Την ίδια ώρα, και μέσα στην Αττική και σε κεντρικούς δρόμους επικρατεί
χάος με μποτιλιαρίσματα και αποστάσεις που σε κανονικές συνθήκες μπορεί
να χρειάζονται 20 με 40 λεπτά να γίνονται σε 2,5 ώρες.
Το σύστημα του Κέντρου κατέγραψε συμφόρηση ακόμα και σε σημεία που τις ώρες αιχμής, υπό κανονικές συνθήκες, τα οχήματα κινούνται με σχετική άνεση. Πρόκειται για την Χαμοστέρνας από την Πειραιώς μέχρι τη λεωφόρο Συγγρού, την λεωφόρο Κωνσταντινουπόλεως και την Ιερά Οδό σε όλο της το μήκος.
«Ο Κηφισός, δεν το συζητάμε, είναι όλος μποτιλιαρισμένος και τα οχήματα είναι σχεδόν ακινητοποιημένα. Δεν κινούνται απλά με χαμηλές ταχύτητες, είναι το απόλυτο κυκλοφοριακό κομφούζιο. Είναι ο μεγαλύτερος φόρτος που έχει δεχτεί το οδικό δίκτυο τουλάχιστον στο διάστημα που λειτουργεί το Κέντρο Διαχείρισης Κυκλοφορίας» προσθέτει ο Κίμων Λογοθέτης.
Η Ερμού «πλημμύρισε» από κόσμο που βγήκε για τα τελευταία ψώνια πριν την εφαρμογή των νέων περιοριστικών μέτρων. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γέμισαν φωτογραφίες από τον κατάμεστο εμπορικό πεζόδρομο της Αθήνας.
Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών μέχρι τις 3:30 μ.μ της Παρασκευής κατέγραψε μεσοσταθμική αύξηση του τζίρου της τάξης του 20%, στα καταστήματα του κέντρου.
«Πιο πολλοί ψωνίζουν εύκολα ρούχα, πουλόβερ, φόρμες, κολάν, άνετα παντελόνια. Ρούχα που μπορούν να βάλουν μέσα στο σπίτι και λίγο στη βόλτα» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η ‘Αννα Κοτσαμπασάκη, η οποία διατηρεί εμπορικό κατάστημα ένδυσης επί της οδού Λέκκα.
«Τουλάχιστον ας μας έδιναν και το Σάββατο. Σήμερα παρέλαβα εμπόρευμα 2.000 ευρώ. Πουλάω από το Instagram και το Facebook μέχρι να ανοίξω το ηλεκτρονικό μου κατάστημα αλλά δεν είναι το ίδιο με το φυσικό κατάστημα» προσθέτει.
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών μιλώντας στο ΑΠΕ διευκρινίζει πως οι εικόνες με τον κόσμο στην Ερμού δεν θα ήταν οι ίδιες αν δεν υπήρχε ο περιορισμός επισκεπτών ανάλογα με τα τετραγωνικά των καταστημάτων και πως η ζήτηση δεν αφορά όλα τα είδη.
«Μετά την ανακοίνωση του επικείμενου lockdown το καταναλωτικό κοινό στράφηκε στις επιχειρήσεις λιανικής με αποκλειστικό γνώμονα της κάλυψη συγκεκριμένο αναγκών τις οποίες δεν είχε ικανοποιήσει μέχρι τώρα. Μιλάμε για είδη πρώτης ανάγκης», τόνισε ο Σταύρος Καφούνης.
Αρκετοί καταστηματάρχες αντιμετωπίζουν πρόβλημα ακόμα και με τις κρατήσεις εμπορευμάτων. «Έχουμε πολλές κρατήσεις και ο κόσμος δεν έρχεται να τις παραλάβει. Έχουν γίνει κρατήσεις από τον προηγούμενο μήνα για να τα πάρουν όταν πληρώνονται περίπου 2 με 10 του μήνα. Στα τηλέφωνα είναι πολύ απότομοι όταν τους πήραμε, παρότι έχουν δώσει προκαταβολές» αναφέρει η Ελευθερία Καρδάμη, ιδιοκτήτρια καταστήματος γυναικείας ένδυσης, στον Πειραιά.
Με πληροφορίες από: ΑΠΕ – ΜΠΕ / Mega.