Δευτέρα 15 Ιουνίου 2015

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΔΙΚΤΥΩΝ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ κ. ΛΕΥΤΕΡΗ ΑΥΓΕΝΑΚΗ ΑΝΑΦΟΡΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ κ. ΤΣΙΡΩΝΗ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ ΣΔΙΤ



Ο Υπεύθυνος του Τομέα Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων της Νέας Δημοκρατίας κ. Λευτέρης Αυγενάκης, αναφορικά με τις ανακοινώσεις του αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Τσιρώνη για το θεσμό των ΣΔΙΤ, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Οι πρόσφατες ανακοινώσεις του αναπληρωτή Υπουργού Περιβάλλοντος κ. Τσιρώνη για την κάθετη αντίθεσή του στο θεσμό των ΣΔΙΤ και οι δηλώσεις του για αναστολή  όλων των έργων ΣΔΙΤ αρμοδιότητός του ανοίγουν μια ακόμη πληγή στην, ήδη, αιμορραγούσα οικονομία της χώρας μας.
Η υλοποίηση έργων μέσω ΣΔΙΤ αποτέλεσε σημαντικό μοχλό ανάπτυξης, ιδίως σε μια περίοδο που η στενότητα πόρων καθιστούσε αδύνατη την υλοποίηση μεγάλων έργων υποδομής.
Η εμπειρία που έχει αποκτηθεί στη χώρα μας στον τομέα των ΣΔΙΤ, σε συνδυασμό με τις οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις και ανάγκες απαιτεί την ενίσχυσή τους, με βελτίωση του θεσμικού τους πλαισίου, διασφαλίζοντας αφενός την επέκτασή τους και σε άλλους επιμέρους τομείς και αφετέρου την ενίσχυση της λειτουργικότητας και της αποτελεσματικότητας των ΣΔΙΤ.
Η κυβέρνηση συνεχίζει τον επικίνδυνο και καταστροφικό δρόμο προς τη διεθνή απομόνωση της χώρας μας, την απομάκρυνση οποιασδήποτε μορφής ανάπτυξης και την εξάλειψη κάθε επιχειρηματικής δράσης. Προσκολλημένη σε ιδεολογικές αντιλήψεις του παρελθόντος διολισθαίνει σε δράσεις που έχουν ως συνέπεια την αναστολή των μεγάλων δημοσίων έργων υποδομής, τη διατήρηση χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης και την επιστροφή στην ύφεση.
Πρέπει άμεσα η κυβέρνηση να συνειδητοποιήσει ότι το μέλλον των έργων είναι οι παραχωρήσεις και τα έργα ΣΔΙΤ, καθώς μέσω αυτών αυξάνονται τα χρήματα για υποδομές. Το ΣΕΣ 2014-2020 φέρνει ένα σημαντικό ποσό της τάξεως των 4,2 δις για έργα υποδομών και περιβαλλοντικά, αλλά δεν μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες για σημαντικές υποδομές το επόμενο διάστημα. Η συμμετοχή ιδιωτών-επενδυτών είναι αναγκαία για την κατασκευή και συντήρηση έργων που δεν μπορούν να προχωρήσουν με τη μικρή δημόσια συμμετοχή, που είναι διαθέσιμη στην παρούσα χρονική περίοδο».