24.11.2016
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΥΛΑ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕΣΑΙΩΝΑΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΥΛΑ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ
Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Εκπαίδευση στην Ελλάδα, αποτελεί πλήρη δικαίωση όλων όσων τα τελευταία χρόνια με συνεχείς παρεμβάσεις τους στο δημόσιο πεδίο διαπίστωναν την σταδιακή υποβάθμιση του εκπαιδευτικού μας συστήματος με αντιμεταρρυθμιστικές επιλογές όλων των κυβερνήσεων προεξαρχούσης αυτής των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ καθώς και των ηγεσιών του υπουργείου Παιδείας μετά την επιτυχή υπουργία της Άννας Διαμαντοπούλου.
Τα αποτελέσματα της έκθεσης της Επιτροπής προκαλούν τουλάχιστον θλίψη. Πιο συγκεκριμένα διαπιστώνεται ότι:
1. Τα ελληνικά σχολεία ακόμα δεν διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης. Όποιες δειλές προσπάθειες ξεκίνησαν στο παρελθόν ματαιώθηκαν υπό την πίεση των πανίσχυρων συντεχνιών των διδασκόντων στο κομματικό σύστημα.
2. Το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών των σχολικών μονάδων, το οποίο συνιστά πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία και εφαρμόστηκε το 2015 από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ περιορίζει την ανεξαρτησία τους στη διοίκηση των σχολείων καθώς μεγαλώνει η σχέση εξάρτησης με τους ψηφοφόρους καθηγητές.
3. Ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου που εισήχθηκε επί Υπουργίας Φίλη αποτελεί μια λιγότερο ποιοτική και φιλόδοξη εκδοχή του νέου ολοήμερου σχολείου που προβλεπόταν παλαιότερα (πάλι από τη Διαμαντοπούλου), ενώ είχε ψευδώς προβληθεί ως το ακριβώς αντίθετο.
4. Δεν προχώρησε η διαδικασία συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνονται οι αναγκαίες για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος οικονομίες κλίμακας στον αριθμό διδασκόντων και εκπαιδευτικών υποδομών.
5. Οι αλλαγές στον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ με την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης περιόρισαν εκτός των άλλων αρνητικών επιπτώσεων σημαντικά την αυτονομία των ελληνικών Πανεπιστημίων.
6. Οι αλλαγές στην εκλογή του ακαδημαϊκού προσωπικού συνετέλεσαν στην ποιοτική υποβάθμιση ΑΕΙ καιΤΕΙ και
7. Η κατάργηση της διαγραφής των αιώνιων φοιτητών θα οδηγήσει σε νέα αύξηση της μέσης διάρκειας σπουδών, η οποία στην Ελλάδα είναι από τις υψηλότερες παγκοσμίως.
Όλα τα παραπάνω κατά την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οδηγούν σε περαιτέρω επιδείνωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων του συστήματός μας.
Είναι επομένως αναγκαίο στο χώρο της εκπαίδευσης να συνεχιστεί από τις προοδευτικές δυνάμεις η προσπάθεια οικοδόμησης μιας μεγάλης μεταρρυθμιστικής συμμαχίας που αφενός θα ανακόψει την οπισθοδρόμηση προς σοβιετικού τύπου εκπαιδευτικά μοντέλα και αφετέρου θα θέσει στο δημόσιοδιάλογο τις αναγκαίες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις για την επανεκκίνηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Γεωργία Πανοπούλου
Εκπρόσωπος Τύπου ΔΡΑΣΗΣ
Τα αποτελέσματα της έκθεσης της Επιτροπής προκαλούν τουλάχιστον θλίψη. Πιο συγκεκριμένα διαπιστώνεται ότι:
1. Τα ελληνικά σχολεία ακόμα δεν διαθέτουν σύστημα αξιολόγησης. Όποιες δειλές προσπάθειες ξεκίνησαν στο παρελθόν ματαιώθηκαν υπό την πίεση των πανίσχυρων συντεχνιών των διδασκόντων στο κομματικό σύστημα.
2. Το νέο σύστημα επιλογής διευθυντών των σχολικών μονάδων, το οποίο συνιστά πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία και εφαρμόστηκε το 2015 από τη συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ περιορίζει την ανεξαρτησία τους στη διοίκηση των σχολείων καθώς μεγαλώνει η σχέση εξάρτησης με τους ψηφοφόρους καθηγητές.
3. Ο νέος τύπος ολοήμερου σχολείου που εισήχθηκε επί Υπουργίας Φίλη αποτελεί μια λιγότερο ποιοτική και φιλόδοξη εκδοχή του νέου ολοήμερου σχολείου που προβλεπόταν παλαιότερα (πάλι από τη Διαμαντοπούλου), ενώ είχε ψευδώς προβληθεί ως το ακριβώς αντίθετο.
4. Δεν προχώρησε η διαδικασία συγχωνεύσεων των σχολικών μονάδων με αποτέλεσμα να μην επιτυγχάνονται οι αναγκαίες για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος οικονομίες κλίμακας στον αριθμό διδασκόντων και εκπαιδευτικών υποδομών.
5. Οι αλλαγές στον τρόπο διοίκησης των ΑΕΙ με την κατάργηση των Συμβουλίων Διοίκησης περιόρισαν εκτός των άλλων αρνητικών επιπτώσεων σημαντικά την αυτονομία των ελληνικών Πανεπιστημίων.
6. Οι αλλαγές στην εκλογή του ακαδημαϊκού προσωπικού συνετέλεσαν στην ποιοτική υποβάθμιση ΑΕΙ καιΤΕΙ και
7. Η κατάργηση της διαγραφής των αιώνιων φοιτητών θα οδηγήσει σε νέα αύξηση της μέσης διάρκειας σπουδών, η οποία στην Ελλάδα είναι από τις υψηλότερες παγκοσμίως.
Όλα τα παραπάνω κατά την Έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής οδηγούν σε περαιτέρω επιδείνωση των εκπαιδευτικών αποτελεσμάτων του συστήματός μας.
Είναι επομένως αναγκαίο στο χώρο της εκπαίδευσης να συνεχιστεί από τις προοδευτικές δυνάμεις η προσπάθεια οικοδόμησης μιας μεγάλης μεταρρυθμιστικής συμμαχίας που αφενός θα ανακόψει την οπισθοδρόμηση προς σοβιετικού τύπου εκπαιδευτικά μοντέλα και αφετέρου θα θέσει στο δημόσιοδιάλογο τις αναγκαίες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις για την επανεκκίνηση του εκπαιδευτικού μας συστήματος.
Γεωργία Πανοπούλου
Εκπρόσωπος Τύπου ΔΡΑΣΗΣ