Παρασκευή 12 Αυγούστου 2016

Κορίνθου Διονύσιος: «ντόρος» αντιεκκλησιαστικός και άδικος

ντόρος
 «Αξίζει τον κόπο για ένα «πενηντάρικο» να προσλαμβάνεις δικηγόρο για να εκδικηθείς τον κακό παπά ή τον κακό επίτροπο ή την διδούσα Χάρι του Θεού Εκκλησία;» Ο μητροπολίτης Κορίνθου εξηγεί πώς ένα κατασκευασμένο θέμα των ημερών επιχειρεί να πλήξει την εικόνα της Εκκλησίας. 

Την Αρχιερατική Περιφέρεια Σικυώνος και συγκεκριμένα το χωριό Σούλι επισκέφτηκε στα πλαίσια του καταρτισθέντος προγράμματός του, προχθές το απόγευμα, Τετάρτη 10 Αυγούστου, ο Μητροπολίτης κ. Διονύσιος, πλαισιωμένος από τους συνοδούς Κληρικούς του και τον Εφημέριο του Ι. Ναού Κοιμήσεως της Θεοτόκου Κιάτου, Αιδεσ. Πρωτ/ρο π. Όθωνα Νίκα, προκειμένου να χοροστατήσει στην Ι. Ακολουθία του Μικρού Παρακλητικού Κανόνος.

Τον Θείο λόγο κήρυξε ο Κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών κ. Απόστολος Νικολαΐδης, ο οποίος αναφέρθηκε στην ανιδιοτελή και άνευ όρων μεσιτεία της Υπεραγίας Θεοτόκου προς τον Κύριο μας Θεό μας υπέρ της σωτηρίας των ψυχών μας.
Εξ αφορμής του κηρύγματος του κ. Νικολαΐδη ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας απευθύνθηκε, «πατρικώ τω τρόπω», στους παρισταμένους πιστούς και ομίλησε για το θέμα, που εσχάτως άρχισε να απασχολεί έντονα την κοινωνία μας, αυτό του «φιλοδωρήματος» στους Ι. Ναούς, και στους διακονούντες σε αυτούς για την τέλεση των Ι. Μυστηρίων. Αφού αρχικώς ξεκαθάρισε για ακόμη μία φορά ότι η πάγια αντίληψη και θέση της Εκκλησίας μας, της Ι. Μητροπόλεώς μας αλλά και της Ι. Συνόδου της Εκκλησίας της Ελλάδος είναι να μην απαιτούνται από κανέναν χρήματα για την τέλεση ιεροπραξιών, εξέφρασε την απορία του για το γεγονός ότι τώρα τελευταία αυτό το έθιμο του λαού μας, που έχει τις ρίζες του στις απαρχές του Χριστιανισμού, άρχισε να προκαλεί τις κατευθυνόμενες «κορώνες» και την πρόκληση αρνητικών εντυπώσεων με εμφανείς πλην αναπόφευκτες αντιεκκλησιαστικές στοχεύσεις και επιδιώξεις.
Συγκεκριμένα, διερωτήθηκε σ’ αυτό το σημείο ο Σεβ. Ποιμενάρχης μας:
  1. Η από πολλών ετών συνήθεια και ανάγκη των πιστών να αφήνουν κάτι ελάχιστο από το υστέρημά τους σε αυτούς που προσεύχονται γι’ αυτούς πότε εξέπνευσε και υπό ποιών ηγητόρων τις κατευθύνσεις;
  2. Δεν πρόκειται περί πραγματικών εξόδων που γίνονται κατά την διάρκεια των Ι. Μυστηρίων; Δηλαδή, δεν καταναλώνεται ρεύμα, δεν απασχολούνται ιεροψάλτης, νεωκόρος, καθαρίστρια; Συνεπώς, γιατί θεωρείται πια τόσο απαράδεκτο και τόσο απεχθές να αφήσουμε κάτι στην Εκκλησία όταν η κρίση χτυπά την ζωή και των Κληρικών, οι οποίοι με τον μικρό μισθό τους δεν μπορούν να ζήσουν τις συνήθως πολυμελείς οικογένειες τους, οι οποίες μαστίζονται και από την ανεργία;
  3. Το μικρό, ασήμαντο «φιλοδώρημα» προς την Εκκλησία τι θέση καταλαμβάνει στον προϋπολογισμό εξόδων χιλιάδων ευρώ, που σπαταλά μια οικογένεια για ρούχα, λουλούδια, δεξιώσεις και όλα τ’ άλλα, που συνηθίζονται σε αυτές τις περιπτώσεις; Γιατί αυτή η υπερβολή μόνο προς το μικρό «φιλοδώρημα» της Εκκλησίας και ποιους εξυπηρετεί;
  4. Οι ύβρεις, τα εξώδικα και οι αγωγές (!), που εσχάτως έχουν γίνει μόδα, συνάδουν αφενός με την μικρή αξία του προσφερομένου ποσού και αφετέρου με το μέγεθος της πράξης του υποτιθέμενου αδικήματος αλλά και την ιερότητα που πρέπει να συνοδεύει ένα Ι. Μυστήριο; Δηλαδή, αξίζει τον κόπο για ένα «πενηντάρικο» να προσλαμβάνεις δικηγόρο για να εκδικηθείς τον κακό παπά ή τον κακό επίτροπο ή την διδούσα Χάρι του Θεού Εκκλησία;
Ασφαλώς και τα ερωτήματα είναι ρητορικά, επεσήμανε ο Μητροπολίτης Κορίνθου, καθώς  οποιοσδήποτε άνθρωπος κατανοεί την πραγματικότητα και την ουσία του κατασκευασμένου θέματος. Είναι πλέον εμφανές και δεν επιδέχεται καμία αμφισβήτηση, ότι ο «ντόρος», που σηκώνεται εσχάτως, επί του συγκεκριμένου ζητήματος είναι κατευθυνόμενος, αντιεκκλησιαστικός και άδικος. Όπως είναι ξεκάθαρο από την πλευρά της επίσημης Εκκλησίας, ότι δεν αρμόζει σε κανέναν από τους διακονούντες στους Ι. Ναούς η απαίτηση χρημάτων για την τέλεση ιεροπραξιών. Αυτό  είναι το ίδιο ξεκάθαρο ότι δεν αρμόζει σε έναν πιστό Ορθόδοξο Χριστιανό να «βαρυγκωμά» ή ακόμη περισσότερο να υβρίζει και να διασύρει τους ιερείς για να μην δώσει ό, τι αυτός επιλέξει από το υστέρημά του. Και η επίκληση του μη εξαναγκασμού εκ του νόμου για την καταβολή χρημάτων, στην προκειμένη περίπτωση δεν αποτελεί και ηθική επιβράβευση για αυτόν που το επικαλείται.
Ο μητροπολίτης Κορίνθου κατέληξε διευκρινίζοντας με εμφανή παρακλητικό αλλά και πνευματικό τρόπο προς το ποίμνιό του ότι μπορεί να απαγορεύει στους ιερείς της Ι. Μητροπόλεως να ζητούν οικονομικά ανταλλάγματα για ιεροπραξίες αλλά αυτό σε καμμία περίπτωση δεν απαγορεύει στους πιστούς, εάν έχουν την δυνατότητα, να αφήσουν κάτι στην Εκκλησία για την συντήρηση, λειτουργία των Ναών και δια της συνδρομής των συνέχισης του πολυσχιδούς φιλανθρωπικού, κοινωνικού, Λειτουργικού και Ποιμαντικού έργου της Ι. Μητροπόλεως.