Τρίπολη, 21 Μαϊου 2020
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Ένα
περίπου μήνα πριν την έναρξη των πανελληνίων εξετάσεων 2020 το ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ
βρίσκεται κοντά στους μαθητές που ετοιμάζονται να δώσουν τη δική τους
"μάχη" και συμμερίζεται απόλυτα την αγωνία γονέων, κηδεμόνων και
καθηγητών για το τελικό αποτέλεσμα.Το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Κέντρου
μας ετοίμασε μερικές χρήσιμες συμβουλές για την καταπολέμηση του
άγχους
και ενημερώνει όλους τους ενδιαφερόμενους ότι το Τμήμα Νευροανάδρασης θα
λειτουργήσει όλο αυτό το χρονικό διάστημα - μέχρι και τη λήξη των πανελληνίων
εξετάσεων - προκειμένου οι μαθητές που επιθυμούν να λάβουν μέρος στις ειδικές
συνεδρίες που θα πραγματοποιηθούν τόσο για τη διαχείριση του στρες όσο και για
την αύξηση της απόδοσης και της συγκέντρωσης ενόψει των πανελληνίων εξετάσεων.
Το ΚΑΑ
ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ είχε ετοιμάσει ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα Νευροανάδρασης για τους
υποψήφιους φοιτητές το οποίο όμως λόγω των μέτρων που ελήφθησαν για
την πανδημία του κορωνοϊού δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει
έγκαιρα.Με χθεσινή απόφαση της Διεύθυνσης το ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ θέλοντας να βοηθήσει
τους μαθητές να πετύχουν τους στόχους τους ανο'ιγει τις πόρτες του ένα
μήνα πριν την έναρξη των εξετάσεων δίνοντας την ευκαιρία σε αυτούς που το
επιθυμούν να δηλώσουν συμμετοχή και να εκμεταλλευτούν - αξιοποιήσουν το ειδικό
ταχύρυθμο πρόγραμμα του Τμήματος Νευροανάδρασης για τους μαθητές που θα λάβουν
μέρος στις πανελλήνιες εξετάσεις σε ειδικές προνομιακές τιμές.
Όσοι
ενδιαφέρονται θα πρέπει άμεσα να τηλεφωνήσουν στο τηλεφωνικό κέντρο του
ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ ( 2716008888 ) και να κλείσουν το δικό τους ραντεβού με την
Υπεύθυνη του Τμήματος Νευροανάδρασης, Βιολόγο κ. Ευγενία
Μητροπούλου.
Παρακάτω
ακολουθούν δύο κείμενα: 1) λίγα λόγια για τη διαχείριση του άγχους μέσα από τη
Νευροανάδραση και 2) Συμβουλές για τη διαχείριση του άγχους των εξετάσεων.που
ετοίμασε ειδική επιστημονική ομάδα του ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ για να βοηθήσει όλους τους
μαθητές που ετοιμάζονται για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Ευχόμαστε σε όλους τους
υποψήφιους φοιτητές "καλή δύναμη" και "καλή επιτυχία".
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ
ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΔΡΑΣΗ.
Τις
μέρες αυτές και καθώς πλησιάζουν οι πανελλήνιες εξετάσεις, μαθητές και γονείς
κατακλύζονται από συναισθήματα αγωνίας και άγχους. Ειδικά φέτος που η προετοιμασία
γίνεται υπό την σκέπη μιας πρωτόγνωρης εμπειρίας. Το άγχος για τις
εξετάσεις είναι αναμενόμενο και λειτουργεί παραγωγικά. Τι γίνεται όμως όταν η
ανησυχία γίνεται έντονη και οδηγεί το άτομο σε μία κατάσταση
«συναγερμού»?
Οι μαθητές με έντονη την ανησυχία επίδοσης, περιγράφουν σωματικά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά συμπτώματα πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια κάποιας εξέτασης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν έντονο αίσθημα κόπωσης, πονοκεφάλους, ζαλάδα, συναισθήματα άγχους, ανησυχίας και θυμού. Καθώς επηρεάζονται η ποιότητα ύπνου και η συγκέντρωση. Μέσω της εκπαίδευσης με Νευροανάδραση ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει συνειδητά
να αντιλαμβάνεται την εκάστοτε κατάσταση στην οποία βρίσκεται και να τη ρυθμίζει, εφαρμόζοντας τις τεχνικές στις οποίες έχει εκπαιδευτεί, προς τημεγιστοποίηση της απόδοσής του.
Επιδιωκόμενοι στόχοι είναι: Διαχείριση του στρες και του άγχους, αντιμετώπιση του φόβου εξετάσεων, διατήρηση ηρεμίας κάτω από συνθήκες πίεσης, αύξηση της απόδοσης και της συγκέντρωσης, αύξηση της απόδοσης υπό πίεση και αύξηση της αυτοπεποίθησης.
«συναγερμού»?
Οι μαθητές με έντονη την ανησυχία επίδοσης, περιγράφουν σωματικά, συμπεριφορικά και συναισθηματικά συμπτώματα πριν, αλλά και κατά τη διάρκεια κάποιας εξέτασης. Συγκεκριμένα, παρουσιάζουν έντονο αίσθημα κόπωσης, πονοκεφάλους, ζαλάδα, συναισθήματα άγχους, ανησυχίας και θυμού. Καθώς επηρεάζονται η ποιότητα ύπνου και η συγκέντρωση. Μέσω της εκπαίδευσης με Νευροανάδραση ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει συνειδητά
να αντιλαμβάνεται την εκάστοτε κατάσταση στην οποία βρίσκεται και να τη ρυθμίζει, εφαρμόζοντας τις τεχνικές στις οποίες έχει εκπαιδευτεί, προς τημεγιστοποίηση της απόδοσής του.
Επιδιωκόμενοι στόχοι είναι: Διαχείριση του στρες και του άγχους, αντιμετώπιση του φόβου εξετάσεων, διατήρηση ηρεμίας κάτω από συνθήκες πίεσης, αύξηση της απόδοσης και της συγκέντρωσης, αύξηση της απόδοσης υπό πίεση και αύξηση της αυτοπεποίθησης.
Χαιρόμαστε
να σας εκπαιδεύουμε στην αυτορρύθμιση του εγκεφάλου σας!
Ξεκινάμε δυναμικά με στόχο το τρόπαιο των πανελληνίων εξετάσεων!
Ξεκινάμε δυναμικά με στόχο το τρόπαιο των πανελληνίων εξετάσεων!
Ευγενία
Μητροπούλου - Βιολόγος - Υπεύθυνη Τμήματος Νευροανάδρασης ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ
ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ
ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΑΓΧΟΥΣ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ
Η
προετοιμασία για τις εξετάσεις αποτελεί μια αρκετά απαιτητική περίοδο για τον
κύκλο ζωής μιας οικογένειας, κατά την οποία τόσο το παιδί, όσο και οι γονείς ή
τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας βιώνουν τις δικές τους ανησυχίες και εκφράζουν
τις δικές τους σκέψεις. Τι μπορούμε να κάνουμε αν παρατηρήσουμε κάποια
συμπτώματα στρες;
1. Γενικότερα, είναι πολύ χρήσιμο να εξετάσουμε κατά πόσο το γεγονός των εξετάσεων είναι τόσο αρνητικό, ή αν γι’ αυτό, ευθύνονται κάποιες σκέψεις μας. Η σχετική προσπάθεια αυτή διακρίνεται από 3 στάδια.
Α) Ακριβής εντοπισμός της πηγής του στρες.
Β) Έλεγχος και επαναξιολόγηση των σκέψεών μας. Αφού εντοπίσουμε τι είναι αυτό που μας προκαλεί στρες, καλό είναι να εξετάσουμε τις σκέψεις μας. Η αντικατάσταση αρνητικών σκέψεων με άλλες πιο θετικές και πιο προσαρμοσμένες στην πραγματικότητα, μειώνει το βαθμό στρες που βιώνουμε και βελτιώνει την αυτοεκτίμησή μας.
Γ) Εφαρμογή στρατηγικών για την επίλυση του προβλήματος. Αφού απομονώσουμε το πρόβλημα, προσπαθούμε να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε και να το επιλύσουμε, ώστε να μην καταστεί μόνιμη ή επαναλαμβανόμενη πηγή στρες.
2. Προγραμματίζουμε τον χρόνο μας.
-Κάνουμε μια λίστα υποχρεώσεων και δραστηριοτήτων.
-Αξιολογούμε την σπουδαιότητα και το βαθμό που επείγουν ή όχι.
3. Βελτιώνουμε την φυσική μας κατάσταση. Η γυμναστική, το περπάτημα, ο χορός, τα αθλήματα βοηθούν στη μείωση του στρες.
4. ΠΑΝΤΑ διατηρούμε ελεύθερο χρόνο στο καθημερινό μας πρόγραμμα και απολαμβάνουμε για λίγη ώρα κάτι που μας αρέσει και μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα.
5. Προσπαθούμε να κοιμόμαστε όσο χρειάζεται, για να νιώθουμε ξεκούραστοι.
6. Προσέχουμε τη διατροφή μας, εμπλουτίζοντας την με βιταμίνες, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και άλλα θρεπτικά στοιχεία, αποφεύγοντας το αλκοόλ, τα γλυκά και τα τυποποιημένα φαγητά.
7. Μιλάμε με κάποιο άτομο που εμπιστευόμαστε ή νιώθουμε άνετα μαζί του.
Μπορεί να δυσκολευτούμε στη αρχή, αλλά θα εκπλαγούμε από την ανακούφιση που θα νιώσουμε αργότερα. Δε διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια και να ρωτήσουμε τι θα έκαναν οι άλλοι, αν ήταν στη θέση μας.
8. Συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε και να διατηρούμε το ενδιαφέρον μας για τον επαγγελματικό μας στόχο, δίνοντας βάση στις κλίσεις, τις αξίες και τα ενδιαφέροντα μας. Θυμόμαστε ότι ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και μοναδικός!
1. Γενικότερα, είναι πολύ χρήσιμο να εξετάσουμε κατά πόσο το γεγονός των εξετάσεων είναι τόσο αρνητικό, ή αν γι’ αυτό, ευθύνονται κάποιες σκέψεις μας. Η σχετική προσπάθεια αυτή διακρίνεται από 3 στάδια.
Α) Ακριβής εντοπισμός της πηγής του στρες.
Β) Έλεγχος και επαναξιολόγηση των σκέψεών μας. Αφού εντοπίσουμε τι είναι αυτό που μας προκαλεί στρες, καλό είναι να εξετάσουμε τις σκέψεις μας. Η αντικατάσταση αρνητικών σκέψεων με άλλες πιο θετικές και πιο προσαρμοσμένες στην πραγματικότητα, μειώνει το βαθμό στρες που βιώνουμε και βελτιώνει την αυτοεκτίμησή μας.
Γ) Εφαρμογή στρατηγικών για την επίλυση του προβλήματος. Αφού απομονώσουμε το πρόβλημα, προσπαθούμε να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε για να το αντιμετωπίσουμε και να το επιλύσουμε, ώστε να μην καταστεί μόνιμη ή επαναλαμβανόμενη πηγή στρες.
2. Προγραμματίζουμε τον χρόνο μας.
-Κάνουμε μια λίστα υποχρεώσεων και δραστηριοτήτων.
-Αξιολογούμε την σπουδαιότητα και το βαθμό που επείγουν ή όχι.
3. Βελτιώνουμε την φυσική μας κατάσταση. Η γυμναστική, το περπάτημα, ο χορός, τα αθλήματα βοηθούν στη μείωση του στρες.
4. ΠΑΝΤΑ διατηρούμε ελεύθερο χρόνο στο καθημερινό μας πρόγραμμα και απολαμβάνουμε για λίγη ώρα κάτι που μας αρέσει και μας κάνει να νιώθουμε ευχάριστα.
5. Προσπαθούμε να κοιμόμαστε όσο χρειάζεται, για να νιώθουμε ξεκούραστοι.
6. Προσέχουμε τη διατροφή μας, εμπλουτίζοντας την με βιταμίνες, πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και άλλα θρεπτικά στοιχεία, αποφεύγοντας το αλκοόλ, τα γλυκά και τα τυποποιημένα φαγητά.
7. Μιλάμε με κάποιο άτομο που εμπιστευόμαστε ή νιώθουμε άνετα μαζί του.
Μπορεί να δυσκολευτούμε στη αρχή, αλλά θα εκπλαγούμε από την ανακούφιση που θα νιώσουμε αργότερα. Δε διστάζουμε να ζητήσουμε βοήθεια και να ρωτήσουμε τι θα έκαναν οι άλλοι, αν ήταν στη θέση μας.
8. Συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε και να διατηρούμε το ενδιαφέρον μας για τον επαγγελματικό μας στόχο, δίνοντας βάση στις κλίσεις, τις αξίες και τα ενδιαφέροντα μας. Θυμόμαστε ότι ο καθένας μας είναι ξεχωριστός και μοναδικός!
Δουρίδα
Ελένη - Ψυχολόγος - ΚΑΑ ΠΑΛΛΑΔΙΟΝ