Νικήτρια του φετινού διαγωνισμού στο Μάλμε αναδείχτηκε η Ελβετία, η οποία κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή με μία συνολική συγκομιδή 591 βαθμών, την 3η υψηλότερη βαθμολογία νικητή με το νέο σύστημα βαθμολoγίας.
Αίσθηση όμως έχουν προκαλέσει ότι για ακόμη μία χρονιά κερδίζει το διαγωνισμό ο νικητής των επιτροπών και όχι ο νικητής του κοινού, αλλά και η τεράστια διαφορά της βαθμολογίας των επιτροπών με το κοινό αναφορικά με τη συμμετοχή του Ισραήλ.
Το gpstomusic.gr έψαξε και βρήκε και άλλες παρόμοιες βαθμολογικές ασυμφωνίες ανάμεσα σε επιτροπές και κοινό και σας παρουσιάζει τις 10 μεγαλύτερες διαφορές που έχουν σημειωθεί μέχρι σήμερα:
10. Αυστρία 2018 – 200 βαθμοί
To 2018 στη Λισαβώνα, η Αυστρία αποφασίζει με εσωτερική επιλογή να στείλει στην Πορτογαλική πρωτεύουσα τον Cesár Sampson με το τραγούδι “Nobody but you”. O Cesar μια δυνατή εμφάνιση στον τελικό κατάφερε να κερδίσει την ψήφο των επιτροπών (271 βαθμοί) αλλά στο κοινό περιορίστηκε στην 13η θέση με μόλις 71 βαθμούς. Συνολικά, η Αυστριακή συμμετοχή κατέλαβε την 3η θέση πίσω από τη Neta από το Ισραήλ (νικήτρια) και την Ελένη Φουρέιρα από την Κύπρο (2η θέση).
9. Πολωνία 2016 – 215 βαθμοί
Το 2016, o Michał Szpak, αν και δεν ήταν το φαβορί στην εθνική επιλογή της χώρας του, καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις με τη φωνή του και μαζί το εισιτήριο για τη Στοκχόλμη. Το “Color of your Life” αγαπήθηκε πολύ από το τηλεοπτικό κοινό την βραδιά του τελικού (222 βαθμοί -3η θέση) όχι όμως και από τις επιτροπές αφού περιορίστηκε με μόλις 7 βαθμούς στην προ τελευταία θέση. Παρά την τεράστια διαφορά στις δύο βαθμολογίες, η Πολωνία κατέλαβε την 8η θέση στην τελική κατάταξη.
8. Μολδαβία 2022 – 225 βαθμοί
Η Μολδαβία, το 2018 συμμετείχε στο διαγωνισμό με τους Zdob și Zdub και Advahov Brothers με το πολύ χαρούμενο και up tempo τραγούδι “Trenulețul”. Μπορεί οι επιτροπές να μη τίμησαν με την ψήφο τους το τραγούδι (20η θέση – 14 βαθμοί), το τηλεοπτικό κοινό όμως τους έδωσε την 2η υψηλότερη βαθμολογία (239 βαθμοί) και “σαν τρένο” σκαρφάλωσαν στην 7η θέση του βαθμολογικού πίνακα.
7. Φινλανδία 2023 – 226 βαθμοί
Το κοινό το αγάπησε όσα λίγα τραγούδια τα τελευταία χρόνια. Μιλάμε φυσικά για το “Cha Cha Cha” και τον μοναδικό Käärijä ο οποίος πραγματικά ξεσήκωσε το κοινό με την εμφάνιση του και με 376 βαθμούς απείλησε την πρωτοκαθεδρία της Loreen. Οι επιτροπές όμως είχαν αντίθετη άποψη και με 150 βαθμούς τον περιόρισαν στην 4η θέση χάνοντας τελικά από τη Σουηδία, η οποία δεν έλαβε κανένα 12αρι από το κοινό.
6 . Ρωσία 2016 – 231 βαθμοί
Μία από τις μεγαλύτερες αδικίες σύμφωνα με τους fan του διαγωνισμού σημειώθηκε το 2016, στη Στοκχόλμη. Η Ρωσία, με τον Sergey Lazarev σε μία σύνθεση του Δημήτρη Κοντόπουλου και με τη σκηνοθετική πινελιά του Φωκά Ευαγγελινού καταφέρνει άνετα να κερδίσει την ψήφο του κοινού με 361 βαθμούς. Οι επιτροπές όμως είχαν αντίθετη άποψη, και με 130 βαθμούς τον κατατάσσουν στην 5η θέση. Η Ρωσία τελικά τερματίζει στην 3η θέση, με την Ουκρανία να βγαίνει νικήτρια από την “καραμπόλα” της βαθμολογίας και να φτάνει για 2η φορά στη κορυφή του διαγωνισμού.
5. Σουηδία 2018 – 232 βαθμοί
Η Σουηδία το 2018, ταξιδεύει στην Πορτογαλία με μεγάλες προσδοκίες με τον Benjamin Ingrosso και με μία σκηνοθεσία η οποία θυμίζει έντονα video clip. Οι επιτροπές “ανατριχιάζουν” από την εμφάνιση του Benjamin και φτάνει μέχρι τη 2η θέση (253 βαθμοί). Το κοινό όμως του γυρνάει την πλάτη και με 21 βαθμούς κατατάσσεται 23ος στο κοινό και 7ος στο σύνολο.
4. Ρωσία 2012 – 238 βαθμοί
Το 2012 η Loreen συστήνεται για πρώτη φορά στο κοινό της Eurovision. Και ενώ οι Σουηδοί περιμένουν να κάνουν περίπατο το βράδυ του τελικού, η Ρωσία με τις Buranovskiye Babushki, ταξίδεψαν στο Αζερμπαϊτζάν με άγριες διαθέσεις. Το κοινό, ανεβάζει τη Ρωσία μέχρι τη 2η θέση με 332 βαθμούς, μόλις 11 πίσω από τη Σουηδία. Οι επιτροπές όμως, με 94 βαθμούς τις κατατάσσουν ενδέκατες και η μικρή αγωνία της Σουηδίας έλαβε γρήγορα τέλος.
3. Ουκρανία 2022 – 247 βαθμοί
Η Ουκρανία είναι σίγουρα από τις χώρες με τις περισσότερες επιτυχίες στο διαγωνισμό σε σχέση με τα χρόνια τα οποία λαμβάνει μέρος στο διαγωνισμό (πρώτη συμμετοχή το 2013 με τρεις νίκες και 13α πλασαρίσματα στην πρώτη 10αδα). Η τελευταία νίκη για τη χώρα ήρθε το 2022, στο Τορίνο. Αν και οι επιτροπές δεν της έδιναν τη νίκη με την ψήφο τους (4η θέση με 192 βαθμούς), το κοινό με είκοσι οκτώ 12αρια και 439 βαθμούς δεν άφησε κανένα περιθώριο στο Ην. Βασίλειο με τον Sam Ryder αλλά και την Ισπανία με την Chanel.
2. Νορβηγία 2019 – 251 βαθμοί
Μέχρι και το φετινό διαγωνισμό στο Μάλμε, η Νορβηγία με τους Keiino είχε τα πρωτεία της διαφοράς ανάμεσα σε επιτροπές και κοινό. Το 2019, στο Τελ Αβίβ, το κοινό χάρισε τη νίκη στους Keiino στο Televoting με 291 βαθμούς. Οι επιτροπές όμως είχαν στερήσει από νωρίς την οποιαδήποτε πιθανότητα είχε η Νορβηγία για νίκη, αφού με 40 βαθμούς τους έφεραν μόλις στην 18η θέση – και 6η στο σύνολο!
1. Ισραήλ 2024 – 271 βαθμοί
“Πρωταθλήτρια” από φέτος στην μεγαλύτερη ασυμφωνία κοινού και επιτροπών είναι η Eden Golan για το Ισραήλ, με το “Hurricane”. Η Eden με τη μοναδική φωνή της σε μια δυναμική μπαλάντα κατάφερε να συγκεντρώσει από την ψηφοφορία του κοινού, συνολικά 323 βαθμούς (2η θέση πίσω από την Κροατία). Οι επιτροπές όμως την βαθμολόγησαν με 52 βαθμούς, φέρνοντας την στην 12η θέση και 5η τελικά στο σύνολο.
Από το σύνολο των 10 συμμετοχών που κατέχουν αυτή την στιγμή τη μεγαλύτερη διαφορά κοινού με τις επιτροπές βλέπουμε ότι στις 8/10 το κοινό τις έφερε πολύ ψηλά (στο top3 της βαθμολογίας) με τις επιτροπές όμως να τις έχουν αρκετά χαμηλά (μόλις τρεις συμμετοχές κατάφεραν να είναι στο top5 των επιτροπών). Επίσης, από τις 10 αυτές συμμετοχές, μόλις μία κατάφερε τελικά να πάρει τη νίκη (Ουκρανία 2022), ενώ και οι δέκα βρέθηκαν στο top10 και συγκεκριμένα στο top8 της τελικής κατάταξης.
Τέλος, και στις δύο περιπτώσεις που οι επιτροπές είχαν πιο ψηλά τα τραγούδια σε σχέση με την ψηφοφορία του κοινού, τα έφεραν στην 1η θέση και στη 2η θέση και μάλιστα στον ίδιο διαγωνισμό (Eurovision 2018).
ΠΗΓΗ: gpstomusic.gr