Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023

Εξαφάνιση υποβρυχίου Titan: Τελείωσαν βάσει προβλέψεων τα αποθέματα οξυγόνου - Καταδύθηκαν δύο βαθυσκάφη. Σε εξέλιξη οι απέλπιδες προσπάθειες για τον εντοπισμό του

titanic_pl_arthro 

Το γαλλικό πλοίο, που μεταφέρει ρομπότ και βαθυσκάφος, τα οποία έχουν την δυνατότητα κατάδυσης ακόμα και στα 6.000 μέτρα έφθασε στην περιοχή των ερευνών για το χαμένο υποβρύχιο «Titan» που εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού, ανακοίνωσε το γαλλικό ινστιτούτο θαλασσίων ερευνών Ifremer.Στη συγκεκριμένη περιοχή, βρίσκεται και το καναδικό πλοίο «Horizon Arctic», το οποίο έχει επίσης αναπτύξει το δικό του τηλεχειριζόμενο υποβρύχιο όχημα «το οποίο έφτασε στον πυθμένα της θάλασσας και ξεκίνησε την έρευνά του για το αγνοούμενο υποβρύχιο», ανέφερε η ακτοφυλακή.

Το ερευνητικό σκάφος «Atalante» χρησιμοποιεί για πρώτη φορά ηχητικό σύστημα για την χαρτογράφηση του βυθού ώστε η έρευνα του ρομπότ να είναι περισσότερο στοχευμένη, διευκρίνισε το Ifremer.

Την άφιξη του «Atalante» στον χώρο των ερευνών και την κατάδυση του ρομπότ «Victor 6000» στον Ατλαντικό, επιχειρώντας να εντοπίσει σημάδια του «Titan», επιβεβαίωσε και η αμερικανική ακτοφυλακή. 

Το γαλλικό ρομπότ έχει τηλεκατευθυνόμενους βραχίονες με το οποίους μπορεί να κόψει καλώδια ή να κάνει άλλες μανούβρες για να απελευθερώσει κάποιο ακινητοποιημένο σκάφος. Μπορεί επίσης να καταδυθεί σε μεγαλύτερο βάθος από τα υπόλοιπα βαθυσκάφη που βρίσκονται αυτή τη στιγμή στο σημείο του ναυαγίου.

 Στο μεταξύ, λίγο μετά τις 2 το μεσημέρι (ώρα Ελλάδας) σήμανε, βάσει των προβλέψεων και της αμερικανικής ακτοφυλακής, η ώρα κατά την οποία τελείωσαν τα αποθέματα οξυγόνου που υπήρχαν στο υποβρύχιο «Titan».

Ωστόσο, η ακριβής κατάσταση στο σκάφος είναι άγνωστη και οι ειδικοί έχουν πει ότι οι προβλέψεις σχετικά με τις προμήθειες είναι «ανακριβείς» αναφορικά με τους επιβαίνοντες στο «Titan».

 Ακόμη κι αν εντοπιστεί το Titan η ανάσυρσή του στην επιφάνεια θα είναι ένα δύσκολο έργο. Αν έχει ήδη καταφέρει να επιστρέψει στην επιφάνεια, ο εντοπισμός του στην τεράστια θάλασσα θα είναι δύσκολος, ενώ είναι κλειδωμένο από έξω, κάτι που σημαίνει ότι οι επιβαίνοντες δεν μπορούν να βγουν από το βαθυσκάφος χωρίς εξωτερική βοήθεια.

Αν το Titan βρίσκεται στον βυθό, θα είναι ακόμη πιο δύσκολο να ανασυρθεί στην επιφάνεια λόγω της μεγάλης πίεσης και του πλήρους σκοταδιού που επικρατεί σε εκείνα τα βάθη.

Ερωτήματα για την ασφάλεια του βαθυσκάφους δημιουργήθηκαν το 2018 στη διάρκεια συμποσίου ειδικών της βιομηχανίας, ενώ αργότερα το ίδιο έτος ο πρώην επικεφαλής θαλάσσιων επιχειρήσεων της OceanGate, ο Ντέιβιντ Λόχριτζ, προσέφυγε δικαστικά εναντίον της εταιρείας, αφού εξέφρασε σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του Titan και απολύθηκε.

Σύμφωνα με αυτόν, το φινιστρίνι στο εμπρός μέρος του βαθυσκάφους έχει κατασκευαστεί για να αντέχει την πίεση σε 1.300 μέτρα βάθους και όχι στα 4.000 μέτρα.