Τετάρτη 24 Οκτωβρίου 2012

Ομιλία του Κώστα Κόλλια στη Βουλή για τις σχολικές μετακινήσεις ...Η πολιτεία οφείλει να εγγυηθεί την ασφάλεια όλων των μαθητών


Ομιλία στην ολομέλεια της Βουλής πραγματοποίησε ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, στα πλαίσια συζήτησης για τις σχολικές μετακινήσεις. Στην ομιλία του ο κ. Κόλλιας μεταξύ άλλων δήλωσε:

«Η Κυβέρνηση επιχειρεί να δώσει μία οριστική και ουσιαστική λύση στο τεράστιο πρόβλημα των σχολικών μεταφορών. Από πρόπερσι χιλιάδες παιδιά χάνουν πολύτιμα μαθήματα και το πρόβλημα έχει φέρει σε σύγκρουση τις τοπικές κοινωνίες με τους δήμους και τα ΚΤΕΛ. Όλοι έχουν δίκαια και λογικά επιχειρήματα. Οι δήμοι, ιδιαίτερα μετά τον «Καλλικράτη», έχουν επωμισθεί επιπλέον αρμοδιότητες, χωρίς όμως να έχουν λάβει τους αντίστοιχους πόρους. Τα ΚΤΕΛ αναγκάζονται να καλύπτουν με τραπεζικά δάνεια τις λειτουργικές δαπάνες για δρομολόγια που ήδη είχαν πραγματοποιήσει, χωρίς να έχουν πληρωθεί. Ο μεγαλύτερος χαμένος, βέβαια, είναι οι μαθητές που χάνουν μαθήματα και οι γονείς οι οποίοι αναγκάζονται να δαπανούν χρόνο και χρήμα για να μετακινήσουν τα παιδιά τους, για να υποκαταστήσουν δηλαδή την πολιτεία σε μία βασική της υποχρέωση.

Τα υπουργεία επί μακρόν μετέθεταν τις ευθύνες στους γονείς, στα ΚΤΕΛ, στους δήμους, στις περιφέρειες, πλην όμως, λύση δεν δινόταν, διότι η λύση απαιτούσε χρήματα. Γι’ αυτό θεωρώ πολύ σημαντική την απόφαση του κυρίου Υπουργού να καταβάλει οφειλές ύψους 31 εκατομμυρίων από το Σεπτέμβριο, όπως επίσης θεωρώ πολύ σημαντική τη δέσμευση ότι στις αρχές Νοεμβρίου θα καταβληθεί και τρίτη δόση, η οποία θα πρέπει να καλύψει τουλάχιστον το ήμισυ των συνολικών οφειλών.

Επίσης σημαντικός είναι ο εξορθολογισμός της δαπάνης, ο οποίος επιτυγχάνεται εν μέρει με την οριστική μεταφορά της αρμοδιότητας για τις σχολικές μεταφορές στις περιφέρειες. Και μόνο το γεγονός ότι, αντί να έχουμε 325 διαγωνισμούς σε επίπεδο δήμων, θα έχουμε 54 σε επίπεδο πρώην νομαρχιών αποτελεί ένα βήμα εξορθολογισμού. Από εκεί και έπειτα χρειάζεται περιστολή της σπατάλης, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσα από τη σωστή κοστολόγηση των μεταφορών. Και όταν λέω σωστή εννοώ πρώτα και κύρια να καλύπτει τις ανάγκες και του τελευταίου μαθητή, δεύτερον, να είναι δίκαιη για τους μεταφορείς και τρίτον, να είναι διαφανής για το φορολογούμενο.

Τέλος, θα ήθελα να θίξω ένα θέμα το οποίο απασχολεί ιδιαίτερα την Κορινθία, την ασφάλεια των σχολικών μεταφορών. Μετά τις συγχωνεύσεις και τις καταργήσεις σχολείων, οι μετακινήσεις πολλαπλασιάστηκαν και βεβαίως μαζί με αυτές πολλαπλασιάστηκαν και οι κίνδυνοι. Μαθητές νηπιαγωγείων και δημοτικών αναγκάζονται να μετακινηθούν από ορεινά και απομακρυσμένα χωριά της Κορινθίας υπό άκρως επικίνδυνες καιρικές και οδικές συνθήκες. Το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την ασφάλεια μέσα στα σχολικά λεωφορεία και ιδιαίτερα στο θέμα του συνοδού, είναι ασαφές. Υπάρχουν προδιαγραφές οι οποίες ούτε εφαρμόζονται ούτε εποπτεύονται.
Θεωρώ απαράδεκτο ο νόμος να προβλέπει υποχρεωτικά συνοδό για τις μετακινήσεις μαθητών ιδιωτικών σχολείων, αλλά όχι για μαθητές δημοσίων. Η πολιτεία οφείλει να εγγυηθεί την ασφάλεια όλων των μαθητών, πλην όμως και αυτή η εγγύηση έχει κάποιο κόστος. Η παρουσία συνοδού και η εγκατάσταση κατάλληλων ζωνών ασφαλείας απαιτούν επιπλέον έξοδα και αυτό θα πρέπει η πολιτεία να το λάβει υπόψη της, στην κοστολόγηση των σχολικών μεταφορών. Αναμένω συγκεκριμένη πρωτοβουλία από τα Υπουργεία ώστε κατά την προκήρυξη των διαγωνισμών να προβλέπεται η υποχρέωση ύπαρξης συνοδού και ειδικών ζωνών ασφαλείας, ιδιαίτερα στα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού, ώστε να θεσμοθετηθεί ουσιαστικά η ασφάλεια των μαθητών.»