνέπειες της, και μετά, όλοι μαζί, να προτείνουμε λύσεις με στρατηγική, όραμα και μέθοδο. Οφείλουμε να είμαστε έτοιμοι, και ανοιχτοί στις προτάσεις των ειδικών». Όπως ανέφερε, «ειδικοί, ακαδημαϊκοί, πολιτικοί, τραπεζίτες και εξέχοντα μέλη από τον Τεχνικό Κόσμο συμμετέχοντας ως ομιλητές προσέφεραν την δική τους διάσταση σε αυτά που μας απασχολούν, κυρίως ως Τεχνικό Κόσμο, και έθεσαν την βάση ενός διαλόγου που ξεκίνησε και εμείς ως ΤΜΕΔΕ έχουμε σκοπό να κρατήσουμε ζωντανό, ανοικτό ως μια παρακαταθήκη για το Συνέδριο που σήμερα ολοκληρώνεται». Συνέχισε τονίζοντας ότι «θέλουμε αυτός ο διάλογος να συνεχιστεί και να διευρυνθεί και του χρόνο στο 2ο Συνέδριο να συνεχίσουμε στο σημείο που κλείσαμε σήμερα. Θέλω από καρδιάς να ευχαριστήσω όλους τους διεθνείς μας καλεσμένους, που συνεισέφεραν με την οπτική τους την παγκόσμια διάσταση των λύσεων που συζητούνται αναφορικά με τις συνέπειες της κλιματικής κρίσης».

«Ως Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ, δίνω την υπόσχεση ότι ως Οργανισμός δεν θα σταματήσουμε με παραγωγικό τρόπο να συνεισφέρουμε στην ευρύτερη συζήτηση για εκείνες τις πρωτοβουλίες και λύσεις που απαιτούνται στην νέα πραγματικότητα που διαβιούμε», δήλωσε κλείνοντας τις εργασίες του συνεδρίου ο κ. Μακέδος.


Το συνέδριο ολοκληρώθηκε την Παρασκευή το απόγευμα.

*******

«Redefining the Future Horizons: Σχεδιάζοντας τις Βιώσιμες Στρατηγικές του Αύριο»:

Τα πιεστικά και επείγοντα ζητήματα που έχει δημιουργήσει η κλιματική αλλαγή και οι οποίες δημιουργούν νέες προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές τράπεζες, οι κατασκευαστικές εταιρείες και ο τεχνικός κόσμος της χώρας μεταξύ άλλων, βρίσκονται το επίκεντρο των συζητήσεων. Σκοπός του συνεδρίου είναι η χαρτογράφηση και ανάδειξη αυτών των προκλήσεων, των κινδύνων και των καίριων ζητημάτων, υπό το πρίσμα της ελληνικής και παγκόσμιας εμπειρίας, αλλά και των νέων επιστημονικών δεδομένων.

Χορηγοί Συνεδρίου (αλφαβητικά ανά κατηγορία)

SILVER: ΔΕΗ

BRONZE: ARKITON, COSMOS, EUROXX, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, ΣΤΑ.ΣΥ, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

SUPPORTERS: ALANTRA, ALPHA ASSET MANAGEMENT, AS BUILD, DOT SOFT, ELDON’S, EUROBANK, GENERALI, INTRAKAT, IOLCUS, PIRAEUS BANK, ΜΤ, ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΔΟΜΗΣΗ, VODAFONE

ΕΙΔΙΚΟΙ ΧΟΡΗΓΟΙ: ΑΛΦΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ, ΕΥΑΘ, ΕΥΔΑΠ, EUROLAMP, GRANT THORNTON, ΚΟΚΚΙΝΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ, ΜΙΧΑΗΛ Μ. ΤΣΟΝΤΟΣ, NOVA, ΟΔΟΣ, ΤΕΚΑΛ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ