Έως το τέλος Ιουλίου θα δοθεί στην κυκλοφορία ο αυτοκινητόδρομος της
Ολυμπίας Οδού έως το Κιάτο και το πρώτο δεκαήμερο του Αυγούστου θα
δοθούν στις κυκλοφορία και οι δύο σήραγγες Δερβενίου στον
αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Πάτρα, τόνισε στις δηλώσεις του ο Γενικός
Γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες, ολοκληρώνοντας την
επίσκεψή του στα εργοτάξια της Ολυμπίας Οδού.
Προηγήθηκε ενημέρωση από τον Γενικό Γραμματέα σε σχέση με την εξέλιξη των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Πάτρα και στη συνέχεια επιθεώρηση στα εργοτάξια στις σήραγγες του Δερβενίου και στο χώρο των αρχαιολογικών εργασιών στο Καμάρι. Παρόντες ήταν ο Βουλευτής Κορινθίας Γ. Ψυχογιός, ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Π. Καλλίρης, οι 4 Δήμαρχοι των Δήμων από τους οποίους διέρχεται η Ολυμπία Οδός, Κορινθίων Α. Πνευματικός, Βέλου – Βόχας Α. Παπακυριάκος, Σικυωνίων Σ. Σταματόπουλος και Ξυλοκάστρου Η. Ανδρικόπουλος και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών.
Προηγήθηκε ενημέρωση από τον Γενικό Γραμματέα σε σχέση με την εξέλιξη των εργασιών στον αυτοκινητόδρομο Κόρινθος - Πάτρα και στη συνέχεια επιθεώρηση στα εργοτάξια στις σήραγγες του Δερβενίου και στο χώρο των αρχαιολογικών εργασιών στο Καμάρι. Παρόντες ήταν ο Βουλευτής Κορινθίας Γ. Ψυχογιός, ο Αντιπεριφερειάρχης Κορινθίας Π. Καλλίρης, οι 4 Δήμαρχοι των Δήμων από τους οποίους διέρχεται η Ολυμπία Οδός, Κορινθίων Α. Πνευματικός, Βέλου – Βόχας Α. Παπακυριάκος, Σικυωνίων Σ. Σταματόπουλος και Ξυλοκάστρου Η. Ανδρικόπουλος και υπηρεσιακοί παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών.
Παράλληλα, ανακοίνωσε την κατασκευή παράπλευρου δρόμου από την
Αρχαία Κόρινθο έως το Κιάτο, που θα έχει ολοκληρωθεί ως το τέλος του
χρόνου, για την αποσυμφόρηση της παλαιάς εθνικής οδού, που αποτελούσε
αίτημα των κατοίκων και των φορέων της δυτικής Κορινθίας, η κατασκευή
του οποίου έχει ξεκινήσει. Επιπλέον, υπογράμμισε ότι θα τηρηθούν στο
έπακρο τα χρονοδιαγράμματα και θα ολοκληρωθεί η Ολυμπία Οδός το Μάρτιο
του 2017 και τον προσεχή Οκτώβριο θα ολοκληρωθεί πλήρως ο
αυτοκινητόδρομος του Μορέα με την περιμετρική της Καλαμάτας, ενώ
μεθαύριο ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης θα δώσει
στην κυκλοφορία τον κόμβο και την συνδετήρια οδό της Μεγαλόπολης.
«Είναι πια ορατό δια γυμνού οφθαλμού ότι έχουμε ένα διαφορετικό τοπίο σ' αυτόν τον κρίσιμο αυτοκινητόδρομο. Υπάρχει μια εντατικοποίηση και επιτάχυνση των εργασιών σε όλο το μέτωπο του οδικού άξονα Κόρινθος - Πάτρα, που μας επιτρέπει να εκφράσουμε την απόλυτη ικανοποίηση κατά την επίσκεψή μας στο έργο» ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Πρόσθεσε ότι «για τον αυτοκινητόδρομο το κρίσιμο ορόσημο του Μαρτίου του 2017 θα κρατηθεί και το στοίχημα της ολοκλήρωσης του έργου θα κερδηθεί για τους έλληνες πολίτες που από το υστέρημά τους χρηματοδοτούν αυτό το σημαντικό έργο υποδομής». Ο γενικός γραμματέας ανακοίνωσε ότι τηρείται με ευλάβεια το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου και εντός του Ιουλίου θα παραδοθεί το αυτοτελές τμήμα από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως τα διόδια του Κιάτου, μήκους 19 χιλιομέτρων και εντός του πρώτου δεκαημέρου του Αυγούστου θα γίνει η παράδοση στην κυκλοφορία και των δύο σηράγγων του Δερβενίου. Σημειώνοντας, «αυτό σημαίνει ότι και το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, αλλά και η συμφωνία που μας οδηγεί στην κατάκτηση ολοκλήρωσης του δρόμου το Μάρτιο του 2017 είναι εφαρμόσιμη και υλοποιήσιμη και μέρα με τη μέρα την κατακτάμε».
Ο Γιώργος Δέδες ανακοίνωσε ακόμη την κατασκευή παράπλευρου δρόμου από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως το Κιάτο, μήκους 20 χιλιομέτρων και υπογράμμισε, «πρόκειται για έργο σημαντικό για τα δεδομένα του νομού Κορινθίας, που δέχτηκαν οι κατασκευαστές, αν και στην αρχική σύμβαση δεν προβλεπόταν. Η κατασκευή ενός service road, από την Κόρινθο έως το Κιάτο, παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο, θα αποσυμφορήσει την παλαιά εθνική οδό Πατρών - Κορίνθου η οποία είναι από τους πλέον κορεσμένους δρόμους του οδικού δικτύου, χωρίς οδική ασφάλεια και με τεράστια προβλήματα συντήρησης».
Εξήγησε ότι έχει ξεκινήσει η κατασκευή του παράπλευρου αυτού δρόμου και θα μπορούσε να συνεχιστεί είπε, με πολύ πιο έντονους ρυθμούς, αλλά έχουν αποδεχτεί το αίτημα των καλλιεργητών της περιοχής ειδικά αυτή την περίοδο που ‘'δένει'' ο καρπός του σταφυλιού να μην υπάρχει μεγάλη σκόνη που επιβαρύνει και θα καταστρέψει τις καλλιέργειες. Επεσήμανε πως γίνεται διακριτικά η εκτέλεση του έργου αυτό το διάστημα, αλλά ο στόχος να ολοκληρωθεί και ο παράπλευρος δρόμος ως το τέλος του χρόνου θα επιτευχθεί.
Ταυτόχρονα ο γενικός γραμματέας δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ικανοποίησή του, γιατί τόσο στο χρονοδιάγραμμα όσο και σε επίπεδο συμφωνηθέντων οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν ανταποκριθεί πλήρως στο σύνολό τους και ρυθμοί είπε, που έχουν σήμερα τα έργα είναι κάτι δυσθεώρητο και απίστευτο για τα προηγούμενα χρόνια. Μάλιστα ο κ. Δέδες ανέφερε ότι στις αρχές του 2015 που πήγε στο υπουργείο ο κ. Σπίρτζης και ο ίδιος ανέλαβε την Γενική Γραμματεία Υποδομών, οι ρυθμοί απορρόφησης ήταν τέτοιοι που αντιστοιχούσαν σε οικονομικές καταβολές 4 με 6 εκατ. ευρώ το μήνα και σήμερα, τον τελευταίο μήνα, οι καταβολές άγγιξαν τα 30 εκατ. ευρώ. Επανέλαβε ότι το μεγάλο στοίχημα του Μαρτίου του 2017 θα κατακτηθεί και όλα τα ενδιάμεσα χρονικά ορόσημα θα υλοποιηθούν στο έπακρο.
Αναφορικά με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου του Μορέα ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι, «τα χρονοδιαγράμματα όχι απλά έχουν τηρηθεί πλήρως, αλλά πολλές φορές είμαστε πιο μπροστά και πιο έγκαιρα έτοιμοι σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε ανακοινώσει». Προσθέτοντας, «είχαμε πει ότι εντός του Ιουλίου θα παραδοθεί ο κόμβος της Μεγαλόπολης και πράγματι μεθαύριο Πέμπτη δίνουμε στην κυκλοφορία αυτό το σημαντικό για την Μεγαλόπολη δρόμο και το ίδιο θα ισχύσει σε όλο το Μορέα και για την περιμετρική της Καλαμάτας».
Επιπλέον για την περιμετρική της Καλαμάτας ο κ. Δέδες τόνισε ότι, «να μην ξεχνάμε ότι πολλές πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες έγιναν σε αυτό το κομμάτι του οδικού άξονα του Μορέα, ακριβώς για να ικανοποιηθούν τοπικά αιτήματα, που αφορούσαν είτε τον πλήρη κόμβο Καρέλια, είτε τον πλήρη κόμβο Λέικων, είτε προσβάσεις και τρόπους εισόδου - εξόδου, που απέκτησαν δικαιολογημένα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών».
Κλείνοντας τόνισε ότι, «και με τις πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες έχει κατακτηθεί μια μεγάλη συνέπεια στην τήρηση των συμφωνηθέντων και τον Οκτώβριο θα ολοκληρώσουμε τον πρώτο εθνικό αυτοκινητόδρομο παραχώρησης πλήρως, παραδίδοντας και την περιμετρική της Καλαμάτας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
«Είναι πια ορατό δια γυμνού οφθαλμού ότι έχουμε ένα διαφορετικό τοπίο σ' αυτόν τον κρίσιμο αυτοκινητόδρομο. Υπάρχει μια εντατικοποίηση και επιτάχυνση των εργασιών σε όλο το μέτωπο του οδικού άξονα Κόρινθος - Πάτρα, που μας επιτρέπει να εκφράσουμε την απόλυτη ικανοποίηση κατά την επίσκεψή μας στο έργο» ανέφερε χαρακτηριστικά στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Δέδες.
Πρόσθεσε ότι «για τον αυτοκινητόδρομο το κρίσιμο ορόσημο του Μαρτίου του 2017 θα κρατηθεί και το στοίχημα της ολοκλήρωσης του έργου θα κερδηθεί για τους έλληνες πολίτες που από το υστέρημά τους χρηματοδοτούν αυτό το σημαντικό έργο υποδομής». Ο γενικός γραμματέας ανακοίνωσε ότι τηρείται με ευλάβεια το χρονοδιάγραμμα κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου και εντός του Ιουλίου θα παραδοθεί το αυτοτελές τμήμα από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως τα διόδια του Κιάτου, μήκους 19 χιλιομέτρων και εντός του πρώτου δεκαημέρου του Αυγούστου θα γίνει η παράδοση στην κυκλοφορία και των δύο σηράγγων του Δερβενίου. Σημειώνοντας, «αυτό σημαίνει ότι και το χρονοδιάγραμμα τηρείται απαρέγκλιτα, αλλά και η συμφωνία που μας οδηγεί στην κατάκτηση ολοκλήρωσης του δρόμου το Μάρτιο του 2017 είναι εφαρμόσιμη και υλοποιήσιμη και μέρα με τη μέρα την κατακτάμε».
Ο Γιώργος Δέδες ανακοίνωσε ακόμη την κατασκευή παράπλευρου δρόμου από τον κόμβο της Αρχαίας Κορίνθου έως το Κιάτο, μήκους 20 χιλιομέτρων και υπογράμμισε, «πρόκειται για έργο σημαντικό για τα δεδομένα του νομού Κορινθίας, που δέχτηκαν οι κατασκευαστές, αν και στην αρχική σύμβαση δεν προβλεπόταν. Η κατασκευή ενός service road, από την Κόρινθο έως το Κιάτο, παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο, θα αποσυμφορήσει την παλαιά εθνική οδό Πατρών - Κορίνθου η οποία είναι από τους πλέον κορεσμένους δρόμους του οδικού δικτύου, χωρίς οδική ασφάλεια και με τεράστια προβλήματα συντήρησης».
Εξήγησε ότι έχει ξεκινήσει η κατασκευή του παράπλευρου αυτού δρόμου και θα μπορούσε να συνεχιστεί είπε, με πολύ πιο έντονους ρυθμούς, αλλά έχουν αποδεχτεί το αίτημα των καλλιεργητών της περιοχής ειδικά αυτή την περίοδο που ‘'δένει'' ο καρπός του σταφυλιού να μην υπάρχει μεγάλη σκόνη που επιβαρύνει και θα καταστρέψει τις καλλιέργειες. Επεσήμανε πως γίνεται διακριτικά η εκτέλεση του έργου αυτό το διάστημα, αλλά ο στόχος να ολοκληρωθεί και ο παράπλευρος δρόμος ως το τέλος του χρόνου θα επιτευχθεί.
Ταυτόχρονα ο γενικός γραμματέας δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ την ικανοποίησή του, γιατί τόσο στο χρονοδιάγραμμα όσο και σε επίπεδο συμφωνηθέντων οι κατασκευάστριες κοινοπραξίες έχουν ανταποκριθεί πλήρως στο σύνολό τους και ρυθμοί είπε, που έχουν σήμερα τα έργα είναι κάτι δυσθεώρητο και απίστευτο για τα προηγούμενα χρόνια. Μάλιστα ο κ. Δέδες ανέφερε ότι στις αρχές του 2015 που πήγε στο υπουργείο ο κ. Σπίρτζης και ο ίδιος ανέλαβε την Γενική Γραμματεία Υποδομών, οι ρυθμοί απορρόφησης ήταν τέτοιοι που αντιστοιχούσαν σε οικονομικές καταβολές 4 με 6 εκατ. ευρώ το μήνα και σήμερα, τον τελευταίο μήνα, οι καταβολές άγγιξαν τα 30 εκατ. ευρώ. Επανέλαβε ότι το μεγάλο στοίχημα του Μαρτίου του 2017 θα κατακτηθεί και όλα τα ενδιάμεσα χρονικά ορόσημα θα υλοποιηθούν στο έπακρο.
Αναφορικά με την ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου του Μορέα ο γενικός γραμματέας ανέφερε ότι, «τα χρονοδιαγράμματα όχι απλά έχουν τηρηθεί πλήρως, αλλά πολλές φορές είμαστε πιο μπροστά και πιο έγκαιρα έτοιμοι σε σχέση με τα χρονοδιαγράμματα που έχουμε ανακοινώσει». Προσθέτοντας, «είχαμε πει ότι εντός του Ιουλίου θα παραδοθεί ο κόμβος της Μεγαλόπολης και πράγματι μεθαύριο Πέμπτη δίνουμε στην κυκλοφορία αυτό το σημαντικό για την Μεγαλόπολη δρόμο και το ίδιο θα ισχύσει σε όλο το Μορέα και για την περιμετρική της Καλαμάτας».
Επιπλέον για την περιμετρική της Καλαμάτας ο κ. Δέδες τόνισε ότι, «να μην ξεχνάμε ότι πολλές πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες έγιναν σε αυτό το κομμάτι του οδικού άξονα του Μορέα, ακριβώς για να ικανοποιηθούν τοπικά αιτήματα, που αφορούσαν είτε τον πλήρη κόμβο Καρέλια, είτε τον πλήρη κόμβο Λέικων, είτε προσβάσεις και τρόπους εισόδου - εξόδου, που απέκτησαν δικαιολογημένα οι κάτοικοι των περιοχών αυτών».
Κλείνοντας τόνισε ότι, «και με τις πρόσθετες συμπληρωματικές εργασίες έχει κατακτηθεί μια μεγάλη συνέπεια στην τήρηση των συμφωνηθέντων και τον Οκτώβριο θα ολοκληρώσουμε τον πρώτο εθνικό αυτοκινητόδρομο παραχώρησης πλήρως, παραδίδοντας και την περιμετρική της Καλαμάτας».
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ