Παρασκευή 15 Ιουλίου 2022

Ολοκλήρωση των εργασιών της Ολομέλειας της ΚΣΤ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων

 

 

 

 

 

 

 

Με την ομιλία του Προέδρου της Βουλής των Ελλήνων, κ. Κωνσταντίνου Τασούλα και το μήνυμα-παρέμβαση του Πρωθυπουργού, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, ολοκληρώθηκαν σήμερα, οι εργασίες της ΚΣΤ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, που πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά στην αίθουσα της Γερουσίας.

Διακόσιοι εβδομήντα έφηβοι βουλευτές από τα Λύκεια όλης της Ελλάδας, καθώς και από ελληνικά σχολεία του εξωτερικού συνεδρίασαν σε ομάδες και σε ολομέλεια, συζήτησαν με τα μέλη της Επιστημονικής Επιτροπής του προγράμματος, με ειδικούς επιστήμονες καθώς και με εκπροσώπους του Κοινοβουλίου, αφήνοντας το δικό τους «αποτύπωμα» στον Ψηφιακό Κόσμο, με κωδικό τη Δημοκρ@τία. 

Πρόεδρος Βουλής: «Οι ψηφιακές δυνατότητες είναι μέσον και όχι σκοπός»

Προεδρεύοντας στην Ολομέλεια της ΚΣΤ΄ Συνόδου της Βουλής των Εφήβων, ο Πρόεδρος της Βουλής χαρακτήρισε εντυπωσιακή την έξαρση της χρήσης των ψηφιακών μέσων λόγω της τελευταίας διετίας της πανδημίας, σημειώνοντας πως «ο ψηφιακός εξοπλισμός διευκολύνει, είναι ένας νέος ορίζοντας για όλους μας τον οποίο πρέπει να αξιοποιήσουμε». Παράλληλα όμως τόνισε ότι «πρέπει να προφυλαχτούμε από τις παρενέργειές του και επ’ ουδενί δεν μπορεί να αντικαταστήσει την πραγματική ζωή». 

Απευθυνόμενος στους 270 έφηβους βουλευτές, ο κ. Τασούλας επεσήμανε πως «ο ψηφιακός κόσμος και οι ψηφιακές δυνατότητες είναι μέσον και όχι σκοπός, είναι υπηρέτης μας και όχι κύριός μας, γιατί αν γίνει κύριος μας -και έχει γίνει σε πολλές περιπτώσεις- τότε αυτή η υποδούλωση θα είναι τραγική και θα χάναμε τον πυρήνα της ανθρωπιάς μας, ο οποίος πηγάζει από την προσωπική επαφή, είτε με τους άλλους ανθρώπους είτε με το φυσικό περιβάλλον». Και πρόσθεσε: «Ξέρετε είναι πολύ ωραίες οι σκηνές της φύσης μέσα από μια οθόνη, αλλά πολύ πιο ωραία είναι η επαφή με την ίδια τη φύση. Αυτό ποτέ να μην το ξεχνάτε».

Μήνυμα του Πρωθυπουργού προς τους έφηβους βουλευτές

Στους έφηβους βουλευτές απευθύνθηκε μέσω βιντεοσκοπημένου μηνύματος ο Πρωθυπουργός ο οποίος εξήρε τη σημασία και το έργο του θεσμού της Βουλής των Εφήβων. Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, ο θεσμός αυτός «υπηρετεί τη βασική του αποστολή, να μην μιμείται δηλαδή απλώς τις εργασίες της νομοθετικής εξουσίας, πέφτοντας στην παγίδα του στείρου κομματισμού, αλλά να αρθρώνει μια διαφορετική φωνή, μακριά από την ξύλινη γλώσσα, που δυστυχώς δεν έχει εκλείψει από το Κοινοβούλιο και να αποτελεί ένα πραγματικά εναλλακτικό βήμα έκφρασης των προβληματισμών της νεολαίας μας».

Ο κ. Μητσοτάκης είπε απευθυνόμενος στους έφηβους βουλευτές: «Αποδείξτε σε όλους εμάς, που καθόμαστε στα ίδια έδρανα, ότι τα πραγματικά προβλήματα δεν αντιμετωπίζονται με ιδεοληψίες και με στερεότυπα, ότι η πολιτικοποίηση των επιχειρημάτων δεν ταυτίζεται με την κομματικοποίηση των συνθημάτων και ότι η αντίθεση μπορεί να γίνει σύνθεση».

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων

Στις εργασίες της Ολομέλειας της Βουλής των Εφήβων συμμετείχε, εκπροσωπώντας την κυβέρνηση, η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Ζέτα Μακρή, η οποία απάντησε στα ερωτήματα των εφήβων βουλευτών.

Η κ. Μακρή συμφώνησε με τον Πρόεδρο της Βουλής πως και στην εκπαίδευση, όπως και στην πραγματική ζωή, «η τεχνολογία βοηθάει, μας φέρνει σε επικοινωνία και επαφή, όταν αυτό επιβάλλεται από υγειονομικές ή άλλες συνθήκες», σημειώνοντας, ωστόσο, ότι «η δια ζώσης επαφή, η δια ζώσης εκπαίδευση είναι αναντικατάστατες».

Η Υφυπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στις πολύ σημαντικές αποφάσεις και ενέργειες στις οποίες κλήθηκε να προχωρήσει το Υπουργείο αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις της πανδημίας, ώστε να μη σταματήσει κάθε εκπαιδευτική διαδικασία αλλά να γίνει διαδικτυακά.

Όπως υπογράμμισε, «για την αναβάθμιση του ψηφιακού εξοπλισμού μαθητών και εκπαιδευτικών δόθηκε από το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» το ποσό των 200 ευρώ σε καθέναν χωριστά», σημειώνοντας πως «περίπου μισό εκατομμύριο παιδιά, από 4 έως 24 ετών, έκαναν χρήση όπως και οι εκπαιδευτικοί μας όλοι, χωρίς να υπάρχουν οικονομικά ή άλλα κριτήρια αποκλεισμού».

Προανήγγειλε τέλος πως «θα διατεθούν 450 εκατομμύρια και πλέον από το RRF, από το Ταμείο Ανασυγκρότησης, για να υπάρξει η ψηφιακή μεταρρύθμιση και βελτίωση των υποδομών, όχι μόνον των γενικών σχολείων, αλλά και των ειδικών σχολείων και των επαγγελματικών σχολείων».

Γραφείο Τύπου & Κοινοβουλευτικής Πληροφόρησης