Του Βλάση Τσιώτου
υποψήφιος Δημαρχος
με τον συνδυασμό
"ΑΝΑΝΕΩΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ"
Δήμου Ξυλοκάστρου - Ευρωστίνης
Το επίσημο δοκιμαστικό δρομολόγιο του
προαστιακού, που πραγματοποιήθηκε προχθές, πιστοποιεί ότι αυτό το
σπουδαίο έργο πρόκειται να λειτουργήσει στην περιοχή του Δήμου
Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. Η χαρά όλων μας είναι δεδομένη καθώς είμαστε
πια κοντά στο να έχουμε σε λειτουργία ένα σύγχρονο αναπτυξιακό έργο.
Παρατηρούμε ωστόσο ότι κάποια πράγματα δεν είναι ακόμα ξεκάθαρα και
κάποια ερωτήματα είναι σε εκκρεμότητα .
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση:
‘‘Μέχρι το Αίγιο θα φτάνει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στα τέλη Αυγούστου, από το Κιάτο που σταματάει σήμερα.‘‘
Αυτό θα έπρεπε να σημαίνει ότι τακτικά δρομολόγια, ανά μία ώρα θα φτάνουν μέχρι το Αίγιο! Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται φυσικά να συμβεί για πολλούς λόγους. Ακόμα χειρότερα, δεν μπορούν καν να προγραμματιστούν τακτικά δρομολόγια έστω και με ντιζελοκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο στην προθεσμία που τέθηκε.
Ο σταθμός του Ξυλοκάστρου είναι κατασκευασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετείται από τρεις αποβάθρες και έτσι να αποτελεί τον φυσικό τερματισμό των δρομολογίων του Προαστιακού. Αυτό σημαίνει ότι στο Ξυλόκαστρο πρέπει να φτάνουν όλα τα δρομολόγια που τώρα φτάνουν μέχρι το Κιάτο, δηλαδή ένα κάθε μία ώρα. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει μέχρι τώρα προγραμματισθεί αν και προβλέπεται από τον αρχικό σχεδιασμό.
Για την ηλεκτροκίνηση, πολύ σημαντικό ζήτημα για την ολοκλήρωση του έργου, δεν υπάρχει ακόμα σύμβαση και σαφής χρόνος περάτωσης. Ωστόσο η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Ξυλόκαστρο θα πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα του έργου.
Ο δρόμος πρόσβασης από την ΠΕΟ στο ύψος του παλαιού γηπέδου προς τον νέο σταθμό, που εξυπηρετεί ιδιαίτερα την πρόσβαση από δυτικά, όχι μόνο δεν έχει κατασκευασθεί αλλά δεν έχει καν ορατό χρόνο ολοκλήρωσης.
Πολύ σημαντική είναι επίσης η εκκρεμότητα ολοκλήρωσης του παρακαμπτηρίου δρόμου από τον κόμβο μέχρι το Δημαρχείο από την κατασκευάστρια εταιρία στο Δερβένι. Είναι βασικής σπουδαιότητας ζήτημα ο δρόμος αυτός να συνεχιστεί και με την κατασκευή γέφυρας πάνω από τον Ζαχολίτικο ποταμό, να κατευθυνθεί ανατολικά. Πρόκειται για μια σημαντική για την περιοχή υποδομή, η οποία πρέπει να αποτελέσει στρατηγικό στόχο για την νέα δημοτική θητεία.
Το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας των περιοχών κατάντη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής παραμένει σε εκκρεμότητα και δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για τις ζωές και τις περιουσίες των συμπολιτών μας. Ο τρόπος που σχεδιάστηκε η διαχείριση των ομβρίων απέτυχε στην πράξη και ήδη δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε πολλές περιοχές του Δήμου. Ας θυμηθούμε τις πολύ σοβαρές ζημιές που υπέστη το Ξυλόκαστρο και τα χωριά του τον Σεπτέμβριο του 2018 λόγω της αστοχίας των έργων. Είναι επιτακτική λοιπόν η ανάγκη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων.
Σε αυτό το βασικό πλαίσιο των διεκδικήσεων οφείλουμε να δουλέψουμε στον Δήμο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι για τον τόπο μας μια μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία μαζί. Χρειαζόμαστε συστηματική δουλειά και συνεργασία για να αποτελέσει την νέα αφετηρία για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της περιοχής μας.
Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση:
‘‘Μέχρι το Αίγιο θα φτάνει ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος στα τέλη Αυγούστου, από το Κιάτο που σταματάει σήμερα.‘‘
Αυτό θα έπρεπε να σημαίνει ότι τακτικά δρομολόγια, ανά μία ώρα θα φτάνουν μέχρι το Αίγιο! Κάτι τέτοιο δεν πρόκειται φυσικά να συμβεί για πολλούς λόγους. Ακόμα χειρότερα, δεν μπορούν καν να προγραμματιστούν τακτικά δρομολόγια έστω και με ντιζελοκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο στην προθεσμία που τέθηκε.
Ο σταθμός του Ξυλοκάστρου είναι κατασκευασμένος με τέτοιο τρόπο ώστε να εξυπηρετείται από τρεις αποβάθρες και έτσι να αποτελεί τον φυσικό τερματισμό των δρομολογίων του Προαστιακού. Αυτό σημαίνει ότι στο Ξυλόκαστρο πρέπει να φτάνουν όλα τα δρομολόγια που τώρα φτάνουν μέχρι το Κιάτο, δηλαδή ένα κάθε μία ώρα. Δυστυχώς κάτι τέτοιο δεν έχει μέχρι τώρα προγραμματισθεί αν και προβλέπεται από τον αρχικό σχεδιασμό.
Για την ηλεκτροκίνηση, πολύ σημαντικό ζήτημα για την ολοκλήρωση του έργου, δεν υπάρχει ακόμα σύμβαση και σαφής χρόνος περάτωσης. Ωστόσο η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Ξυλόκαστρο θα πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα του έργου.
Ο δρόμος πρόσβασης από την ΠΕΟ στο ύψος του παλαιού γηπέδου προς τον νέο σταθμό, που εξυπηρετεί ιδιαίτερα την πρόσβαση από δυτικά, όχι μόνο δεν έχει κατασκευασθεί αλλά δεν έχει καν ορατό χρόνο ολοκλήρωσης.
Πολύ σημαντική είναι επίσης η εκκρεμότητα ολοκλήρωσης του παρακαμπτηρίου δρόμου από τον κόμβο μέχρι το Δημαρχείο από την κατασκευάστρια εταιρία στο Δερβένι. Είναι βασικής σπουδαιότητας ζήτημα ο δρόμος αυτός να συνεχιστεί και με την κατασκευή γέφυρας πάνω από τον Ζαχολίτικο ποταμό, να κατευθυνθεί ανατολικά. Πρόκειται για μια σημαντική για την περιοχή υποδομή, η οποία πρέπει να αποτελέσει στρατηγικό στόχο για την νέα δημοτική θητεία.
Το εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα της αντιπλημμυρικής προστασίας των περιοχών κατάντη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής παραμένει σε εκκρεμότητα και δημιουργεί σοβαρούς κινδύνους για τις ζωές και τις περιουσίες των συμπολιτών μας. Ο τρόπος που σχεδιάστηκε η διαχείριση των ομβρίων απέτυχε στην πράξη και ήδη δημιουργεί σοβαρά προβλήματα σε πολλές περιοχές του Δήμου. Ας θυμηθούμε τις πολύ σοβαρές ζημιές που υπέστη το Ξυλόκαστρο και τα χωριά του τον Σεπτέμβριο του 2018 λόγω της αστοχίας των έργων. Είναι επιτακτική λοιπόν η ανάγκη για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των αναγκαίων αντιπλημμυρικών έργων.
Σε αυτό το βασικό πλαίσιο των διεκδικήσεων οφείλουμε να δουλέψουμε στον Δήμο Ξυλοκάστρου – Ευρωστίνης. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος είναι για τον τόπο μας μια μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία μαζί. Χρειαζόμαστε συστηματική δουλειά και συνεργασία για να αποτελέσει την νέα αφετηρία για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια της περιοχής μας.