Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής
Ευθύνης Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων της Νέας Δημοκρατίας, βουλευτής Β’
Αθηνών, κ. Άρης Σπηλιωτόπουλος, έκανε
την ακόλουθη δήλωση:
«Η έναρξη της σχολικής χρονιάς βρήκε
τα σχολεία χωρίς τα απολύτως απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία τους, χωρίς
βιβλία, χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά με φωτοτυπίες,
σημειώσεις, dvd και χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, εξαιτίας της μη έγκαιρης
προετοιμασίας και έλλειψης οργάνωσης και σχεδιασμού του Υπουργείου Παιδείας.
Την πρωτοφανή στα χρονικά αυτή εικόνα
ήρθαν να συμπληρώσουν οι καταλήψεις, τα κλειστά σχολεία, αλλά και περιστατικά
ακραίας καταστροφικής μανίας, με θύματα τα δημόσια κτιριακά συγκροτήματα, όπου
εκτυλίσσονται συνθήκες πρωτόγνωρης βαρβαρότητας, όχι από μαθητές, αλλά
από εξωσχολικούς και κουκουλοφόρους. Εικόνες που δεν τιμούν την ιστορία
μας, την Παιδεία και τον Πολιτισμό μας και μας γυρίζουν πίσω στο παρελθόν,
αλλοιώνουν την αγωνιστική και διεκδικητική διάθεση των μαθητών που διεκδικούν
καλύτερες συνθήκες εκπαίδευσης και προκαλούν δυσάρεστη έκπληξη στο Πανελλήνιο.
Οι ζημίες που προκαλούνται στα υπό
κατάληψη σχολεία από διάφορους εξωσχολικούς, γνωστούς και αγνώστους,
αποτιμούνται - τις περισσότερες φορές - σε δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Υπάρχουν
ερωτηματικά που πρέπει να απαντηθούν από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας,
όπως: Ποια μέτρα λαμβάνονται για την ασφάλεια των σχολικών κτηρίων, προκειμένου
να περιφρουρηθεί η δημόσια σχολική περιουσία;
Ποιες κινήσεις γίνονται για να βρεθούν
και να πληρώσουν τις ζημίες οι υπεύθυνοι, ειδικά σήμερα που και το κάθε ευρώ
αξίζει διπλά, αλλά και να διασφαλιστεί το εκπαιδευτικό περιβάλλον και η
προσωπική ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών;
Υπάρχουν, όμως, και πολιτικές ευθύνες,που πρέπει να αποδοθούν για τη σημερινή κατάντια στην Παιδεία. Εκείνοι
που, σε κάθε περίπτωση, δεν φταίνε είναι οι μαθητές και οι οικογένειές τους.
Για αυτό και καλούμε τους μαθητές, συμμεριζόμενοι και αντιλαμβανόμενοι τις
δυσκολίες που βιώνουν, να γυρίσουν στα
μαθήματά τους και να κρατήσουν τα σχολεία ανοικτά».