Η τρίτη απόπειρα εξαγοράς από τη Meredith Corp. στέφθηκε με επιτυχία και η νεοϋορκέζικη εταιρεία των περιοδικών Time, Sports Illustrated και People γύρισε σελίδα. Ο ρόλος των αδελφών Κοχ στο deal
Το ντιλ έκλεισε και έπειτα από σχεδόν 100 χρόνια ζωής, ένας μύθος στο χώροτων εκδοτικών οίκων, η Time Inc., που μετρά περισσότερους από 100 τίτλους περιοδικών, μεταξύ των οποίων το Time, το Fortune, το People και το Sports Illustrated, πέρασε στην ιδιοκτησία της ανταγωνίστριας Μeredith Corp. Kάποιοι, όπως οι Νew York Τimes, έσπευσαν να μιλήσουν για την αρχή του τέλους ενός από τους διασημότερους εκδοτικούς οίκους της Νέας Υόρκης, για το τέλος μίας ολόκληρης εποχής με κύρια χαρακτηριστικά την επένδυση στις υψηλού επιπέδου φωτογραφίες και τη φιλόδοξη δημοσιογραφία. Αλλοι πάλι άρχισαν να αναρωτιούνται ήδη ποια θα είναι η επόμενη ημέρα για τα περιοδικά – «ναυαρχίδες» του: το Time και το Fortune.
Και αυτό γιατί για να «κλειδώσει» η συμφωνία, χρειάστηκε η ένεση ρευστού (συνολικά 650 εκατομμύρια δολάρια) από την Koch Industries των αδελφών Κοχ, ισχυρών εκπροσώπων του συντηρητικού λόμπι στις ΗΠΑ και παραδοσιακών χρηματοδοτών των Ρεπουμπλικανών (αν και όχι του ίδιου του Ντόναλντ Τραμπ). Ενδεικτικές των επιφυλάξεων που γεννήθηκαν στο άκουσμα της ανάμειξης των αδελφών Κοχ στην εξαγορά της Time Inc, είναι οι αντιδράσεις που είχε προκαλέσει το 2013 η φήμη -και μόνο- για την πρόθεσή τους να εξαγοράσουν τις εφημερίδες Los Angeles Times και Chicago Tribune, πυροδοτώντας ακόμα και διαδηλώσεις από αναγνώστες των δύο εντύπων.
Με έδρα την Αϊόβα, η Meredith Corporation είχε κάνει ήδη δύο ανεπιτυχείς προσπάθειες επιθετικής εξαγοράς υπό το βάρος των οικονομικών δυσκολιών που αντιμετώπιζε η Time λόγω της κάμψης των διαφημιστικών εσόδων μετά την αποχώρηση από τον γιγαντιαίο όμιλο μέσων ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Time Warner τον Μάιο του 2014.
H Meredith έχει στην ιδιοκτησία της 17 τηλεοπτικούς σταθμούς με reach που αγγίζει περίπου τα 12 εκατομμύρια νοικοκυριά στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ μεταξύ των τίτλων περιοδικών και των ιστοσελίδων συγκαταλέγονται τα «Better Homes & Gardens», «Family Circle» και «Allrecipes» (περιοδικά δηλαδή με τελείως διαφορετικό κοινό σε σχέση με αυτά της Time Inc.). Σύμφωνα με τις προσδοκίες των υπευθύνων του ομίλου, η εξαγορά θα του διασφαλίσει πρόσβαση σε αναγνωστικό κοινό 135 εκατ. ανθρώπων, καθώς και πληρωμένη κυκλοφορία περίπου 60 εκατ. αντιτύπων.
Ειδικά για τις ανησυχίες που προκάλεσε η συμμετοχή των αδελφών Κοχ στη συμφωνία, ο νέος ιδιοκτήτης των Time και Fortune έσπευσε να διαβεβαιώσει ότι δεν θα έχουν καν θέση στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας, ενώ δεν θα μπορούν με κανένα τρόπο να επηρεάσουν τη δουλειά των συντακτών. Από την πλευρά του εκπρόσωπος της Koch Industries απέφυγε να διευκρινίσει τους λόγους που αποφασίστηκε η συγκεκριμένη επενδυτική κίνηση και αρκέστηκε να πει ότι πρόκειται για μια «μη επιθετική επένδυση» που δεν περιλαμβάνει εκπροσώπηση σε διοικητικά συμβούλια ή στο κομμάτι της διοίκησης.
Όπως πολλοί από τους ανταγωνιστές της, η Time Inc. δεν κατάφερε να αντεπεξέλθει στις αλλαγές και τις απαιτήσεις της ψηφιακής εποχής. Διαφωνίες σε διοικητικό επίπεδο και απόπειρες αντιμετώπισης των οικονομικών δυσκολιών που ανέκυψαν, μέσω μείωσης του κόστους οδήγησαν σε αποχωρήσεις κορυφαίων στελεχών και υπογραφών. Η «αιμορραγία» αυτή άφησε την εταιρεία χωρίς πλάνο διαδοχής και μοιραία οδηγήθηκε στην αποδοχή της πρότασης εξαγοράς από την ανταγωνιστική Meredith.
Πίσω στο 1922, το περιοδικό Τime δημιουργήθηκε μετά από μία απλή ιδέα των ιδρυτών της Time Inc., Henry R. Luce και Briton Hadden. Μέχρι τότε κανένα περιοδικό δεν ανταποκρινόταν στις απαιτήσεις του πολυάσχολου αναγνώστη που επιθυμούσε να μένει ενημερωμένος και το Time ήρθε να καλύψει αυτό το κενό.
Το 2013, όταν η Meredith εξέταζε το ενδεχόμενο εξαγοράς της Time Inc., oι διαπραγματεύσεις φέρεται να κατέληξαν σε αδιέξοδο επειδή ο όμιλος της Αϊόβα δεν επιθυμούσε να αγοράσει το Τime και άλλους τρεις από τους διασημότερους τίτλους περιοδικών: Fortune, Money και Sports Illustrated. Σήμερα παραμένει αδιευκρίνιστο τι αλλαγές (και αν) πρόκειται να κάνει η διοίκηση της νέας εταιρείας.
Τα τελευταία χρόνια επίσης, η Time επέμεινε να επενδύει στην τεχνολογία βίντεο, εξαγοράζοντας ακόμα και την εταιρεία που βρίσκεται πίσω από το κοινωνικό δίκτυο Myspace. Μένει να αποδειχθεί αν η επενδυτική επιλογή αυτή είναι αρκετή για την ανάκαμψη της εταιρείας που τον τελευταίο αιώνα καθόρισε εν πολλοίς τον αμερικανικό τρόπο ζωής. Οι άνθρωποι της Meredith πάντως το ελπίζουν…
protagon.gr