Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2011

Κώστας Κόλλιας: «Να ενεργοποιηθεί άμεσα η διάταξη για την επιδότηση των λεωφορειούχων»


Ερώτηση στο Κοινοβούλιο προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Οικονομικών κατέθεσε ο Βουλευτής Κορινθίας κ. Κώστας Κόλλιας, σχετικά με την καθυστέρηση της καταβολής επιδοτήσεων σε λεωφορειούχους, οι οποίοι προέβησαν σε αγορά νέων οχημάτων προς αντικατάσταση των παλαιών. Αναφορικά με το θέμα ο κ. Κόλλιας δήλωσε:
«Μετά την αντικατάσταση της ηγεσίας του Υπουργείου Μεταφορών και έπειτα από αίτημα λεωφορειούχων της Κορινθίας, θεώρησα χρέος μου να ανακινήσω το ζήτημα της επιδότησης για αγορά νέων τουριστικών λεωφορείων. Το 2008 η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας είχε επικαιροποιήσει τον νόμο 2963 του 2001, ο οποίος προέβλεπε επιδότηση 30% για αγορά καινούριου λεωφορείου, αυξάνοντας μάλιστα και το προβλεπόμενο κονδύλι.
Με βάση αυτό τον νόμο, περισσότεροι από 500 λεωφορειούχοι, μεταξύ των οποίων και Κορίνθιοι, έσπευσαν να αντικαταστήσουν τα λεωφορεία τους, καταβάλλοντας χρήματα από την τσέπη τους και δανειζόμενοι με τσουχτερά επιτόκια. Σύμφωνα με τον νόμο, οι δικαιούχοι έπρεπε πρώτα να προβούν στην αγορά και στη συνέχεια να καταθέσουν τα παραστατικά προκειμένου να λάβουν την επιδότηση. Η καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των αιτήσεων ήταν η 31 Ιουλίου 2009.
Δυστυχώς, λίγο αργότερα προκηρύχθηκαν εκλογές και τα όσα επακολούθησαν είναι γνωστά. Οι δαπάνες των Υπουργείων έχουν περισταλεί δραματικά, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, απ’ όπου θα προέρχονταν τα χρήματα της επιδότησης, έχει ακρωτηριαστεί ήδη κατά 37%. Από δημοσιονομικής άποψης δεν θα μπορούσε να υπάρχει χειρότερη περίοδος για να καταθέσω αυτό το αίτημα, πλην όμως υπάρχουν ορισμένα δεδομένα τα οποία με υποχρεώνουν να το κάνω.
Κατ’ αρχήν ο νόμος είναι νόμος. Από τη στιγμή που η πολιτεία νομοθετεί για μία επένδυση και δεσμεύει τους λεωφορειούχους να την υλοποιήσουν, αναλαμβάνει μία υποχρέωση την οποία οφείλει να τηρήσει. Το κράτος πρέπει να έχει συνέχεια και συνέπεια, πολύ περισσότερο σε αυτήν την περίπτωση, που οι λεωφορειούχοι πλήρωσαν από την τσέπη τους επένδυση με βάση τη δέσμευση της πολιτείας ότι θα τους καταβάλει το 30%. Κατά δεύτερον, ο νυν Υπουργός Μεταφορών κ. Βορίδης έχει κατά κάποιο τρόπο δεσμευθεί απέναντι στους λεωφορειούχους, με δεδομένο ότι και ο ίδιος είχε προ ολίγων μηνών καταθέσει σχετική ερώτηση στο Κοινοβούλιο. Βεβαίως, για την εφαρμογή της διάταξης δεν αποφασίζει μόνος ο Υπουργός Μεταφορών, αφού απαιτείται αύξηση και έγκριση του κονδυλίου από το Υπουργείο Οικονομικών. Στη συνέχεια η διάταξη θα πρέπει να κατατεθεί με υπουργική τροπολογία σε κάποιο νομοσχέδιο. Αυτό ακριβώς ζητώ με την ερώτησή μου προς τους δύο Υπουργούς: να συνεργαστούν ώστε να βρεθεί η χρηματοδότηση και να θεσμοθετηθεί μια λύση.
Η καταβολή της επιδότησης είναι θέμα επιβίωσης για πολλούς λεωφορειούχους της Κορινθίας. Εάν η πολιτεία δεν συνδράμει την επένδυσή τους, θα χάσουν όχι μόνο το μοναδικό μέσο βιοπορισμού, τα λεωφορεία τους, αλλά και το σπίτι τους και την περιουσία τους. Επί δύο χρόνια που το θέμα επανειλημμένα έρχεται στο Κοινοβούλιο, τα Υπουργεία δηλώνουν αναρμόδια. Αυτό πρέπει να σταματήσει εδώ. Και επειδή έχουν υπάρξει υπόνοιες για επιλεκτική καταβολή της επιδότησης, θέλω να επισημάνω ότι δεν θα ανεχθούμε διάταξη που δεν θα ικανοποιεί το σύνολο των απαιτήσεων όλων των δικαιούχων. Εν αναμονή της απάντησης των Υπουργείων, θα παρακολουθώ το θέμα και, εφόσον χρειαστεί, θα επανέλθω με άλλου είδους παρέμβαση, σε συνεργασία και συνεννόηση με τους λεωφορειούχους της Κορινθίας.»